Mijn 16" Syncro | motor terug naar het revisie bedrijf
Re: Mijn 16" Syncro | motor terug naar het revisie bedrijf
Tjé, balen Floris. Sterkte.
Groetjes Rolf
Groetjes Rolf
- BeakerFlo
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2251
- Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
- Locatie: Langedijk
- Contacteer:
Re: Mijn 16" Syncro | motor terug naar het revisie bedrijf
Motor ligt er nu weer naast. Morgen weg brengen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groet
Floris
Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Floris
Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Re: Mijn 16" Syncro | motor terug naar het revisie bedrijf
Hoi Floris,
Niet gekeken hoe exotisch deze blokken zijn, maar is het een idee om (tijdelijk) te rijden met een exemplaar dat lopend uit een sloper is gekomen? Als dat voor een klein bedrag kan en betrouwbaar blijft of ook in de soep loopt weet je waar het probleem ligt.
Hoewel een ratel uit het blok ook bv een losgelopen bout van de dynamo kan zijn die tegen de koelvinnen komt (ik spreek uit ervaring). Ofwel iets niet blok gerelateerd kleins kan zijn.
Succes! En duimen dat het iets kleins is.
Groeten Michiel
Niet gekeken hoe exotisch deze blokken zijn, maar is het een idee om (tijdelijk) te rijden met een exemplaar dat lopend uit een sloper is gekomen? Als dat voor een klein bedrag kan en betrouwbaar blijft of ook in de soep loopt weet je waar het probleem ligt.
Hoewel een ratel uit het blok ook bv een losgelopen bout van de dynamo kan zijn die tegen de koelvinnen komt (ik spreek uit ervaring). Ofwel iets niet blok gerelateerd kleins kan zijn.
Succes! En duimen dat het iets kleins is.
Groeten Michiel
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat EFIgnition van Bs-autotune (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Re: Mijn 16" Syncro | motor terug naar het revisie bedrijf
Is er al iets bekent ?
kom steeds meer klusjes tegen . groeten ronny
- BeakerFlo
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2251
- Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
- Locatie: Langedijk
- Contacteer:
Re: Mijn 16" Syncro | motor terug naar het revisie bedrijf
Nee nog niet. Maar ik ga maandag eens bellen.
Nu eerst even een weekendje weg met de andere auto.
Nu eerst even een weekendje weg met de andere auto.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groet
Floris
Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Floris
Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
- BeakerFlo
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2251
- Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
- Locatie: Langedijk
- Contacteer:
Re: Mijn 16" Syncro | motor terug naar het revisie bedrijf
Over pech gesproken.
Vanuit Belgie naar Nederland met de kachel op high en de ramen open reden. De Land Cruiser liep te warm. De visco in de ventilator achter de radiateur doet het waarschijnlijk niet meer. Zucht
Weer de Land Cruiser naar de garage. Ik kan dit zelf wel maken, misschien. Maar deze auto staat op het bedrijf dus ik houd mijn tijd en energie vrij voor de bus, waar ik wat meer zelf doe.
Overigens nog niets gehoord over de motor. Bedrijf druk, bla bla, vakantie, bla bla, ik vind het niet zo erg. Ik ga over 3,5 week op vakantie. Dus Ik ga over 6 weken weer eens bellen als ik niets gehoord heb. Anders ligt de motor alleen maar stof te happen in mijn garage thuis als hij klaar zou zijn. Neemt niet weg dat ik erg nieuwsgierig ben wat er mis is.
Vanuit Belgie naar Nederland met de kachel op high en de ramen open reden. De Land Cruiser liep te warm. De visco in de ventilator achter de radiateur doet het waarschijnlijk niet meer. Zucht

Overigens nog niets gehoord over de motor. Bedrijf druk, bla bla, vakantie, bla bla, ik vind het niet zo erg. Ik ga over 3,5 week op vakantie. Dus Ik ga over 6 weken weer eens bellen als ik niets gehoord heb. Anders ligt de motor alleen maar stof te happen in mijn garage thuis als hij klaar zou zijn. Neemt niet weg dat ik erg nieuwsgierig ben wat er mis is.
groet
Floris
Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Floris
Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
- Kire
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 513
- Lid geworden op: 08 nov 2014 19:48
- Locatie: Heino
Re: Mijn 16" Syncro | motor terug naar het revisie bedrijf
Zou het? Een radiateur hoort genoeg koeling te geven in de rijwind (ook zonder viscofan). Of de radiateur zit dicht met troep of de thermostaat opent niet (genoeg). Het kachelcircuit zal wel buiten de thermostaat om gaan, dus als de kachel op 'vol' helpt met de koeling, verdenk ik de thermostaat.
Ik heb met mijn Land Rover Td5 een half jaar rond gereden zonder viscofan (of een andere ventilator), motor werd niet te heet (dat hield ik goed in de gaten). Inmiddels een elektrische fan gemonteerd, maar die heeft nog niet hoeven werken. Bij mij zat de viscofan 'vast', draaide altijd vol mee. Zonder viscofan scheelt aardig in het verbruik. Met altijd meedraaiende fan 1:8,5 en nu 1:10.
Groet,
Erik
- RoonT3
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2735
- Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Re: Mijn 16" Syncro | motor terug naar het revisie bedrijf
bij een HDJ60 met 4.0D hadden we de schoepen af de waterpomp. Vraag niet hoe maar de stukken ook bij spoelen van systeem niet teruggevonden. Nog ruim 800km door noordzweden naar Finland gereden en daar in Kemi bij de toyo garage zelf gesleuteld en onderdelen uit magazijn gehaald. Garage was \helemaal leeg, niemand aanwezig. week later op terugweg ff om de koffuie geweest en betaald. Men vond het helemaal geen probleem dat we onszelf geholpen hadden, kregen zelfs excuses voor het ongemak 

Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
- Kire
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 513
- Lid geworden op: 08 nov 2014 19:48
- Locatie: Heino
Re: Mijn 16" Syncro | motor terug naar het revisie bedrijf
Ja, defecte waterpomp kan ook nog, maar daar was ik niet van uit gegaan bij een Toyota Land Cruiser.
Groet,
Erik.
Groet,
Erik.
Re: Mijn 16" Syncro | motor terug naar het revisie bedrijf
Maar een kapotte thermostaat toch ook niet? Als het nu een VW was... 

Groeten, Michel
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
- BeakerFlo
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2251
- Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
- Locatie: Langedijk
- Contacteer:
Re: Mijn 16" Syncro | motor terug naar het revisie bedrijf
Thermostaat is er vorig jaar nieuw in gegaan. De mensen die voor een vieze radiateur gingen hebben de hoofdprijs.
Ow en mijn visco is waarschijnlijk stuk. Dus nu een truc verzinnen om achter de intercooler de airco koeler schoon te krijgen. En daarachter zit weer de radiateur.
Ow en mijn visco is waarschijnlijk stuk. Dus nu een truc verzinnen om achter de intercooler de airco koeler schoon te krijgen. En daarachter zit weer de radiateur.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groet
Floris
Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Floris
Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
- Kire
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 513
- Lid geworden op: 08 nov 2014 19:48
- Locatie: Heino
Re: Mijn 16" Syncro | motor terug naar het revisie bedrijf
Die radiateur koelt niet meer zo geweldig. En met terreinauto's kan zoiets gebeuren.
Maar als je airco hebt dan vermoedelijk ook een elektrische ventilator (of twee). Is de viscofan minder noodzakelijk.
Groet,
Erik.
Maar als je airco hebt dan vermoedelijk ook een elektrische ventilator (of twee). Is de viscofan minder noodzakelijk.
Groet,
Erik.
- BeakerFlo
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2251
- Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
- Locatie: Langedijk
- Contacteer:
Re: Mijn 16" Syncro | motor terug naar het revisie bedrijf
Helaas. Geen elektrische fan.
groet
Floris
Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Floris
Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
- insomnia
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2988
- Lid geworden op: 31 jan 2008 18:34
- Locatie: Dordrecht, Nederland
Re: Mijn 16" Syncro | motor terug naar het revisie bedrijf
Wauw, is dat inherent aan terrein rijden of zou meer goed afspoelen/naspoelen dit verminderen? Koeling is wel mega belangrijk voor onze busjesBeakerFlo schreef: ↑30 jul 2021 18:39 Thermostaat is er vorig jaar nieuw in gegaan. De mensen die voor een vieze radiateur gingen hebben de hoofdprijs.
Ow en mijn visco is waarschijnlijk stuk.
D46F7709-C63E-4CB8-A566-5ECA547D6D34.jpeg
Dus nu een truc verzinnen om achter de intercooler de airco koeler schoon te krijgen. En daarachter zit weer de radiateur.
Groet,
Ralph
(regio Zuid Holland)
trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1
'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS
Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Ralph
(regio Zuid Holland)
trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1
'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS
Reduce, Re-use, Recycle ;-)
-
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 12 jul 2011 16:59
- Locatie: Antwerpen 2600
Re: Mijn 16" Syncro | motor terug naar het revisie bedrijf
En? Motor er terug ingehangen?
Karl
Karl
minibus 1987 caravelleGL 1600td JX,
grote revisie gehad net onder 300 000km
groeten Karl
grote revisie gehad net onder 300 000km
groeten Karl
- BeakerFlo
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2251
- Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
- Locatie: Langedijk
- Contacteer:
Re: Mijn 16" Syncro | motor terug naar het revisie bedrijf
Nee nog steeds niet. Mijn stuurbekrachtiging is nu ook lek
Dus ik heb de bus heel even op de tweede plaats gezet. Huis (en isoleren) gaat nu even voor..

Dus ik heb de bus heel even op de tweede plaats gezet. Huis (en isoleren) gaat nu even voor..
groet
Floris
Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Floris
Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl