DoKa met 5 cilinder TDI

Deel je werk met het forum,
Kire
Weet waar de werkplaatsboeken liggen

Re: DoKa met 5 cilinder TDI

Ongelezen bericht door Kire »

Ja, dat zal wel 'zomer'diesel geweest zijn. Hier kun je een anti-vlok middel aan toe voegen om er 'winter'diesel van te maken. bijkomend voordeel is dat eventueel vocht in de tank wordt gebonden (en mee'verbrand').
Het enigste nadeel is dat het spul bij een temperatuur van boven de 5°C moet worden toegevoegd (desnoods in de tank) voor een goede werking.

Groet,

Erik.
BusBart
Kent nu bijna alle onderdelen nummers

Re: DoKa met 5 cilinder TDI

Ongelezen bericht door BusBart »

Voor zover ik weet zijn vlokkende was kristallen wit/witachtig.
dit lijkt meer op caramel/koffieachtig, en doordat ik daar het laatste jaar meer ervaring mee heb dan ik wil, denk ik dat je dieselbacterie in je systeem heb. als het nog niet te erg is, zou je dat kunnen oplossen door zoiets als "Grotamar" erbij te vullen in je tank, is dat niet voldoende moet je ALLES wat met diesel te maken heeft schoonmaken/vervangen en naderhand ook weer zoiets als "Grotamar" toevoegen.
Ik hoop voor je van niet, maar in dat geval heb je wel erg veel sterkte nodig.

en voor de koppeling; ik weet dat er voor die motor in de T4 een ombouw naar enkel massa koppeling aangeboden word, dat zou misschien ook nog een mogelijkheid kunnen zijn?
Ik denk dat die veren van de benzine koppeling het standaard niet gaan redden, diesel slaat veel te hard op die veren.
groet,Bart

1990 EX defensie 1.9D, 5 bak "boite meccano" .

I always enjoy my travels to France. It is a living museum. (Quote from"expedition portal")

"My mind works like lightning, one brilliant flash and it's gone!"
Plaats reactie