Dim- en Grootlicht verstelschroeven

Technische vragen/opmerkingen die niet in de andere fora passen
Wourens
Komt net kijken

Dim- en Grootlicht verstelschroeven

Ongelezen bericht door Wourens »

Goedendag,

Mijn koplampen staan niet goed. Ze zijn ook niet meer verstelbaar omdat de daarvoor aanwezige schroeven defect zijn. Ik heb al gezocht naar nieuwe op het internet. En afgezien dat wat ik kan vinden nogal prijzig is (het zijn per kant 6 identieke schroeven en zijn per set te koop voor +/- 20 euro) kan ik ook niet elke schroef vinden en dus ook niet bestellen.

Ik heb een plaatje gevonden waarop nummers bij de schroeven staan, vandaar meen ik dat ze alle 6 identiek zijn.

Is iemand van jullie hier ooit al tegen aangelopen? Het moet in ieder geval werken voor de APK.

Bijlage: foto's van de situatie en een dus het plaatje met de nummers erbij.

Groetjes.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Kire
Weet waar de werkplaatsboeken liggen

Re: Dim- en Grootlicht verstelschroeven

Ongelezen bericht door Kire »

Wourens schreef: 07 feb 2024 20:10Is iemand van jullie hier ooit al tegen aangelopen? Het moet in ieder geval werken voor de APK.
Vorig najaar had ik een kapotte gloeilamp bij mijn bus. E.e.a. losgedraaid en er bleek ook nog een kapje kapot achter het vierkante grootlicht lampje. Daar wilde ik graag een nieuwe voor en laat die bij Boelm.nl inmiddels nieuw te koop zijn. Zij hebben ook van die stelschroeven.
Een stelschroef van het dimlicht deed het niet, maar dat kwam doordat een deel van de grote kunststof houder was afgebroken. Dit gerepareerd met smeltlijm dus nu is dit weer te verstellen (de stelschroef is nog niet verroest).
Niet alle 'schroeven' zijn hetzelfde, volgens mij hebben een paar een gladde kop en zijn niet verstelbaar. Zie ook het plaatje van Boelm.
Scherm­afbeelding 2024-02-07 om 23.28.12.png
Groet,

Erik
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
René
Gewaardeerd schrijver

Ongelezen bericht door René »

Groetjes van wie?

Je laat prachtige foto's zien waarop duidelijk te zien is dat er 3 verschillende types schroefbevestiging gebruikt zijn bij de rechthoekige koplampen dus goed uitzoeken wat je precies nodig hebt. Als je de lampen er toch uit hebt, de vierkante krijgen altijd een soort van melkachtige waas aan de binnenkant, deze haal ik er altijd even uit met een lauw sopje en een wat grotere penseel Bij de H4 kan dat ook maar is het lastiger omdat daar het metalen kapje in de weg zit. Dat kapje losmaken kan maar vooral het terugzetten is niet eenvoudig. Je lampen knappen daar echt van op [[thumbup]]

René
Als je er iets aan doet doe het dan goed :)
Kire
Weet waar de werkplaatsboeken liggen

Ongelezen bericht door Kire »

René schreef: 08 feb 2024 12:41Als je de lampen er toch uit hebt, de vierkante krijgen altijd een soort van melkachtige waas aan de binnenkant, deze haal ik er altijd even uit met een lauw sopje en een wat grotere penseel.
De lamp met het kapotte kapje is wat viezig van binnen (er zat wat tape achterop, om het uitgebroken stuk te dichten , maar dat dichte onvoldoende af), dus die ga ik zeker nog even schoonmaken voordat ik het nieuwe kapje monteer.

Groet,

Erik.
Plaats reactie