Slaapbank

Inrichting, bekleding, etc.
Japie39

Slaapbank

Ongelezen bericht door Japie39 »

Ik wil een nieuwe slaapbank voor in mijn T3. Heeft iemand hier de slaapbank van Paruzzi? De prijs is maar iets meer dan dubbel zo hoog (275 euro) als de scharnieren los (100 tot 140 euro) en het lijkt me handig dat hij in breedte verstelbaar is. Toch lees ik hier en daar dat hij nog wat lastig uit en in te klappen is en ook vraag ik me af of de ruimte onder de bank wel handig te gebruiken is of dat het lastig is om daarbij te komen? Ik heb ook een filmpje gezien met volgens mij de Paruzzi-slaapbank en die mensen vonden hem ook lastig uit te klappen. Toch lijkt mij het bestellen van een slaapbank een stuk eenvoudiger dan er eentje maken, want ik voorzie dat dat nog wel eens lastig kan worden met het gebrek aan goede beschrijvingen op internet.

Mvg,
Japie
Groeten, Jaap

VW T3 1.9 Benzine 1990
motnamol
Heeft het instructie boekje gevonden

Re: Slaapbank

Ongelezen bericht door motnamol »

Geen ervaring mee maar heb wel een zetje scharnieren te koop. 35,00 euro
groeten Tom

T3 1.9 d met dk v bak
Japie39

Bedankt, ik heb je even een privébericht gestuurd!
Groeten, Jaap

VW T3 1.9 Benzine 1990
DeWitteVeder
Heeft het instructie boekje gevonden

Ongelezen bericht door DeWitteVeder »

Voor wat het waard is, ik heb 15 jaar veel plezier beleefd aan het slaapbank frame van Paruzzi, mochten ze nog altijd dezelfde hebben… verstelbaar in de breedte, van gelaste dunne kokertjes. Echter ook wel wat ellende… je moet zelf blokkkering maken, er is weleens een boutje los gelopen (scharnier) tijdens rijden over Poolse binnenwegen… maar stevig is ie zeker! Ik ben geen vedergewicht en ook best wel lomp qua bewegingen. Het is nog altijd heel gebleven,
Ruimte onder de bank is prima te gebruiken.
Ik vind de prijs wel hoog, voor wat je ervoor krijgt. Frames zijn niet allemaal even recht, ik heb ook wat lipjes opnieuw eraan gelast want t zat niet helemaal goed vast of niet recht.
Maar, wellicht is tegenwoordig het frame wat beter gebouwd dan vroeger.

Groet Geo
-----------------------------------------------------------
Opnieuw een groene! 1700 diesel.
EX bus: Gesloten bestel DC, 1.9 DG op LPG
Japie39

Bedankt, Geo. Wat bedoel je met: "Je moet zelf blokkering maken"? Welke blokkering?
Groeten, Jaap

VW T3 1.9 Benzine 1990
Evert_T3_subaru

Ongelezen bericht door Evert_T3_subaru »

Ik heb die bank van Paruzzi ook. Als het aan mij ligt gaat hij er weer uit. De onderdelen zijn niet zo nauwkeurig gemaakt. Dingen lopen ondanks ringen aan. Mede daardoor verloopt het geheel erg stroef en zwaar.

Ik had eerst Westfalia scharnieren en een houten bank, maar daar vond de RDW wat van. Terecht of onterecht. Maar die bank was veel makkelijker te bedienen.

Evert
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum

Ongelezen bericht door Theo Postma »

Ik heb een prima slaap bank, met niets aan hulp middelen.
Fijn zo een Reimo slaapbank, over de volle breedte v/d bus.
(En het kost niets)

Theo
Japie39

Evert_T3_subaru schreef: 09 feb 2024 19:33 Ik heb die bank van Paruzzi ook. Als het aan mij ligt gaat hij er weer uit. De onderdelen zijn niet zo nauwkeurig gemaakt. Dingen lopen ondanks ringen aan. Mede daardoor verloopt het geheel erg stroef en zwaar.

Ik had eerst Westfalia scharnieren en een houten bank, maar daar vond de RDW wat van. Terecht of onterecht. Maar die bank was veel makkelijker te bedienen.

Evert
Hij is in elk geval al lastig in elkaar te zetten die Paruzzi-bank. Ik zie op internet 2 filmpjes van mensen die hem in elkaar zetten; bij die ene is er echt ongelooflijk veel laswerk voor nodig, die andere heeft overal enorm veel ringetjes tussen moeten doen om het kloppend te krijgen. Ik ga in elk geval een poging wagen.
Groeten, Jaap

VW T3 1.9 Benzine 1990
Plaats reactie