'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance
- RoonT3
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2741
- Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance
Das beige heeft uitbreiding/vervanging gekregen.... Voor mijn werkzaamheden heb ik een Citroen Jumper Dangel gekocht. Binnenkort belastingtechnisch als youngtimer te rijden. Nogal luxe uitvoering met airco, mistlichten voor, electrische ramen, spiegels, radio/cd/nav/telefoon console met bediening op stuurwiel, extra kachel onder de voorstoel, tussenconsole met koel/verwarmbox en flessenhouder, 4x4 inschakelbaar + visco, schijfremmen rondom, trekhaak + opstaptrede, dubbel gereedschap rek, bijna stahoogte voor mij.
Ik wilde eigenlijk draaistoelen monteren om een 'desktop' achterin te monteren om mobiel te kunnen werken. Met die koelbox gaat dat echter niet. Wordt mogelijk een dubbelcabine (mocht iemand een dubbelcabine(schot) op de sloop weten) of een bureautje met losse bureaustoel.
Ik wilde eigenlijk draaistoelen monteren om een 'desktop' achterin te monteren om mobiel te kunnen werken. Met die koelbox gaat dat echter niet. Wordt mogelijk een dubbelcabine (mocht iemand een dubbelcabine(schot) op de sloop weten) of een bureautje met losse bureaustoel.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance
Wat een opties. Van z'n uiterlijk moet ie het niet hebben. Maar das persoonlijk.
Groetjes Rolf
Groetjes Rolf
- sjoerd_s89_xj-49-dv
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 08 aug 2014 22:32
Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance
Wat een opties. Wat voor een motor?
Gr sjoerd
"82 geblindeerde vissenkom met 1z tdi en flipped vbak
"hij gaat zoals ie gaat"&"komt zoals ie komt"
"82 geblindeerde vissenkom met 1z tdi en flipped vbak
"hij gaat zoals ie gaat"&"komt zoals ie komt"
- RoonT3
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2741
- Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance
Dit is de 2.8HDI 128pk. 3500kg gvw + 3000kg trekhaak. Komt nog een actieraamwerk achterop. Voor een werkauto meer ruimte dan in een T5 maar voor een fractie van de prijs van een bruikbare 4motion.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
- sjoerd_s89_xj-49-dv
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 08 aug 2014 22:32
Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance
Fijne motoren me tante had er een met een 2.5d je raad het al verkeerd gebruik en de bus moest gerepatrieerd worden
Gr sjoerd
"82 geblindeerde vissenkom met 1z tdi en flipped vbak
"hij gaat zoals ie gaat"&"komt zoals ie komt"
"82 geblindeerde vissenkom met 1z tdi en flipped vbak
"hij gaat zoals ie gaat"&"komt zoals ie komt"
- RoonT3
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2741
- Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Re: 'Das Beige' maar nu ff een citroën
Wat ruimte gemaakt met tussenschot eruit. Ik heb eens uitgemeten en met de L2H2 is een maxi dubbele cabine/werkplek te maken
Fictief schot 115 cm achter stuurwiel + 70 cm extra cabine(>130 cm hoog) resteert 150 cm laadruimte waarvan 50/50 verdeeld over de achteras. Met de 70 cm voor gebruik als cabine voldoe je ook aan de 1/3 - 2/3 verdeling. Het fictief blok van 130 x 150 x 20 kan er dan ook wel een paar keer in
Fictief schot 115 cm achter stuurwiel + 70 cm extra cabine(>130 cm hoog) resteert 150 cm laadruimte waarvan 50/50 verdeeld over de achteras. Met de 70 cm voor gebruik als cabine voldoe je ook aan de 1/3 - 2/3 verdeling. Het fictief blok van 130 x 150 x 20 kan er dan ook wel een paar keer in
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
- RoonT3
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2741
- Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance
Die is gek. Echt geen moderator wakker?
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
- RoonT3
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2741
- Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance
Zit nu in Wuppertal en ga zo mijn bak open trekken. Bus moet als het kan binnen een maand weer de weg op en in de verkoop. Als het kan voor het zomerseizoen zelf nog een weekje ermee weg als afscheid.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
- RoonT3
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2741
- Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance
Bak is zo een beetje schroot. Kroon en pignon gesneuveld, doppelkegelrolllenlager uitgelopen en zat vrij los in het huis, tandwiel G en R ingelopen op de wangen en lagerschild ingesleten, priseas met roest op de punt van naaldlager en ingesleten aan ingang bak, schakelpal in bakhuis uitgesleten, lagerschild uitgelubberd, 4e versnelling tandwiel versleten maar voor de rest alles kunnen demonteren zonder moeilijkheden. Dat is een goede kostenpost.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
- RoonT3
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2741
- Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance
Iedereen kent de zin wel 'wil je eerst het goede of slechte nieuws horen' Jullie als lezer mogen voor jezelf uitmaken in welke categorie dit te plaatsen gaat zijn
Vorige week kreeg ik een telefoontje van een bekende die naarstig op zoek was naar een syncro. Er was al wat aan basisvoertuigen bekeken maar die bevielen niet. Omdat ik de laatste twee jaar vrijwel geen gebruik van de camper maak (en dat wist de bekende) hebben we zondagmiddag bij elkaar gezeten en de zaak onderhandelt. Ik heb mijn syncro en alle verzamelde T3 onderdelen in 1 lot verkocht naar Frankrijk. Er staat een metamorfose op rol waarbij de bus gestript wordt, gerenoveerd, gereviseerd en terug wordt opgebouwd vanuit een complete 2wd Dehler die gesloopt wordt. Uiteindelijk gaat de bus op wereldreis maar dan niet met mij
Het is dus 'hobby' bus af vanaf heden. Voor het overige rij ik nog wel even de Jumper Dangel 4x4 voor mijn werk. Naar de toekomst toe verwacht ik niet terug te komen op VW bedrijfswagens. Daarvoor is de markt in specifieke 4x4 uitvoeringen bij de concurrentie tegenwoordig beter vertegenwoordigt.
Nog wel de tip om ivm de E10 goed je leidingen in de gaten te houden. Als stuiptrekking bij de deportatie naar het zuiden liet de bus nog wel even blijken daar problemen mee te hebben. De rubberen vulslang tussen de tankdop en buis naar de tank was volledig vergaan en begon (pas) spontaan te lekken bij het opladen. Op zijn zuinige Hollands zo de laatste 15 liter benzine nog afgetapt.
Zonder VWbus zal het dan mijns wegen ook minder reuring geven hier. Veel plezier verder allemaal met de bus en geniet ervan.
Vorige week kreeg ik een telefoontje van een bekende die naarstig op zoek was naar een syncro. Er was al wat aan basisvoertuigen bekeken maar die bevielen niet. Omdat ik de laatste twee jaar vrijwel geen gebruik van de camper maak (en dat wist de bekende) hebben we zondagmiddag bij elkaar gezeten en de zaak onderhandelt. Ik heb mijn syncro en alle verzamelde T3 onderdelen in 1 lot verkocht naar Frankrijk. Er staat een metamorfose op rol waarbij de bus gestript wordt, gerenoveerd, gereviseerd en terug wordt opgebouwd vanuit een complete 2wd Dehler die gesloopt wordt. Uiteindelijk gaat de bus op wereldreis maar dan niet met mij
Het is dus 'hobby' bus af vanaf heden. Voor het overige rij ik nog wel even de Jumper Dangel 4x4 voor mijn werk. Naar de toekomst toe verwacht ik niet terug te komen op VW bedrijfswagens. Daarvoor is de markt in specifieke 4x4 uitvoeringen bij de concurrentie tegenwoordig beter vertegenwoordigt.
Nog wel de tip om ivm de E10 goed je leidingen in de gaten te houden. Als stuiptrekking bij de deportatie naar het zuiden liet de bus nog wel even blijken daar problemen mee te hebben. De rubberen vulslang tussen de tankdop en buis naar de tank was volledig vergaan en begon (pas) spontaan te lekken bij het opladen. Op zijn zuinige Hollands zo de laatste 15 liter benzine nog afgetapt.
Zonder VWbus zal het dan mijns wegen ook minder reuring geven hier. Veel plezier verder allemaal met de bus en geniet ervan.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
- Coen
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1296
- Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
- Locatie: Wemeldinge
Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance
Jammer hoor!! Was toch een stuk van je leven. Unieke bus. Blijf je nog wel af en toe lekker ongenuanceerd commentaar en raad geven?
Coen
Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
- Ewout
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
- Locatie: Utrecht
Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance
Jammer Ronald, maar aan alles komt ooit een eind. We gaan je bijdrages missen!
Groet, Ewout
Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
- luizenbos
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3739
- Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
- Locatie: noordholland
Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance
Blijf je nog wel af en toe lekker ongenuanceerd commentaar en raad geven?
[/quote]
Plus 1
[/quote]
Plus 1
groetjes Frits
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
- RoonT3
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2741
- Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance
Afgelopen periode het jaarlijks onderhoud uitgevoerd op mijn materieel. Machines allemaal nagezien en VCA-keur en ook de Jumper naast het onderhoud nagelopen op bijgeluiden en trillingen. Rij nu AT banden ipv MT en dat is behoorlijk stiller en rustiger (cuppen voel je heel goed met de MT banden) Toch nog trilling in de aandrijflijn..... Zou het centraallager in de aandrijfbuis tussen visco en cardan eruit liggen? Na demontage visco en camera inspectie in de aandrijfbuis zit het lager nog net zo als bij montage en zonder speling. Omdat de voorste cardanas er ook van tussen moest bleek daar al wel waar het euvel zat. Kruisstukje aan zijde visco uitgelopen (vol in spatwater van de weg en ook in de blubber als je door een veld ploegt) 2x per jaar smeren is dan toch niet genoeg. Zal daar meer op moeten onderhouden naar gelang het off the road gebruik.
Na vervangen van de kruisjes rijd het weer als bedoeld.
Na vervangen van de kruisjes rijd het weer als bedoeld.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
- RoonT3
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2741
- Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance
Onderhoud kreeg nog een staartje......
paar weken geleden koelslang lek door schuren tegen een beugeltje. quickfix met buisje en slangenklemmen ertussen. Aangezien de koperen radiateur ook krokant begon te worden op zijn lamellen ook daar gelijk een nieuwe voor besteld. Dat was dan nog niet alles, afgelopen weekend hooi en stro wezen karren met de bus en legertje aanhangers en toen was het opeens remmen op ijzer. Buitenste blokken (makkelijk te inspecteren) waren nog 60% maar binnenste was in ijzer op ijzer en de andere waar dan de slijtagesensor opzit was nog 20%. De geleidebussen van de remklauw waren vastgeroest. Met dat terreinrijden de rubber dopjes er af geveegd waardoor er vocht tussen kon komen. Dus nieuwe blokken, schijven en revisiesetje geleidebussen. Bleek ook dat de binnenspatborden kapot waren, ook besteld. Ik heb bij het schoonmaken van de voortrein ca. 3 emmers grond er van onder gehaald..... uit de motorbak, achter de spatborden, van het subframe en uit de wielkuipen. Vanwege een zwaar piepende dynamo onder belasting deze ook maar incl. multiriem zekerheidshalve vervangen, draait met de hand nog redelijk soepel maar voelt wel onregelmatig in zijn loop. Dan nog de extra tractieaccu (voor opladen husqvarna accus, mijn koffie, en mijn rijdend kantoor) met zware kabel, zekering en victron cyrix-ct relais aangesloten.
In ieder geval was vandaag alles om 15.00hr binnen en zat het tegen 22.00hr weer opgebouwd, testgereden en opgeruimd weer in elkaar.
paar weken geleden koelslang lek door schuren tegen een beugeltje. quickfix met buisje en slangenklemmen ertussen. Aangezien de koperen radiateur ook krokant begon te worden op zijn lamellen ook daar gelijk een nieuwe voor besteld. Dat was dan nog niet alles, afgelopen weekend hooi en stro wezen karren met de bus en legertje aanhangers en toen was het opeens remmen op ijzer. Buitenste blokken (makkelijk te inspecteren) waren nog 60% maar binnenste was in ijzer op ijzer en de andere waar dan de slijtagesensor opzit was nog 20%. De geleidebussen van de remklauw waren vastgeroest. Met dat terreinrijden de rubber dopjes er af geveegd waardoor er vocht tussen kon komen. Dus nieuwe blokken, schijven en revisiesetje geleidebussen. Bleek ook dat de binnenspatborden kapot waren, ook besteld. Ik heb bij het schoonmaken van de voortrein ca. 3 emmers grond er van onder gehaald..... uit de motorbak, achter de spatborden, van het subframe en uit de wielkuipen. Vanwege een zwaar piepende dynamo onder belasting deze ook maar incl. multiriem zekerheidshalve vervangen, draait met de hand nog redelijk soepel maar voelt wel onregelmatig in zijn loop. Dan nog de extra tractieaccu (voor opladen husqvarna accus, mijn koffie, en mijn rijdend kantoor) met zware kabel, zekering en victron cyrix-ct relais aangesloten.
In ieder geval was vandaag alles om 15.00hr binnen en zat het tegen 22.00hr weer opgebouwd, testgereden en opgeruimd weer in elkaar.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
- Coen
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1296
- Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
- Locatie: Wemeldinge
Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance
Dat is doorwerken!!
Coen
Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!