Pagina 91 van 95

Re: het luizebos project

Geplaatst: 03 jan 2018 19:10
door servicebus
Spannend [[thumbup]]

Re: het luizebos project

Geplaatst: 09 jan 2018 20:43
door luizenbos
Een begint gemaakt met de achter slaap bank die moet er ook in dus 18 m staal gehaald en aan de slag .

Re: het luizebos project

Geplaatst: 09 jan 2018 21:25
door jeroen pluimgraaff
Gaaf project hoor!!!!

Gr Jeroen

Re: het luizebos project

Geplaatst: 10 jan 2018 20:40
door luizenbos
zo verder met het bankje en natuurlijk even proef zitten :lol: kan me goed keuring hebben .

na wat exstra werkzaam heden kam ik er acht dat het wel logisch zou zijn dat als de bank plat ligt ik dus de werkzaam heden of olie peilen het wel handig is als ik er bij kan dat kan niet als de zitting naar beneden is dat moest dus klap baar zijn of worden .

dus back na de drawing board en hef baar geheel gemaakt [[uuhhmm]] en nu wat verschillend standen foto's :D

bed is nu ruim uittrekbaar tot maximaal 2.15 x 160 breed maar in gebruik rond de 200 cm

Re: het luizebos project

Geplaatst: 10 jan 2018 20:47
door luizenbos
tevens schuifpoten gemaakt om als je aan de motor zou moeten werken en hij staat omhoog dat je kop niet stoot ze kunnen er dus af geschoven worden .

Toen ook maar even achter :idea: in gestoken HET kan als het zeer warme is of als ik de boel wil verlengen :buiken: maar zal in praktijk wel niet het geval worden enig wat nodig zou zijn is langer ondersteuning poten verleng en .... een tentje erom heen :mrgreen:

laat ik eerst maar aan de praat krijgen :wink:

Re: het luizebos project

Geplaatst: 11 jan 2018 08:53
door rick
Hallo Frits,

Dat ziet er weer goed doordacht uit.
Houd wat ruimte om isolatiemateriaal aan te brengen tegen het motorgeluid.

Groet

Re: het luizebos project

Geplaatst: 11 jan 2018 16:41
door ernie
Dat heb je weer leuk gemaakt!!!

Re: het luizebos project

Geplaatst: 18 jan 2018 21:54
door luizenbos
zo even verder op therapeutische basis :D verder roest plekken bij schilderen is nodig geen zin in ander dingen makkelijk
leuk om te doen .

ook de ramen aan gepakt door het lange stilstaan gingen de schuif ramen niet lekker open en dicht door het vele vuil
het schuif raam moet ook weer helemaal open gemaakt worden voor het betere schoonmaakt en ramen tinten tzt dus

ook de schuif deur geschuurd en gerold was erg lelijk nu ietsjes minder lelijk :D een stukje 30 x 50 cm

Re: het luizebos project

Geplaatst: 18 jan 2018 22:04
door luizenbos
En vandaag de remmen aan gepakt door het lange stilstaan rolde die niet erg lekker dus schuren de schijven de andere kant was nog slechter voorkant .

ook de achter kant aan gepakt word nog een gevalte nazorg bij het strak zetten en een paar slagen terug kon ik de remtrommel
toch nog draaien dus onder de auto de handrem stang strakker zetten gedraaid dus nu tussen de 3 a 4 klikken gezet als je de handrem aantrekt en nu sleept de rem weer .

maar kan nog steeds als ik aan wiel draai dor de rem heen draaien [[head]] word vervolgd ook zie ik dat die niet overal aanligt met remmen eeehh hand rem [[uuhhmm]]

Re: het luizebos project

Geplaatst: 18 jan 2018 22:06
door luizenbos
[[thumbup]]

Re: het luizebos project

Geplaatst: 20 jan 2018 20:36
door luizenbos
vandaag k wam Daan voor de draadjes een flinke klus dus [[uuhhmm]] we zijn er ruim 7uur mee bezig geweest om er een paar kilo er van af te krijgen dat is aardig gelukt er is meer niet dan wel nodig .

nu labelen en volgen de meester nog ruim 2 a 3 dagen om alles werkend te krijgen gezien de beperkte tijd van ons beide personen zal die pas waarschijnlijk pas rijden eind van de zomer :(

nou ja nog werk zat ondertussen we wachten af hoe en wat gaat lopen [[thumbup]]

bovenste foto het begin
onderste foto de afgeslankte vorm wat over is :lol:

Re: het luizebos project

Geplaatst: 20 jan 2018 21:15
door Theo Postma
Oei Frits, heftig hoor.
Plak je overal labels aan? Van wat is wat?

Theo

Re: het luizebos project

Geplaatst: 21 jan 2018 11:12
door luizenbos
Theo

ik niet dat gaat Daan doen mijn kennis is beperkt :mrgreen: de kabel boom is heeft die meegenomen om te labelen ik moet nu achter een elektrisch schema aan anders is het geen doen .

heb wel een hoop geleerd van slopen en totale andere denkwijze toch een kleine even wat achtergrond informatie .

Volgens Daan is het stukken moeilijker dan de tdi inbouw ---en heel veel dingen die ik eerst wilde behouden hebben we nu laten vervallen .
uit gemak van draad inbouw [[uuhhmm]] kan wel later er wel weer bij .

automaat heeft vele draadje extra die dus aangesloten moeten worden maar ook andere denkwijze daardoor cruise control laten vervallen
licht schakelaar uit de t3 moet worden gebruikt ander plek zoeken omdat de Audi een stuurschakelaar had voor behoud cockpit .
contact slot is gesloopt vanwege elek Corsa stuurbekrachtiging ander plek + automaat blokkering en start beveiliging
En nog veel meer aan draadjes :???:
----------------------------------------------------------------------------------
aan het motor blok moeten er ook nog dingen af .
airco pomp komt te vervallen .
stuurbekrachtiging boven op motor blok poeli moet eraf anders loopt die droog tankje kan weg ---- ander lager in bouwen
dus ook kortere multie riem .

Dus toch nog wat werk :mrgreen:

Re: het luizebos project

Geplaatst: 21 jan 2018 12:40
door luizenbos
Onderste die moet ik hebben Steven [[thumbup]] had ook al gezien daar gelijk + een Honda boek bestellen
maar ga eerst bellen of langs wil even de kleur en schema zien .

had al 48 pagina pdf gedownload maar volgen de expert de verkeerde :mrgreen: audi forum zijn ze ook niet scheutig [[sad]] tot op heden geen reactie

zoek tocht word voor gezet :D

Re: het luizebos project

Geplaatst: 21 jan 2018 20:44
door Daan
Ik heb beide boeken en ze zijn beiden niet bruikbaar. Haynes geeft alleen het electroschema weer van een USA model en die zijn toch echt anders dan een EU model. In het Duitse boek staat alleen een basis schema verlichting,verwarming ect.ect. dus geen motor en v-bak

Re: het luizebos project

Geplaatst: 22 jan 2018 09:03
door TijnCU
frits, geef even het model van de audi door dan zoek ik even in mijn database naar een schema. bouwjaar, motorcode, bakcode is voldoende.