Goed dat je hebt volgehouden
En nu: genieten maar!
Groet,
Leon
Groet,
Leon
-----------------------------------------------------------
Voorheen T3 zelfbouw-camper 1.9 WBX, met gereviseerde DG van TES, nu even bus-loos
Ik heb ook een John Gold ingebouwt. ( zo goed als het zelfde als een Waeco )
Motor vacüum van de dikke slang vanaf de vacüum pomp afgehaalt.
Vacuüm servo in de motor ruimte gebouwt.
Regel eenheid in 't dashbord gelegt.
(bedrading verlengt van 't servo potje)
Bed. kastje naast me stuur kolom gemont.
Toeren sensor op me vooras steekas gemonteerd, diff zijde ( syncro ) met 2 magneetjes op een tyrip.
( op achteras steekas kan het ook met 2 magneetjes, alleen ook de bedrading verlengen )
Voeding voor en na contact op de regeleenheid gezet en een massa. in mijn geval bij de radio te vinden.
Een REED contact schakelaar ( magneet schakelaar ) op me koppelings pedaal gemont.
En in die zelfde draad zit de voedings draad van de remlichten.
Deze kan je het best NA de remlicht schakelaar aansluiten,
zodat je de CC uit kan zetten met de rem en het koppelings pedaal.
Het terugvallen na het gebruik van de set-knop hoort inderdaad niet. De Waeco houdt zich bij mij strak aan de ingestelde snelheid, ook na gebruik van de set- en res-knop.
Hoi Steven,
Bij welke snelheid doet je cc het al? Als dat bijv al rond de 30 is dan kun je denk ik een magneet eraf halen.
ik weet even niet meer hoeveel magneten ik heb gebruikt, maar ik heb er ook mee geknutseld. Ik heb in ieder geval het draadje uiteindelijk weer aan elkaar gemaakt.
de cc kan maar een beperkt aantal pulsen aan. Als je een magneet weghaalt deel je dat aantal pulsen dus door twee dus kan je ruim sneller dan 100. Wel dan dus de mogelijkheid dat je pas bij 60 oid de cc aan kan zetten.
Bij mij komt het precies goed uit dus het is mogelijk
Hoi allemaal,
een oud draadje maar voor mij weer actueel.
Met belangstelling heb ik dit onderwerp gelezen, want het eerste wat ik zei toen we een lang eind gingen sturen met het busje was "ik mis de cruisecontrol"
In mijn T4 die ik ooit had heb ik dat ook zelf ingebouwd, ook zo'n vacuum systeempje,dat werkte goed. maar daar zat de motor uiteraard voorin.
kan het met de T3 ook? ik kan de foto's in dit draadje niet meer zien.
Is er iemand die raad kan geven?
Ja hoor dat kan, vacuum doos achterin bij de motor, besturings elektronica voorin. En een geschikte plaats vinden om de snelheid op te pikken (bv achter op de aandrijfassen)
T3 Caravelle 1.6D '87, camper met hefdak
Ford Mondeo 1.6TDCi
Seat Arosa 1.7SDi
Suzuki GS550E '79
Ducati S4RS '07
Blij dat het dus kan, heb ik weer klus
Voor in dit bericht stonden lang geleden foto's, dit zou een hoop duidelijk kunnen maken. Zijn deze op één of andere manier nog terug te halen?
Wellicht heeft iemand wat plaatjes?
Bijv. Waar het vacuüm aangesloten zit? En de opnemers? Magneten bedoel ik dus.