Gisteren heb ik de olie weer vervangen, er staat nu zo'n 5000km op de motor. Geen lekkages of gekke dingen, elke dag mee naar het werk. Ik wacht op nieuwe injectoren, op benzine gaan de huidige 550cc niet meer dicht bij krap 1.5bar boost... Normaal zijn 550cc's goed voor 350-380pk, een beetje afhankelijk van de brandstofpomp. In de praktijk betekent het voor de bus dat je bij regen in de eerste 2 versnellingen niet vol gas kan rijden, hij breekt bij vrij hoge snelheid nog de achterwielen los (+70km/h op een rechte weg). Ik heb 1000cc injectors besteld, dan heb ik een veilige marge om de turbo tot de max af te stellen.
Op lpg heb ik de boost begrensd op 1.2bar en gaan ze mee tot 7000rpm. Daar boven gaat de motor arm. Ik hoop dat ik dit jaar kan overstappen naar vloeibare lpg injectie, ik heb een fabrikant gevonden die mee wil denken hoe je genoeg brandstof in zo'n kleine motor krijgt. Het zal in dit geval door 8 injectors moeten gaan omdat er geen grote injectors zijn voor vloeibare lpg.
De turbo en uitlaat zitten nu in de heatwrap, op deze foto alleen nog de turbo. Dit scheelt enorm veel warmte in de motorruimte!
IMG-20181117-WA0007.jpg
Afgelopen kerst heb ik een begin gemaakt aan het blik, helaas zit er behoorlijk roest op veel plekken. Als eerste heb ik de bestuurderskant wielkast aangepakt, daar kwam een nieuw stuk in van 20x50cm.... Deels donor plaat en deels 4mm plaat in plaats van het dubbele paatwerk stukje waar de gordel zit. Dat blijft nu wel weer een tijdje goed

Alles gestraald en behandeld, na het lassen en spuiten de onderkant dik in de kit en bitumen.
IMG-20181228-WA0000.jpg
IMG-20190106-WA0004.jpg
Nu moet de instap nog en wat stukjes in de vloer en dan door met de andere kant. Bij Jan P. een andere deur opgehaald, bij Boelm wat stukjes plaat.
Dan is hij met de apk in maart in elk geval weer "tochtvrij"
En ik ben tot slot bezig met de nieuwe remmen voor de achterkant, er zitten momenteel 300x20mm geventileerde schijven op met T5 klauwen, deze vervang ik voor 330x28mm Porsche remmen met inwendige remschoenen voor de parkeerrem. De steek verandert ook naar 5x130 en daar komen mooie 18" bbs lm overheen.
IMG-20181014-WA0035.jpg
Hieronder wat foto's van het pasplaat ontwerp t/m de gesneden platen, ik moet ze nu alleen nog tappen en dan is het af.
IMG-20181217-WA0008.jpg
IMG-20181216-WA0035.jpg
IMG-20181216-WA0038.jpg
IMG-20190103-WA0016.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.