TijnCU project 2.0
Re: TijnCU project 2.0
Dat wordt een hele mooie kracht bron.
Gr. Paul
Gr. Paul
Groeten,
Paul
"gangisallus"
'83-er T3 pick up met nog steeds wat werk.....
Paul
"gangisallus"
'83-er T3 pick up met nog steeds wat werk.....
- TijnCU
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1701
- Lid geworden op: 04 jun 2009 17:54
- Locatie: De Friese Meren
Re: TijnCU project 2.0
Zo, daar was ik weer
Een spruitstuk begint met een flens, dus die moest ik eerst laten snijden. Na ongeveer 2 weken kwamen mijn zelf getekende flenzen met de post in 10mm RVS304. Ik ben gelijk begonnen met de collector, dat vind ik zelf een van de belangrijkste stukken van een spruitstuk. omdat ik 2 "scrolls" heb in de turbo behuizing blijven de gassen ook gescheiden in het spruitstuk. Dit maakt alles wel iets complexer, maar dat is niet erg
Toen deze klaar was ben ik na onze vakantie begonnen met het demonteren van de oude motor. Dit bleek nogal een tegenvaller, want alle uitlaatspruitstuk boutjes zaten vastgeroest en de meest moeilijk bereikbare draaide ik rond
. Uiteindelijk (na een nachtje slapen) met lasapparaat, recipro en haakse slijper de turbo afgezaagd en toen was er ruimte om de ronde moertjes af te slijpen. Nu kon het echte werk beginnen!
Plaatje van de oude motor die nu dienst deed als paspop ik maakte een beugel voor de turbo die hem fixeert op de juiste plek, zodat ik het spruitstuk naar deze plek kon vormen. vergelijking foto van originele turbo en de nieuwe
Ok, aan het werk. Dit is de situatie waar ik mee moet werken:
en dan even fast forward een paar dagen later

Een spruitstuk begint met een flens, dus die moest ik eerst laten snijden. Na ongeveer 2 weken kwamen mijn zelf getekende flenzen met de post in 10mm RVS304. Ik ben gelijk begonnen met de collector, dat vind ik zelf een van de belangrijkste stukken van een spruitstuk. omdat ik 2 "scrolls" heb in de turbo behuizing blijven de gassen ook gescheiden in het spruitstuk. Dit maakt alles wel iets complexer, maar dat is niet erg

Toen deze klaar was ben ik na onze vakantie begonnen met het demonteren van de oude motor. Dit bleek nogal een tegenvaller, want alle uitlaatspruitstuk boutjes zaten vastgeroest en de meest moeilijk bereikbare draaide ik rond
![[[feuer]]](./images/smilies/feuer.gif)
Plaatje van de oude motor die nu dienst deed als paspop ik maakte een beugel voor de turbo die hem fixeert op de juiste plek, zodat ik het spruitstuk naar deze plek kon vormen. vergelijking foto van originele turbo en de nieuwe


Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: TijnCU project 2.0
Heel knap! TIG afgelast?
Groeten,
Paul
"gangisallus"
'83-er T3 pick up met nog steeds wat werk.....
Paul
"gangisallus"
'83-er T3 pick up met nog steeds wat werk.....
Re: TijnCU project 2.0
Hoi Tijn,
Even een vraag van een heeeeeeel ander kaliber, hoeveel lol heb je van je demping in je motorruimte?
Grappig om te zien dat je nu een turbo hebt die per deel door 2 van de 4 cilinders wordt 'gevoed'. Had ik me nooit zo gerealiseerd dat dat op die manier zou gaan. Maar ik ben dan ook helemaal niet bezig met turbo's!
Groeten Michiel
Even een vraag van een heeeeeeel ander kaliber, hoeveel lol heb je van je demping in je motorruimte?
Grappig om te zien dat je nu een turbo hebt die per deel door 2 van de 4 cilinders wordt 'gevoed'. Had ik me nooit zo gerealiseerd dat dat op die manier zou gaan. Maar ik ben dan ook helemaal niet bezig met turbo's!
Groeten Michiel
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat EFIgnition van Bs-autotune (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
- TijnCU
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1701
- Lid geworden op: 04 jun 2009 17:54
- Locatie: De Friese Meren
Re: TijnCU project 2.0
@Paul, ja met de tig inderdaad. Blijft een beetje prutsen met al die bochten maar goed, het is dicht en stevig
@Michiel, ik heb geen idee of het iets dempt, maar zag er leuk uit
Dat van de turbo zie je helemaal goed, het heeft te maken met de ontstekingsvolgorde van de motor (1-3-4-2) waardoor de gassen op de meest vloeiende manier bij de turbine komen zonder op elkaar te botsen.
Toen het spruitstuk klaar was kon het echte werk beginnen! De oude motor er uit en de nieuwe er in! Ik merkte in de garage al dat de nieuwe motor niet geheel hetzelfde is als de oude, het is ook een nieuwere versie van het onderblok (oud 058 = externe waterpomp en oliepomp op tussenas, nieuw = 06A met interne waterpomp op de distributie en oliepomp met ketting op de krukas) dus er moest een nieuwe linker (bij mij rechter) steun komen. Die was gelukkig te vinden op de sloop. De oude motordrager die ik had gemaakt past ook niet meer, dit komt door de grotere oliepan. Ik had er voor kunnen kiezen om een nieuw type a4 oliepan te monteren, maar ik vind de extra oliecapaciteit eigenlijk wel belangrijk en pas dan gewoon de drager aan.
Later die avond hing hij ongeveer op de goede plek. De volgende dag kwam JochemT3 mij helpen, hij heeft zich ontfermd over de intercooler plaatsing en oliekoeler terwijl ik het koelwater en alle elektra aansloot en de motordrager aanpaste.
Met de turbo op de juiste plek kon de inlaat ook deels geinstalleerd, hier moet nog een kleine hoek tussen, tussen maf en turbo, waar ik dan de PCV en omloopklep op kan aansluiten. De intercooler achter het achterlicht, met verlengstuk voor de waterslang er op gelast De oliekoeler ter hoogte van de schuifdeur De volgende dag ging ik verder met het aansluitwerk, er moesten nog waterleidingen aan de turbo gemaakt namelijk.
De retour van rvs leiding en om de drukbuis heen: En de aanvoer vanaf de verdeelflens van slang, deze heb ik nu ook nog extra in een hittebeschermende hoes: Toen was het ook eens tijd om te kijken of deze motor het eigenlijk wel deed!
Na een paar keer 10 seconden starten zonder ontsteking, olielampje uit, vertrouwde ik er op dat de motor er klaar voor was. De eerste echte startpoging mislukte, ik had de benzineleidingen verkeerd om aangesloten
De tweede poging sloeg de motor direct aan!
Nog zonder uitlaat en koelwater hier en met een los spruitstuk, maar het ging om de bevestiging dat de motor aanslaat
[embed]https://www.youtube.com/embed/fSl8iMZAt98?rel=0[/embed]
Nu kon ik verder met het uitlaat werk, bij een twin scroll turbo hoor je elke scroll van zijn eigen wastegate te voorzien om te voorkomen dat de gassen van de verschillende delen naar elkaar toe kunnen "lekken". Dat betekent dus dat ik een paar gaten in mijn nieuwe spruit moest gaan zagen
De vband flenzen voor de gates heb ik alvast op buisjes gelast, deze heb ik uit dezelfde buis gemaakt als de rest van het spruitstuk (schedule10 1-1/4" buis, ofwel 42.16mm met 2.77mm wanddikte) Ze zitten hier op elkaar geklemd om vervorming tegen te gaan bij het lassen.
Nu konden ze op hun plek gelast worden, het spruitstuk weer in ere hersteld
En zo ziet dat er uit in de bus:
en met turbo er op:
Nu eerst heel even wachten op buis voor de dump buizen van de wastegates, die verwacht ik maandag. Ik moet de flenzen nu nog vlakken en m10 tappen met een degelijke machinetap (mijn chinese set komt echt niet door 10mm rvs
) en dan moet ik de oude uitlaat gaan aanpassen op de nieuwe situatie. Bijna rijklaar!

@Michiel, ik heb geen idee of het iets dempt, maar zag er leuk uit

Toen het spruitstuk klaar was kon het echte werk beginnen! De oude motor er uit en de nieuwe er in! Ik merkte in de garage al dat de nieuwe motor niet geheel hetzelfde is als de oude, het is ook een nieuwere versie van het onderblok (oud 058 = externe waterpomp en oliepomp op tussenas, nieuw = 06A met interne waterpomp op de distributie en oliepomp met ketting op de krukas) dus er moest een nieuwe linker (bij mij rechter) steun komen. Die was gelukkig te vinden op de sloop. De oude motordrager die ik had gemaakt past ook niet meer, dit komt door de grotere oliepan. Ik had er voor kunnen kiezen om een nieuw type a4 oliepan te monteren, maar ik vind de extra oliecapaciteit eigenlijk wel belangrijk en pas dan gewoon de drager aan.
Later die avond hing hij ongeveer op de goede plek. De volgende dag kwam JochemT3 mij helpen, hij heeft zich ontfermd over de intercooler plaatsing en oliekoeler terwijl ik het koelwater en alle elektra aansloot en de motordrager aanpaste.
Met de turbo op de juiste plek kon de inlaat ook deels geinstalleerd, hier moet nog een kleine hoek tussen, tussen maf en turbo, waar ik dan de PCV en omloopklep op kan aansluiten. De intercooler achter het achterlicht, met verlengstuk voor de waterslang er op gelast De oliekoeler ter hoogte van de schuifdeur De volgende dag ging ik verder met het aansluitwerk, er moesten nog waterleidingen aan de turbo gemaakt namelijk.
De retour van rvs leiding en om de drukbuis heen: En de aanvoer vanaf de verdeelflens van slang, deze heb ik nu ook nog extra in een hittebeschermende hoes: Toen was het ook eens tijd om te kijken of deze motor het eigenlijk wel deed!
Na een paar keer 10 seconden starten zonder ontsteking, olielampje uit, vertrouwde ik er op dat de motor er klaar voor was. De eerste echte startpoging mislukte, ik had de benzineleidingen verkeerd om aangesloten
![Surprised [[bye]]](./images/smilies/bye.gif)
De tweede poging sloeg de motor direct aan!
Nog zonder uitlaat en koelwater hier en met een los spruitstuk, maar het ging om de bevestiging dat de motor aanslaat
![Positive [[thumbup]]](./images/smilies/thumpup.gif)
[embed]https://www.youtube.com/embed/fSl8iMZAt98?rel=0[/embed]
Nu kon ik verder met het uitlaat werk, bij een twin scroll turbo hoor je elke scroll van zijn eigen wastegate te voorzien om te voorkomen dat de gassen van de verschillende delen naar elkaar toe kunnen "lekken". Dat betekent dus dat ik een paar gaten in mijn nieuwe spruit moest gaan zagen



Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14866
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: TijnCU project 2.0
phoe zeg wat een monster en wat goed gemaakt.
Theo
Theo
Re: TijnCU project 2.0
Lekker bezig! Nog goede adresjes wat betreft je turbo systeem delen, zoals voor de silicone slangen en dumpvalves? Ik ben met een motorfiets turbo project bezig en kan nooit genoeg tips krijgen.
Succes verder, he gaat erg hard op dit moment.
Gr. Paul
Succes verder, he gaat erg hard op dit moment.
Gr. Paul
Groeten,
Paul
"gangisallus"
'83-er T3 pick up met nog steeds wat werk.....
Paul
"gangisallus"
'83-er T3 pick up met nog steeds wat werk.....
- servicebus
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2438
- Lid geworden op: 24 mar 2012 23:08
- Locatie: Friesland
Re: TijnCU project 2.0
Mooi Tijn ![Positive [[thumbup]]](./images/smilies/thumpup.gif)
![Positive [[thumbup]]](./images/smilies/thumpup.gif)
- luizenbos
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3736
- Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
- Locatie: noordholland
Re: TijnCU project 2.0
Ziet er verdomt goed uit Tijn ![[[thumpsup]]](./images/smilies/thumbsup.gif)
![[[thumpsup]]](./images/smilies/thumbsup.gif)
groetjes Frits
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
1 x Honda transalp 600 en nu ook 1x Suzuki gsx 1100 g
http://bus-forum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=24&t=10770 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
1 x Honda transalp 600 en nu ook 1x Suzuki gsx 1100 g
http://bus-forum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=24&t=10770 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306
- TijnCU
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1701
- Lid geworden op: 04 jun 2009 17:54
- Locatie: De Friese Meren
Re: TijnCU project 2.0
Ik ben al weer een stukje verder gekomen! (300km om precies te zijn)
Ik zal de foto's nog even opzoeken, het is natuurlijk nog niet af maar wel al rijdend. Ik moest even "gasgeven" met het afbouwen want ik ben per afgelopen maandag weer begonnen met werken na de vakantie en wij hebben beide een auto nodig voor ons werk. Ik de bus dus
De uitlaat is zo goed als klaar, moet nog alleen de tips even recht zetten en een klem maken. De elektronica van de uitlaat klep werkt alleen als ik de draadjes op de accu zet, dit moet nog via de ecu aangestuurd worden. Het belangrijkste voor mij is eerst dat ik met gesloten klep kan rijden, want dat is beschaafder (en comfortabeler ook eerlijk gezegd).
Zo ziet het er uit: en zo klinkt dat: https://youtu.be/U0LA0w_Dkco
Wat nog wel moet gebeuren zijn de beide wastegate dumps in de downpipe laten uitkomen, nu rij ik nog betrekkelijk rustig omdat de motor nog nieuw is, maar de keren dat de wastegates open gingen... nouja dat is echt een enorm kabaal. Dat is tegelijkertijd ook wel tof, want dan zet de bus ook wel flink de gang er in! Ik heb nu 1 log tot de huidige toerenbegrenzer gemaakt en daarop is te zien dat er bij 6700 toeren al genoeg airflow is voor ongeveer 350pk. Dat wil niet zeggen dat die nu ook gemaakt worden, daarvoor zou ik hem eerst goed moeten afstellen. Het mooie vind ik wel om te zien hoe deze turbo op gang komt, heel geleidelijk en dan blijft hij maar gaan. Bij 6700 zit de toerenbegrenzer momenteel, maar de airflow was nog flink aan het stijgen. De turbo kan wel iets sneller opspoelen dan dat hier te zien is, dat heeft met de tune te maken op dit moment. Ik heb 1 bar rond 3800 rpm gezien tijdens het testen. Deze log is dus met ongeveer 1.3bar boost, dat is 0% wastegate duty (veerdruk, de laagst mogelijke druk die ik kan halen bij een vol gas run). De turbo komt beter tot zijn recht boven de 2 bar, maar daar heb ik momenteel de intercooler nog niet voor (zit geen watersysteem aan vast nog) en ik wil eerst met goede olie rijden voordat ik de druk "opschroef"
Wordt vervolgd!
Ik zal de foto's nog even opzoeken, het is natuurlijk nog niet af maar wel al rijdend. Ik moest even "gasgeven" met het afbouwen want ik ben per afgelopen maandag weer begonnen met werken na de vakantie en wij hebben beide een auto nodig voor ons werk. Ik de bus dus

De uitlaat is zo goed als klaar, moet nog alleen de tips even recht zetten en een klem maken. De elektronica van de uitlaat klep werkt alleen als ik de draadjes op de accu zet, dit moet nog via de ecu aangestuurd worden. Het belangrijkste voor mij is eerst dat ik met gesloten klep kan rijden, want dat is beschaafder (en comfortabeler ook eerlijk gezegd).
Zo ziet het er uit: en zo klinkt dat: https://youtu.be/U0LA0w_Dkco
Wat nog wel moet gebeuren zijn de beide wastegate dumps in de downpipe laten uitkomen, nu rij ik nog betrekkelijk rustig omdat de motor nog nieuw is, maar de keren dat de wastegates open gingen... nouja dat is echt een enorm kabaal. Dat is tegelijkertijd ook wel tof, want dan zet de bus ook wel flink de gang er in! Ik heb nu 1 log tot de huidige toerenbegrenzer gemaakt en daarop is te zien dat er bij 6700 toeren al genoeg airflow is voor ongeveer 350pk. Dat wil niet zeggen dat die nu ook gemaakt worden, daarvoor zou ik hem eerst goed moeten afstellen. Het mooie vind ik wel om te zien hoe deze turbo op gang komt, heel geleidelijk en dan blijft hij maar gaan. Bij 6700 zit de toerenbegrenzer momenteel, maar de airflow was nog flink aan het stijgen. De turbo kan wel iets sneller opspoelen dan dat hier te zien is, dat heeft met de tune te maken op dit moment. Ik heb 1 bar rond 3800 rpm gezien tijdens het testen. Deze log is dus met ongeveer 1.3bar boost, dat is 0% wastegate duty (veerdruk, de laagst mogelijke druk die ik kan halen bij een vol gas run). De turbo komt beter tot zijn recht boven de 2 bar, maar daar heb ik momenteel de intercooler nog niet voor (zit geen watersysteem aan vast nog) en ik wil eerst met goede olie rijden voordat ik de druk "opschroef"

Wordt vervolgd!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: TijnCU project 2.0
Ehhh, tja ehm goh.
En dan te bedenken dat wanneer je er 150 pk in hebt het al lekker rijdt zo’n bussie en je omgeving er al helemaal niets van snapt...
Mooi gedaan! Uitlaat is iets wat je normaal onder een Civic ziet hangen
.
Groeten michiel
En dan te bedenken dat wanneer je er 150 pk in hebt het al lekker rijdt zo’n bussie en je omgeving er al helemaal niets van snapt...
Mooi gedaan! Uitlaat is iets wat je normaal onder een Civic ziet hangen
Groeten michiel
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat EFIgnition van Bs-autotune (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
- TijnCU
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1701
- Lid geworden op: 04 jun 2009 17:54
- Locatie: De Friese Meren
Re: TijnCU project 2.0
Ik heb een tijdje nagedacht over hoe de uitlaat er uit moest komen te zien, de keuze voor 4" (100mm) eindstukken is uiteindelijk gemaakt omdat deze hele motor toch al overdreven is. Dan mag het van mij ook wel iets tonen aan de achterkant
En 150pk is ook niet misselijk, uiteindelijk gebruik je doorgaans toch maar ongeveer 80-100 om lekker te rijden.
Ik moet me echt heel erg inhouden met deze motor nu, want het is wel super leuk om even gas te geven. Ik had vanmorgen op VCDS al een foutcode voor te hoog toerental staan, ze brengen het bij Ross-Tech wel leuk
17968/P1560/005472 - 17968 - Maximum Engine Speed Exceeded (Engine Warranty VOID! ☺ )
Possible Solutions
Clear Fault Codes
Remove Lead from Foot
Die foutcode heb ik inmiddels uitgeschakeld, kunnen we weer vrolijk boven de 7000 rpm komen zonder dat de garantie vervalt
@Paul ik haal mijn spullen overal vandaan... soms iets van ebay, soms iets van aliexpress, soms bij turbozentrum berlin of x-parts.de of bij de lokale autohandel. De wastegates zijn chinees en ik zie ook boost creep op de log, dus hele geweldige flow hebben ze niet (2x38mm zou makkelijk de boost onder controle moeten kunnen houden namelijk). Daar zet ik nu iets slappere veren in om te kijken of dat scheelt...

Ik moet me echt heel erg inhouden met deze motor nu, want het is wel super leuk om even gas te geven. Ik had vanmorgen op VCDS al een foutcode voor te hoog toerental staan, ze brengen het bij Ross-Tech wel leuk

17968/P1560/005472 - 17968 - Maximum Engine Speed Exceeded (Engine Warranty VOID! ☺ )
Possible Solutions
Clear Fault Codes
Remove Lead from Foot
Die foutcode heb ik inmiddels uitgeschakeld, kunnen we weer vrolijk boven de 7000 rpm komen zonder dat de garantie vervalt

@Paul ik haal mijn spullen overal vandaan... soms iets van ebay, soms iets van aliexpress, soms bij turbozentrum berlin of x-parts.de of bij de lokale autohandel. De wastegates zijn chinees en ik zie ook boost creep op de log, dus hele geweldige flow hebben ze niet (2x38mm zou makkelijk de boost onder controle moeten kunnen houden namelijk). Daar zet ik nu iets slappere veren in om te kijken of dat scheelt...
- luizenbos
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3736
- Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
- Locatie: noordholland
Re: TijnCU project 2.0
![Very Happy [[toast]]](./images/smilies/bier.gif)
![Positive [[thumbup]]](./images/smilies/thumpup.gif)
groetjes Frits
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
1 x Honda transalp 600 en nu ook 1x Suzuki gsx 1100 g
http://bus-forum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=24&t=10770 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
1 x Honda transalp 600 en nu ook 1x Suzuki gsx 1100 g
http://bus-forum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=24&t=10770 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306
Re: TijnCU project 2.0
Bedankt voor de reactie, er staan twee adressen bij die ik nog niet had gevonden.
Succes met fine tuning!
Gr. Paul
Succes met fine tuning!
Gr. Paul
Groeten,
Paul
"gangisallus"
'83-er T3 pick up met nog steeds wat werk.....
Paul
"gangisallus"
'83-er T3 pick up met nog steeds wat werk.....
- TijnCU
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1701
- Lid geworden op: 04 jun 2009 17:54
- Locatie: De Friese Meren
Re: TijnCU project 2.0
Het motortje draait nog steeds heel mooi, ik rij er dagelijks 60km mee. Er zijn nog een paar kinderziektes, zo is bijvoorbeeld de inlaat temp is niet zo laag als hij moet zijn. Ik heb ongeveer 15-20 graden boven de buitenlucht temp bij milde belasting, en dit moet eigenlijk wel naar max 10 teruggebracht. Ik verdenk de radiateur van de intercooler, die kan ik evt vervangen voor een betere. Verder is mijn "blow off valve" (omloopklep eigenlijk) stuk, die heb ik al vervangen voor een nieuwe maar die werkt ook niet. Even wachten op de vervanging dus, het beïnvloed het rijden niet maar ik heb nu een soort sutututu geluid als ik gas los laat. Dat is niet optimaal voor de turbo levensduur. Verder doet hij het prima, ik heb al tussendoor even een uurtje op de rollerbank gestaan en daar had ik een kleine 275pk en bijna 300nm bij 1.2 bar boost zonder tuning, een paar misfires en zeer hoge inlaat temp (+-80°c aan het eind van de run, na een half uur op de bank). Inmiddels zit er wat meer timing in, en ga ik binnenkort nog eens meten en afstellen. Op lpg ga ik niet boven de 300pk uitkomen vrees ik, want ik heb de injectoren al bijna op 100%. Maar het is al best snel haha
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- sjoerd_s89_xj-49-dv
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 08 aug 2014 22:32
Re: TijnCU project 2.0
Jup dat is snel. Maar wetende dat een afn bij 170pk 450nm levert blijf ik lekker dieselen 

Gr sjoerd
"82 geblindeerde vissenkom met 1z tdi en flipped vbak
"hij gaat zoals ie gaat"&"komt zoals ie komt"
"82 geblindeerde vissenkom met 1z tdi en flipped vbak
"hij gaat zoals ie gaat"&"komt zoals ie komt"