Forumlid van de maand Juli 2011

Een beetje aandacht voor de leden van dit forum
Gebruikersavatar
Malamu
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 aug 2005 20:00
Locatie: Hengelo Ov.

Forumlid van de maand Juli 2011

Ongelezen bericht door Malamu »

Eén van de meest prominente forumleden is Theo Postma uit Gasseltenijeveen. Meerdere forum carrières werden al vroeg in hun bestaan geconfronteerd met een tik over de vingers van Theo Postma dat hun berichten met de echte voornaam moeten worden afgesloten.

Afbeelding
Theo Postma, het gezicht van het bus-forum

Theo heeft zich opgeworpen als het gezicht van het forum en hij doet dat met plezier. “Erik is daar niet de figuur voor en in onze samenwerking heb ik die rol op mij genomen.” Verandert het forum? “Ik verbaas mij de laatste tijd wel eens. Lange tenen en korte lontjes leiden tot onbegrip. Soms moet je ingrijpen. Ik moet oppassen dat ik mij niet altijd door mijn eigen mening laat leiden. De politieke correctheid moet het zwaarst wegen. Maar over het algemeen is het forum vrij rustig, zeker vergeleken met andere fora”.
Voor Theo is het forum een hobby. Hij beschouwt het als een verrijking van zijn leven. “Je steekt er veel van op. Ik wil nu eenmaal weten hoe alles in elkaar zit.” Hij beschouwt dat ook als de belangrijkste functie van het bus-forum: Het uitwisselen van kennis over de VW-bus. “Helaas wordt er af en toe ook onzin opgeschreven. Vaak wordt dat wel gecorrigeerd maar niet altijd, en dan blijft het staan. Dat doet afbreuk aan de kwaliteit”

Afbeelding
De bus van Theo en Hillie, voorzien van een 1.9 watergekoelde DG motor.

Theo beschouwt het forum als een hobby, de bus zelf veel minder. “We zochten een bus om te kamperen en toen kwam de T3 op onze weg. In de bus zat alles wat we op onze verlanglijst hadden staan en zo zijn we aan een T3 blijven hangen. Het is dus geen bewuste keuze geweest voor het merk of het type. We wilden geen Diesel en we wilden ook geen luchtkoeler. Dat zijn keuzes die je voor jezelf maakt. Een ander maakt andere keuzes. Toen we de bus eenmaal hadden, ben ik mij erin gaan verdiepen. Ik heb een hoop boeken gekocht en mij van andere informatie voorzien. Toch sleutel ik er zelf niet of nauwelijks aan. Mijn broer heeft een garage, en die verzorgt het onderhoud. Met wassen en poetsen houdt het voor mij op. De bus is bij ons uitsluitend bestemd voor vakantie en recreatie, zo’n 4000 km per jaar. Vaak zijn we heel dicht bij huis op geweldige plekken. Op 80 km van je eigen huis ben je somms in een andere wereld. We gaan nu langzaam de kring wat groter maken. Als dit verhaal verschijnt hopen we in Beieren te zitten”

Noot: Theo en zijn vrouw Hillie zijn inderdaad in Beieren maar hebben (opnieuw) problemen met hun bus die inhoudt en uiteindelijk helemaal stil valt. “De grap is er af” sms’t hij. Laten we hopen dat hij de oorzaak van het probleem vindt en verder kan gaan genieten van zijn vakantie.

Afbeelding
Het schip van Radio Caroline. Daar wordt Theo Postma echt warm van.

De T3 zit bij Theo Postma dus niet in de genen maar dat geldt wel voor zijn andere hobby. “Ik ben geboren met zenders, transistors, buizen etc. Dat hij als jongen bijna werd geëlektrocuteerd toen hij in een TV zat te prutsen, beschouwt hij als een gebeurtenis van ondergeschikt belang. De theorie was aan hem niet besteed. Hij volgde technisch ponderwijs maar toen de leraar vragen ging stellen over de Wet van Ohm, haakte kleine Theo af. “De man zag maar geen kans om het verschil duidelijk te maken tussen sterkte (Ampère), spanning (Watt) en weerstand (Ohm).” Theo zocht het in de praktijk. Zijn bus is nu voorzien van een groot aantal antennes zodat hij op vakantie verbindingen kan leggen op de 27MC, maar vooral op de korte golf. “In de vakantie doe ik dingen die ik thuis niet doe. Thuis maak ik televisie, op vakantie gebruik ik de praatdozen. Spelen, bijvoorbeeld met radio, houdt je jong en verrijkt je leven.” Theo bouwt zelf zenders en in Emmen heeft hij zijn eigen Amateur TV zender die elke maand een uitzending verzorgt.

Afbeelding
Op de camping wordt de bus van Theo voorzien van meerdere antennes.

De technische opleiding heeft hij niet afgemaakt, maar Theo heeft toch wel zijn draai gevonden. Hij werkt als groepsleider met zwakzinnigen. Het is werk dat hem veel voldoening schenkt. “Ik denk dat ik daar ook beter in ben dan in een technische functie. Techniek vind ik leuk voor er bij”.

Nog even terug naar het forum. We zullen Theo niet zo snel zien op ontmoetingen. “Dat is niet mijn ding. Ik ben liever thuis bezig, of onderweg met de radio. Voor het forum let ik een beetje op de manieren en de omgangsvormen. Over sommige zaken heb ik heus wel een mening maar niemand vraagt mij daarnaar en dat wil ik graag zo houden.”
We hopen nog lang van de kwaliteiten van Theo te mogen profiteren.
Laatst gewijzigd door Malamu op 01 jul 2011 22:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Pax Intrantibus: Vrede aan wie hier binnengaat. Dat moet een T3 zijn.
Gebruikersavatar
Dré2100
Wandelende vraagbaak
Berichten: 4350
Lid geworden op: 02 nov 2008 08:36
Locatie: Tuitjenhorn

Re: Forumlid van de maand Juli 2010

Ongelezen bericht door Dré2100 »

Hoi Theo,
leuk en terrecht verdiend dat je deze maand forumlid van de maand juli bent! [[thumbup]]
Van Harte Gefeliciteerd met deze titel! [[toast]] [[toast]]

.....enne die uitzending op TV 1x per maand is dat soms een vleeskanaal? :buiken: :buiken:
-------------------------------------------
VW T3 2.1 SS - Westfalia '91 "Garfield"
"moi anzitte, dom kaike en overal bar van ophore"
Gebruikersavatar
WouterKabouter
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 apr 2009 10:02
Locatie: Groningen

Re: Forumlid van de maand Juli 2010

Ongelezen bericht door WouterKabouter »

en ik maar denken dat het 2011 is.....
Met vriendelijke groet,
Wouter
1600 CS 1982
Gebruikersavatar
Malamu
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 aug 2005 20:00
Locatie: Hengelo Ov.

Re: Forumlid van de maand Juli 2011

Ongelezen bericht door Malamu »

en ik maar denken dat het 2011 is.....
Slimpie...

Wybo Miedema
Pax Intrantibus: Vrede aan wie hier binnengaat. Dat moet een T3 zijn.
youpie123
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3652
Lid geworden op: 13 feb 2009 21:03

Re: Forumlid van de maand Juli 2011

Ongelezen bericht door youpie123 »

Malamu schreef:Slimpie...
Forumlid van de maand 2010 en 2011 [[thumbup]] :mrgreen:

Heel mooi geschreven Wybo, mijn complimenten [[thumbup]]
een groet van Joep
_______________________________________________________________________
VW T3 KY 1,7 ltr Diesel 1989 - zelfbouw camper
Voormalig lid 91

Re: Forumlid van de maand Juli 2011

Ongelezen bericht door Voormalig lid 91 »

Met terugwerkende kracht een jaar lang forumlid van de maand :shock:

Och, als er één is die ik dat gun (of eigenlijk 2) dan is het Theo + partner wel [[thumbup]]

Proficiat Theo, Deze veer heb je al heel lang verdient [[toast]]
Gebruikersavatar
reindert
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1413
Lid geworden op: 12 jul 2010 15:38
Locatie: westland

Re: Forumlid van de maand Juli 2011

Ongelezen bericht door reindert »

Leuk stukje weer! Maar een 2.0 DG lijkt me toch wat vreemd ;)
groeten,

Reinier
T3 Syncro 1985 laagdak camper, Subaru EJ22 motor, voor- en achter sper, ontkoppelaar en nog lang niet uitgeknutseld!
Gebruikersavatar
Malamu
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 aug 2005 20:00
Locatie: Hengelo Ov.

Re: Forumlid van de maand Juli 2011

Ongelezen bericht door Malamu »

Maar een 2.0 DG lijkt me toch wat vreemd
Slimme mannen hier! De DG is inderdaad een 1.9 waterkoeler en ook dat is aangepast.
Wybo Miedema
Pax Intrantibus: Vrede aan wie hier binnengaat. Dat moet een T3 zijn.
Gebruikersavatar
Franz
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2273
Lid geworden op: 26 sep 2008 19:37
Locatie: Leende

Re: Forumlid van de maand Juli 2011

Ongelezen bericht door Franz »

Hey Theo,

[[thumbup]] [[thumbup]] [[thumbup]] [[thumbup]] [[thumbup]] [[thumbup]]

Groetjes Franz
T4 Caravelle, inmiddels Camper....

Monkey bike club Leende MTC D'n Blaospijp Leende

Twitter @franzlind

Aprillia RSV Mille Tuono / ETV 1000 Caponord
Gebruikersavatar
camperduck
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 122
Lid geworden op: 15 mei 2010 17:20
Locatie: vlaardingen

Re: Forumlid van de maand Juli 2011

Ongelezen bericht door camperduck »

Hoi Theo,vanaf de Kremmer [[toast]] van harte proficiat [[thumbup]],mooie omgeving en je komt er zo lekker tot rust.

Groetjes Marco en Monique

[[bye]] [[bye]] [[bye]]
VW T3/T25 LUCHTGEKOELD De nieuwe klassieker .
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14969
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: Forumlid van de maand Juli 2011

Ongelezen bericht door Theo Postma »

Dan ben je dus vlak bij ons?
Mooi werk hoor, jammer dat het weer niet mee wil werken.

Theo
Gebruikersavatar
Howlin' wolf
† R.I.P.
Berichten: 1283
Lid geworden op: 09 mei 2010 10:43
Locatie: Urmond

Re: Forumlid van de maand Juli 2011

Ongelezen bericht door Howlin' wolf »

Theo; van harte gefeliciteerd met deze titel. [[thumbup]] Altijd diplomatisch, keurig, beschaafd, zonder tiepvoute. :buiken:

groet, ruud
"Sometimes it lasts in love but sometimes it hurts instead"
Gesloten