
Paul's T3 pickup
- Gurt
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 240
- Lid geworden op: 01 sep 2015 16:33
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Paul's T3 pickup
Mooi Mooi! Bliksem heeft dezelfde kleur.
(niet overal even origineel..)

Groeten Geert,
en soms Simone
en soms Simone
Re: Paul's T3 pickup
@ Marcel:
Voorwielen zijn 6.5J
Achterwielen zijn 7.7J (zijn 3 cm verbreed)
Voorwielen zijn 6.5J
Achterwielen zijn 7.7J (zijn 3 cm verbreed)
Groeten,
Paul
"gangisallus"
'83-er T3 pick up met nog steeds wat werk.....
Paul
"gangisallus"
'83-er T3 pick up met nog steeds wat werk.....
Re: Paul's T3 pickup
Zo, klaar voor de stalling
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten,
Paul
"gangisallus"
'83-er T3 pick up met nog steeds wat werk.....
Paul
"gangisallus"
'83-er T3 pick up met nog steeds wat werk.....
Re: Paul's T3 pickup
Yup, en gecleanerd en gepoetst. ![Positive [[thumbup]]](./images/smilies/thumpup.gif)
![Positive [[thumbup]]](./images/smilies/thumpup.gif)
Groeten,
Paul
"gangisallus"
'83-er T3 pick up met nog steeds wat werk.....
Paul
"gangisallus"
'83-er T3 pick up met nog steeds wat werk.....
- JKGW
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 16 okt 2014 19:19
- Locatie: Groningen
Re: Paul's T3 pickup
Heb je het probleem nog kunnen vinden met je blok? Het zit er bij mij aan te komen, dus zoek zoveel mogelijk problemen. Heb ik iets om op te kunnen reflecteren 

Gr,
Arjan
Arjan
Re: Paul's T3 pickup
Hallo Arjan,
Grappig dat je dat zegt, want ik heb hem vorig jaar uit de stalling gehaald (stond hij drie maanden zonder accu) en totaal geen problemen gehad. Starten en netje lopen (koud en warm).
Nu is het weer bijna zover dat ie weer opgehaald kan worden, dus ben benieuwd wat ik kan verwachten......Blijven oude auto's met karakter!
Gr. Paul
Grappig dat je dat zegt, want ik heb hem vorig jaar uit de stalling gehaald (stond hij drie maanden zonder accu) en totaal geen problemen gehad. Starten en netje lopen (koud en warm).
Nu is het weer bijna zover dat ie weer opgehaald kan worden, dus ben benieuwd wat ik kan verwachten......Blijven oude auto's met karakter!
Gr. Paul
Groeten,
Paul
"gangisallus"
'83-er T3 pick up met nog steeds wat werk.....
Paul
"gangisallus"
'83-er T3 pick up met nog steeds wat werk.....
Re: Paul's T3 pickup
Gecleaned en gepoetst en klaar voor de stalling
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten,
Paul
"gangisallus"
'83-er T3 pick up met nog steeds wat werk.....
Paul
"gangisallus"
'83-er T3 pick up met nog steeds wat werk.....
Re: Paul's T3 pickup

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten,
Paul
"gangisallus"
'83-er T3 pick up met nog steeds wat werk.....
Paul
"gangisallus"
'83-er T3 pick up met nog steeds wat werk.....
Re: Paul's T3 pickup

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten,
Paul
"gangisallus"
'83-er T3 pick up met nog steeds wat werk.....
Paul
"gangisallus"
'83-er T3 pick up met nog steeds wat werk.....
Re: Paul's T3 pickup
Kleine update: de motor ging inhouden gedurende de laatste maanden. Het langzaam aan steeds erger en tot een paar weken geleden werd hij zelfs onrijdbaar. Nu zit er een ADY 2.0l 8 v motor in, dus kon ik gelukkig buiten de gewoonlijke checks (valse lucht, motor timing, bougies, kabels en massa's) de motor ook uitlezen met mijn VAGCOM van Ross-Tech. Samen met de werkplaats handleiding kon ik dan verder met storingzoeken.
Ik had een terugkomende foutcode op de lambdasonde en in de meetwaarde blokken kon ik zien dat hij continue een arm mengsel aan het doorgeven was. Na een korte controle van de sonde en zijn aansturing kon ik hem uitsluiten. Toen maar eens de brandstofdruk, verstuivers en drukregelaar gecontroleerd. Ook dit was goed......hmmmm. Hierna de gasklep gereinigd en ingeleerd en gecontroleerd in de meetwaarde blokken. Ook dit was goed, maar helaas geen oplossing.
Toen maar eens de aandacht gevestigd op de meetwaarde die invloed hebben op de mengsel aanpassing onder belasting en acceleratie. Hier kwam ik iets interessants tegen. Het belasting signaal lag buiten de waardes en veranderde niet echt onder belasting. Dit signaal kwam van de luchtmassameter. Deze doorgemeten inclusief de bedrading, welke opzich goed waren. Toen maar eens zonder de luchtmassameter gereden: Wow....wat een verschil!
Dusssss.....het was nu duidelijk. De luchtmassameter vervangen voor een nieuwe, want reinigen had geen enkele invloed. Hij heeft eigenlijk nog niet zo goed gereden. Zelfs een klein dipje wat hij sinds de motor ombouw had was weg, iets wat ik altijd aan de uitlaat verweet.
Eind goed al goed.....op naar de roest reparatie.
Ik had een terugkomende foutcode op de lambdasonde en in de meetwaarde blokken kon ik zien dat hij continue een arm mengsel aan het doorgeven was. Na een korte controle van de sonde en zijn aansturing kon ik hem uitsluiten. Toen maar eens de brandstofdruk, verstuivers en drukregelaar gecontroleerd. Ook dit was goed......hmmmm. Hierna de gasklep gereinigd en ingeleerd en gecontroleerd in de meetwaarde blokken. Ook dit was goed, maar helaas geen oplossing.
Toen maar eens de aandacht gevestigd op de meetwaarde die invloed hebben op de mengsel aanpassing onder belasting en acceleratie. Hier kwam ik iets interessants tegen. Het belasting signaal lag buiten de waardes en veranderde niet echt onder belasting. Dit signaal kwam van de luchtmassameter. Deze doorgemeten inclusief de bedrading, welke opzich goed waren. Toen maar eens zonder de luchtmassameter gereden: Wow....wat een verschil!
Dusssss.....het was nu duidelijk. De luchtmassameter vervangen voor een nieuwe, want reinigen had geen enkele invloed. Hij heeft eigenlijk nog niet zo goed gereden. Zelfs een klein dipje wat hij sinds de motor ombouw had was weg, iets wat ik altijd aan de uitlaat verweet.
Eind goed al goed.....op naar de roest reparatie.
Groeten,
Paul
"gangisallus"
'83-er T3 pick up met nog steeds wat werk.....
Paul
"gangisallus"
'83-er T3 pick up met nog steeds wat werk.....
Re: Paul's T3 pickup
Foto
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten,
Paul
"gangisallus"
'83-er T3 pick up met nog steeds wat werk.....
Paul
"gangisallus"
'83-er T3 pick up met nog steeds wat werk.....
Re: Paul's T3 pickup
Nu bezig om de rechter draagarm op te knappen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten,
Paul
"gangisallus"
'83-er T3 pick up met nog steeds wat werk.....
Paul
"gangisallus"
'83-er T3 pick up met nog steeds wat werk.....
Re: Paul's T3 pickup
Ga je die nog opknappen? (Retorisch, want je zegt het net)
Ik had werkelijk begrepen dat het lassen aan dat deel van de arm niet mocht. Heb ik het verkeerd, Of doe je het zo goed dat het te onderscheiden is? Groetjes Rolf
Ik had werkelijk begrepen dat het lassen aan dat deel van de arm niet mocht. Heb ik het verkeerd, Of doe je het zo goed dat het te onderscheiden is? Groetjes Rolf
- servicebus
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2438
- Lid geworden op: 24 mar 2012 23:08
- Locatie: Friesland
Re: Paul's T3 pickup
Neem wel een originele lmm, heb er laatst eens een imitatie op gezet, toen liep de motor veel te rijk.
Deze weer vervangen door een origineel exemplaar en alles was opgelost.
Deze weer vervangen door een origineel exemplaar en alles was opgelost.
Re: Paul's T3 pickup
Hoi Rolf,
Lassen aan onderstel is inderdaad een item voor de APK. Het blijft alleen raar dat als je een gerepareerde arm tweedehands koopt, er niets aan de hand is. Tevens is de arm opgebouwd Aan bij elkaar gelaste plaatdelen. Het doel is om alles zodanig te lassen dat er ook geen plamuur nodig is of iets dergelijks.....althans dat is de doelstelling. Dan weet je ook dat geen pruts werk is wat weggemoffeld is.
Groeten,
Paul
"gangisallus"
'83-er T3 pick up met nog steeds wat werk.....
Paul
"gangisallus"
'83-er T3 pick up met nog steeds wat werk.....