Dieselpomp lek

Motor, koeling, ontsteking, versnellingsbak, cardan en aandrijfassen etc.
Gebruikersavatar
captain slow
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2807
Lid geworden op: 23 jun 2012 14:40
Locatie: Brummen

Re: Dieselpomp lek

Ongelezen bericht door captain slow »

Schakelaartje er tussen misschien?
Groeten Jan.
T3 1981 Westfalia-ombouw 1.9TD You can't beat the smell of an old diesel on a cold morning
Pino
Blog van Trudy, ook met verhalen over Pino. http://seealadybird.blogspot.nl
Facebook: http://facebook.com/janpascha1
Gebruikersavatar
RVB
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2308
Lid geworden op: 02 jan 2010 17:38
Locatie: den haag

Re: Dieselpomp lek

Ongelezen bericht door RVB »

Aanvulling op lekkende dieselpomp.

Ik vaar graag blind op de topics hier. Dit topic leek voor mij perfect geschikt. Echter... een tijd lopen rommelen met om dat ringetje te verwijderen wat boven de kering zit... met geen mogelijkheid kreeg ik die los. Uiteindelijk de deksel er af gehaald... en wat blijkt. Bij mij is dat ogenschijnlijke ringetje de bovenkant van een bronzen bus van een paar cm. In die bus zit de "gasas". En om die as zit een O-ring.

Ik ben de link kwijt met de instructie.. Het betreft hier een 1y motor... met volgens mij een CS pomp.

Groetjes Rolf
René Vis
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 378
Lid geworden op: 23 feb 2008 15:52
Locatie: Texel

Re: Dieselpomp lek

Ongelezen bericht door René Vis »

RVB ,je bent bezig met de as afdichting waar de gaskabel op zit ,dat is niet hetzelfde als de afdichting van de verrijking van een turbo brandstofpomp , wat hier beschreven is helaas .
Rene
Gebruikersavatar
RVB
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2308
Lid geworden op: 02 jan 2010 17:38
Locatie: den haag

Re: Dieselpomp lek

Ongelezen bericht door RVB »

René Vis schreef: 18 mei 2022 13:22 RVB ,je bent bezig met de as afdichting waar de gaskabel op zit ,dat is niet hetzelfde als de afdichting van de verrijking van een turbo brandstofpomp , wat hier beschreven is helaas .
Rene
Ah. Dat is het verschil. Dank je. Ik had mij idd vergist. De fotos zette mij op een verkeerd spoor (En als ik alles goed had gelezen, dan had dat niet gehoeven). Ik ging er direct mee aan de slag... Met zinloos gepeuter opleverde. Maar ik wilde het wel delen.

Groetjes Rolf
Plaats reactie