Elektrische stuurbekrachtiging
Re: Elektrische stuurbekrachtiging
Ha Dennis,
Leuk bezig! Ik ga het zeker volgen!!! Ik heb bij Jaap ook een setje geregeld met sensor en ga het deze winter monteren. Ik begreep echter van Jaap dat alleen een beugel van onder gemaakt moet
worden en dat hij aan de bovenzijde afgedraaid moet worden zodat het stuurwiel past. Ik heb niet gehoord over lassen!
Ik hou je in de gaten!!!
Leuk bezig! Ik ga het zeker volgen!!! Ik heb bij Jaap ook een setje geregeld met sensor en ga het deze winter monteren. Ik begreep echter van Jaap dat alleen een beugel van onder gemaakt moet
worden en dat hij aan de bovenzijde afgedraaid moet worden zodat het stuurwiel past. Ik heb niet gehoord over lassen!
Ik hou je in de gaten!!!
SJOERD
- Drytooler
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 30 sep 2012 08:04
- Locatie: Isny im Algeäu
- Contacteer:
Re: Elektrische stuurbekrachtiging
tja kan ook zonder lassen..
met boutjes lukt het ook.
maar ik vind lassen veel leuker
en ik heb het zonder draaibank gedaan..
met boutjes lukt het ook.
maar ik vind lassen veel leuker
en ik heb het zonder draaibank gedaan..
Greetz Dennis
(Ice) climbing and Syncro stuff
http://www.Dennisvanhoek.nl
Volg Climbuz ook op Facebook:
http://www.facebook.com/Climbuz
been there done it all, can't remember most of it ;)
(Ice) climbing and Syncro stuff
http://www.Dennisvanhoek.nl
Volg Climbuz ook op Facebook:
http://www.facebook.com/Climbuz
been there done it all, can't remember most of it ;)
- Drytooler
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 30 sep 2012 08:04
- Locatie: Isny im Algeäu
- Contacteer:
Re: Elektrische stuurbekrachtiging
Hij werkt
Afgelopen week de hulp troepen ingeschakeld.
Met een extra stekker en de onderdelen om een Hall sensor te maken is het allemaal gelukt .
Hij stuurt echt super licht heerlijk
Afgelopen week de hulp troepen ingeschakeld.
Met een extra stekker en de onderdelen om een Hall sensor te maken is het allemaal gelukt .
Hij stuurt echt super licht heerlijk
Greetz Dennis
(Ice) climbing and Syncro stuff
http://www.Dennisvanhoek.nl
Volg Climbuz ook op Facebook:
http://www.facebook.com/Climbuz
been there done it all, can't remember most of it ;)
(Ice) climbing and Syncro stuff
http://www.Dennisvanhoek.nl
Volg Climbuz ook op Facebook:
http://www.facebook.com/Climbuz
been there done it all, can't remember most of it ;)
- menno
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 412
- Lid geworden op: 13 nov 2011 14:12
- Locatie: harlingen
Re: Elektrische stuurbekrachtiging
Dit is een citaat van Dennis
Als Je bus van ná 1985 is vind je alles in de aansluiting van relaisplaats 2.
1 = 31 massa
2 = 30 Const. plus
3 = vrij
4 = 15 Gesch. plus
5 = 1 ontsteking of klem W bij diesel.
6 = vrij
7 = 50 startmotor
8 = vrij
Massa en Constante plus moet je natuurlijk direct op de zekeringkast en de carrosserie nemen.
Op de zekeringkast is klem P geschikt met een brede schuifstekker.
Doe je er wel een zekering tussen? 50 Amp.voor de motor en 10 Amp voor klem 15.
Hij heeft een aantal signalen nodig:
Plus 50 Amp.
Geschakelde plus 1 Amp.
D+ 61 kun je ook aan gesch.plus doen
Ontsteking 1 groene draad aan de bobine
Speedpuls
Voor de laatste kun je een sensor in de Tacho schroeven.
321 907 345 B "Hall-Geber" Te vinden in een golf van 1990 met multifinktionsanzeige.
of die van Tobias.
Bruin aan de massa.
Rood via 40A zekering aan de accu.
Zwart en Rood/Wit aan klem 15 geschakelde plus.
Groen aan klem 1 of bij een diesel aan klem W , of aan de toerenteller.
Blauw/Rood aan de uitgang van de Hallgever achter op de snelheidsmeter. of de speedpulse (is hetzelfde alleen zelfbouw van Tobias)"[/i]
Bron Jaap A.k.a Japio[/quote]
Hallo Dennis
Mooi dat het zo goed werkt , zul je een hoop plezier van hebben.
Ik heb nu een complete set gekocht dus met ecu kastje. Moet nog een hall of snelheids censor kopen.
Maar ik begrijp je aansluiting nog niet helemaal.
Er komen vijf gekleurde draaden uit de ecu buitenom de dikke plus en massa .(zie foto onder) Zwart
rood/wit
Groen
blauw/rood
Bruin/wit
En dan krijg je de draden van de hallcensor rood
zwart
wit
Of de draden van de snelheids censor uit de golf tdi Michien kun je door middel van een schema of op een andere manier uitleggen waar wat aan of heen moet.
zodat je een goed overzicht krijgt van de verschillende aan sluitingen.Dat is voor de anderen die volgen ook overzichtelijk.
En hoef je verder niets af te regelen b.v hoekuitslag of stop hij als je aan het eind bent links rechts.
Groeten menno
Als Je bus van ná 1985 is vind je alles in de aansluiting van relaisplaats 2.
1 = 31 massa
2 = 30 Const. plus
3 = vrij
4 = 15 Gesch. plus
5 = 1 ontsteking of klem W bij diesel.
6 = vrij
7 = 50 startmotor
8 = vrij
Massa en Constante plus moet je natuurlijk direct op de zekeringkast en de carrosserie nemen.
Op de zekeringkast is klem P geschikt met een brede schuifstekker.
Doe je er wel een zekering tussen? 50 Amp.voor de motor en 10 Amp voor klem 15.
Hij heeft een aantal signalen nodig:
Plus 50 Amp.
Geschakelde plus 1 Amp.
D+ 61 kun je ook aan gesch.plus doen
Ontsteking 1 groene draad aan de bobine
Speedpuls
Voor de laatste kun je een sensor in de Tacho schroeven.
321 907 345 B "Hall-Geber" Te vinden in een golf van 1990 met multifinktionsanzeige.
of die van Tobias.
Bruin aan de massa.
Rood via 40A zekering aan de accu.
Zwart en Rood/Wit aan klem 15 geschakelde plus.
Groen aan klem 1 of bij een diesel aan klem W , of aan de toerenteller.
Blauw/Rood aan de uitgang van de Hallgever achter op de snelheidsmeter. of de speedpulse (is hetzelfde alleen zelfbouw van Tobias)"[/i]
Bron Jaap A.k.a Japio[/quote]
Hallo Dennis
Mooi dat het zo goed werkt , zul je een hoop plezier van hebben.
Ik heb nu een complete set gekocht dus met ecu kastje. Moet nog een hall of snelheids censor kopen.
Maar ik begrijp je aansluiting nog niet helemaal.
Er komen vijf gekleurde draaden uit de ecu buitenom de dikke plus en massa .(zie foto onder) Zwart
rood/wit
Groen
blauw/rood
Bruin/wit
En dan krijg je de draden van de hallcensor rood
zwart
wit
Of de draden van de snelheids censor uit de golf tdi Michien kun je door middel van een schema of op een andere manier uitleggen waar wat aan of heen moet.
zodat je een goed overzicht krijgt van de verschillende aan sluitingen.Dat is voor de anderen die volgen ook overzichtelijk.
En hoef je verder niets af te regelen b.v hoekuitslag of stop hij als je aan het eind bent links rechts.
Groeten menno
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
gr Menno
t3 1986 dt1600
cb50 honda,en gazelle Bakbrommer met 4tact blok.
zeilen grinde,wayfarer,oslojol.
t3 1986 dt1600
cb50 honda,en gazelle Bakbrommer met 4tact blok.
zeilen grinde,wayfarer,oslojol.
Re: Elektrische stuurbekrachtiging
Zo lekker geshopt Menno
Succes
Succes
Herinner je gister, droom van morgen, maar leef vandaag!
groeten Cees[/
Vw t4 2.5 tdi orgineel een bestelbus maar, zelf omgebouwd naar camper die steeds completer word. Van 88pk laten kietelen naar 120 pk.
groeten Cees[/
Vw t4 2.5 tdi orgineel een bestelbus maar, zelf omgebouwd naar camper die steeds completer word. Van 88pk laten kietelen naar 120 pk.
- menno
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 412
- Lid geworden op: 13 nov 2011 14:12
- Locatie: harlingen
Re: Elektrische stuurbekrachtiging
Hallo Dennis
Ben nog op zoek geweest naar de juiste aan sluitingen, hier onder mijn bevindingen tot nu toe.
Weet alleen niet of het nodig is alles aan te sluiten. Storing draad kan ik niet aansluiten heb geen computer.
Maar is het nodig om het w contact(toerental motor en hall censor aan te sluiten. Dikke bruin =massa
Dikke rode = plus gezekerde(40/50 A) rechtstreeks op de accu dikke draad ?
Witte stekkertje met vijf dunne draden
Zwart =geschakelde plus
Rood /witte streep = geschakelde plus
Groen =W contact op dynamo/toerenteller signaal
Bruin/witte streep = uitlezing storing draad
Blauw/rode streep =hall speedpuls/wiel snelheid signaal
Komt het zo goed of heeft iemand nog een idee?
gr Menno
Ben nog op zoek geweest naar de juiste aan sluitingen, hier onder mijn bevindingen tot nu toe.
Weet alleen niet of het nodig is alles aan te sluiten. Storing draad kan ik niet aansluiten heb geen computer.
Maar is het nodig om het w contact(toerental motor en hall censor aan te sluiten. Dikke bruin =massa
Dikke rode = plus gezekerde(40/50 A) rechtstreeks op de accu dikke draad ?
Witte stekkertje met vijf dunne draden
Zwart =geschakelde plus
Rood /witte streep = geschakelde plus
Groen =W contact op dynamo/toerenteller signaal
Bruin/witte streep = uitlezing storing draad
Blauw/rode streep =hall speedpuls/wiel snelheid signaal
Komt het zo goed of heeft iemand nog een idee?
gr Menno
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
gr Menno
t3 1986 dt1600
cb50 honda,en gazelle Bakbrommer met 4tact blok.
zeilen grinde,wayfarer,oslojol.
t3 1986 dt1600
cb50 honda,en gazelle Bakbrommer met 4tact blok.
zeilen grinde,wayfarer,oslojol.
- menno
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 412
- Lid geworden op: 13 nov 2011 14:12
- Locatie: harlingen
Re: Elektrische stuurbekrachtiging
Hallo
Vandaag de stuurkolom ingebouwd, best moelijk nog om alles goed op zijn plaats te krijgen.
Nu het elc gedeelte nog heb nog geen sensor daar komen drie draden af dat moet ik nog uit vinden.
maar voorlopig ben ik weer wat verder. Het is wel een nederlandse uitvoering dus zit de moter iets
meer naar je toe maar dat is geheel geen probleem hoeft er ook niets uit de kap van de kachel.
De kap voor over de kolom zal ingekort moeten worden.De rest mat zwart spuiten.
Ik moet ook nog een plaats zoeken voor het bestuuringkastje zal wel ergens onder het deshbord worden. Groeten Menno
Vandaag de stuurkolom ingebouwd, best moelijk nog om alles goed op zijn plaats te krijgen.
Nu het elc gedeelte nog heb nog geen sensor daar komen drie draden af dat moet ik nog uit vinden.
maar voorlopig ben ik weer wat verder. Het is wel een nederlandse uitvoering dus zit de moter iets
meer naar je toe maar dat is geheel geen probleem hoeft er ook niets uit de kap van de kachel.
De kap voor over de kolom zal ingekort moeten worden.De rest mat zwart spuiten.
Ik moet ook nog een plaats zoeken voor het bestuuringkastje zal wel ergens onder het deshbord worden. Groeten Menno
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
gr Menno
t3 1986 dt1600
cb50 honda,en gazelle Bakbrommer met 4tact blok.
zeilen grinde,wayfarer,oslojol.
t3 1986 dt1600
cb50 honda,en gazelle Bakbrommer met 4tact blok.
zeilen grinde,wayfarer,oslojol.
- captain slow
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2807
- Lid geworden op: 23 jun 2012 14:40
- Locatie: Brummen
Re: Elektrische stuurbekrachtiging
Dat ziet er goed uit Menno, maar heb je nog genoeg beenruimte met die motor zo laag?
Groeten Jan.
T3 1981 Westfalia-ombouw 1.9TD You can't beat the smell of an old diesel on a cold morning
Pino
Blog van Trudy, ook met verhalen over Pino. http://seealadybird.blogspot.nl
Facebook: http://facebook.com/janpascha1
T3 1981 Westfalia-ombouw 1.9TD You can't beat the smell of an old diesel on a cold morning
Pino
Blog van Trudy, ook met verhalen over Pino. http://seealadybird.blogspot.nl
Facebook: http://facebook.com/janpascha1
- menno
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 412
- Lid geworden op: 13 nov 2011 14:12
- Locatie: harlingen
Re: Elektrische stuurbekrachtiging
Hallo Jan
Geen probleem kijk maar naar de ruimte boven de pedalen, Groeten Menno
Geen probleem kijk maar naar de ruimte boven de pedalen, Groeten Menno
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
gr Menno
t3 1986 dt1600
cb50 honda,en gazelle Bakbrommer met 4tact blok.
zeilen grinde,wayfarer,oslojol.
t3 1986 dt1600
cb50 honda,en gazelle Bakbrommer met 4tact blok.
zeilen grinde,wayfarer,oslojol.
- menno
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 412
- Lid geworden op: 13 nov 2011 14:12
- Locatie: harlingen
Re: Elektrische stuurbekrachtiging
De snelheidsensor is binnen nu maar eens de hele zaak aansluiten.
Zit ook een aansluitschema bij dus is dat ook duidelijk. Bus staat ook binnen dus nu wordt het spannend.
Wordt vervolgd.
Groeten Menno.
Zit ook een aansluitschema bij dus is dat ook duidelijk. Bus staat ook binnen dus nu wordt het spannend.
Wordt vervolgd.
Groeten Menno.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
gr Menno
t3 1986 dt1600
cb50 honda,en gazelle Bakbrommer met 4tact blok.
zeilen grinde,wayfarer,oslojol.
t3 1986 dt1600
cb50 honda,en gazelle Bakbrommer met 4tact blok.
zeilen grinde,wayfarer,oslojol.
- tifrajo
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 860
- Lid geworden op: 22 jan 2009 11:09
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Elektrische stuurbekrachtiging
Ik vind het eigenlijk mooier uitkomen dan de uitvoering uit Engeland die ik had
Vriendelijke groeten,
Frans Willem Arnold Jonker V.W.W.G.
Als ik niet sleutel aan de club joker, doe ik dit: http://www.fransjonker.exto.nl
Frans Willem Arnold Jonker V.W.W.G.
Als ik niet sleutel aan de club joker, doe ik dit: http://www.fransjonker.exto.nl
- menno
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 412
- Lid geworden op: 13 nov 2011 14:12
- Locatie: harlingen
Re: Elektrische stuurbekrachtiging
Even een update.
Tijdelijk alles aan gesloten en het werkt.so fare so good. Was even puzzelen maar het werkt , als het goed is is hij
ook snelheids afhankelijk zit een censor in de km tellerklok.
Bus staat binnen dus kan niet even een ritje maken.
En zit aan gesloten op het W contact op de dynamo.
Hier een link naar een demo filmje
http://youtu.be/TUyZeStOlPA
Groeten Menno
Tijdelijk alles aan gesloten en het werkt.so fare so good. Was even puzzelen maar het werkt , als het goed is is hij
ook snelheids afhankelijk zit een censor in de km tellerklok.
Bus staat binnen dus kan niet even een ritje maken.
En zit aan gesloten op het W contact op de dynamo.
Hier een link naar een demo filmje
http://youtu.be/TUyZeStOlPA
Groeten Menno
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
gr Menno
t3 1986 dt1600
cb50 honda,en gazelle Bakbrommer met 4tact blok.
zeilen grinde,wayfarer,oslojol.
t3 1986 dt1600
cb50 honda,en gazelle Bakbrommer met 4tact blok.
zeilen grinde,wayfarer,oslojol.
- servicebus
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2495
- Lid geworden op: 24 mar 2012 23:08
- Locatie: Friesland
Re: Elektrische stuurbekrachtiging
Mooi werk Menno
Wat zit er aangesloten op het W-contact, en kun je uitleggen hoe dat met die sensor in de km-teller klok zit?
Wat zit er aangesloten op het W-contact, en kun je uitleggen hoe dat met die sensor in de km-teller klok zit?
- menno
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 412
- Lid geworden op: 13 nov 2011 14:12
- Locatie: harlingen
Re: Elektrische stuurbekrachtiging
Hallo Douwe.
Het W contact is aan gesloten op het groene draadje op het ecu kastje wat bij de stuurkolom zit. Deze gever kun je er zo in plaatsen.wel eerst lipje er uit breken.
http://www.vw-t3-bus-shop.de/eng/engine ... us-t3.html
Groeten Menno
Het W contact is aan gesloten op het groene draadje op het ecu kastje wat bij de stuurkolom zit. Deze gever kun je er zo in plaatsen.wel eerst lipje er uit breken.
http://www.vw-t3-bus-shop.de/eng/engine ... us-t3.html
Groeten Menno
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
gr Menno
t3 1986 dt1600
cb50 honda,en gazelle Bakbrommer met 4tact blok.
zeilen grinde,wayfarer,oslojol.
t3 1986 dt1600
cb50 honda,en gazelle Bakbrommer met 4tact blok.
zeilen grinde,wayfarer,oslojol.
- servicebus
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2495
- Lid geworden op: 24 mar 2012 23:08
- Locatie: Friesland
Re: Elektrische stuurbekrachtiging
Bedankt voor de reactie, ws ga ik er binnenkort ook mee aan de knutsel
Re: Elektrische stuurbekrachtiging
Douwe, de stuurbekrachtiging schakeld via het W signaal in. Daarom moet deze worden aangesloten