Dixie (bus van Swa_Mario)

Motor, koeling, ontsteking, versnellingsbak, cardan en aandrijfassen etc.
Gebruikersavatar
Jaak
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1551
Lid geworden op: 04 dec 2006 17:36
Locatie: Sittard

Dixie (bus van Swa_Mario)

Ongelezen bericht door Jaak »

Gisteren de luchtfilter en 2x benzinefilters van Dixie (bus van Swa_Mario) vervangen, dit was echt nodig ze zagen er niet meer uit. Bus reed erg stotterig en trok niet door. Loopt nu een stuk beter maar nog wat stotterig. Denk dat de carburateur ook gereinigd moet worden. De monteur heeft een tijd terug een stelschroef uitgedraaid van de carburateur en dacht darmee het probleem op te lossen daar deze geheel ingedraaid was. Deze stelschroef heb ik niet meer verdraaid.
[[busy]] Bus heeft stil gestaan vanaf 2008 tot een half jaar terug.
Het is de 1900cc met 44kw motor. Vraag mij af wat het verschil is met het 57kw blok, hoe ze het verschil hebben verkregen. Zijn het totaal verschillende blokken of de een opgeboord met andere carburateur? Die het weet mag het schrijven :)
Groetjes Jaak (sJaak veur de Ollanders :-)
Wij rijden geen VW bus maar een T3 Doka WBX 1.9 1985
Voormalig lid 91

Re: Dixie (bus van Swa_Mario)

Ongelezen bericht door Voormalig lid 91 »

Voor zover ik weet verschillen de zuigers en carburateurs (al weet ik niet veel van benzine) De zuigers zorgen voor verschillende compressieverhoudingen (kom zuiger) en 1 kleine carb geeft minder vermogen als een dubbele grote oid.
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14969
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: Dixie (bus van Swa_Mario)

Ongelezen bericht door Theo Postma »

De koppen zijn anders, kleinere in en uitlaat + een enkeltraps carburateur.

Theo
Gebruikersavatar
hadeve
Weet waar de oliepeilstok zit
Berichten: 55
Lid geworden op: 04 apr 2011 20:52
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Dixie (bus van Swa_Mario)

Ongelezen bericht door hadeve »

Yep, wat Theo zegt klopt. In en uitlaat kleppen in de kop van de DF motor (44kW) zijn kleiner. De carburateur is ook anders, dit omdat de bottleneck qua vermogen niet bij de carb ligt, maar in de kop door de kleinere kleppen.
cilinders en blok zijn zover ik weet precies het zelfde als de andere 1,9 blokken. (uitgezonderd de EY die voor benzine < 91 geschikt is.
Groeten,
Karel

T3 1.9 DF
Gebruikersavatar
Jaak
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1551
Lid geworden op: 04 dec 2006 17:36
Locatie: Sittard

Re: Dixie (bus van Swa_Mario)

Ongelezen bericht door Jaak »

Hey mannen bedankt voor de reacties.

Dus andere kop en carburateur er op en dan heb je meer pk's of zie ik dat weer te gemakkelijk :???:
Groetjes Jaak (sJaak veur de Ollanders :-)
Wij rijden geen VW bus maar een T3 Doka WBX 1.9 1985
Gebruikersavatar
René
Gewaardeerd schrijver
Berichten: 5246
Lid geworden op: 24 mei 2005 23:40
Locatie: Arnhem

Re: Dixie (bus van Swa_Mario)

Ongelezen bericht door René »

Bijna Goed Sjaak, zo'n waterboxer heeft 2 koppen maar verder is het wel zo ongeveer zoals de knappe koppen van VW het hebben bedacht en zoals je het hier neerschrijft [[thumbup]] Kies je voor een injectie msysteem op diezelfde motor met andere koppen dan krijg je zelfs nog een paar peekaatjes meer.

René
Als je er iets aan doet doe het dan goed :)
Cees
Bus guru
Berichten: 5134
Lid geworden op: 02 nov 2007 11:48
Locatie: Tiel

Re: Dixie (bus van Swa_Mario)

Ongelezen bericht door Cees »

Zou ik niet doen Jaak, dan rijd Swa als een gek rond en krijg jij de schuld en de bekeuringen :he!!!: :wink: :buiken: :buiken: :buiken: :buiken:
Herinner je gister, droom van morgen, maar leef vandaag!
groeten Cees[/
Vw t4 2.5 tdi orgineel een bestelbus maar, zelf omgebouwd naar camper die steeds completer word. Van 88pk laten kietelen naar 120 pk.
Gebruikersavatar
Swa_Mario
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 154
Lid geworden op: 10 mei 2011 00:34
Locatie: Mook

Re: Dixie (bus van Swa_Mario)

Ongelezen bericht door Swa_Mario »

Cees schreef:Zou ik niet doen Jaak, dan rijd Swa als een gek rond en krijg jij de schuld en de bekeuringen :he!!!: :wink: :buiken: :buiken: :buiken: :buiken:
Cees,Jaak mag wel een goeie zwager van mij zijn maar denk niet dat ie nog gek is om de bekeuringen te betalen. :buiken:
Mag al blij zijn dat de Dixie bij hem mag stallen. [[thumbup]]
Een warme Hartelijke groet.
Mario
T3 WBX 1900 Enka 1988
Plaats reactie