Red Beauty (JX)

Deel je werk met het forum,
Voormalig lid 91

Re: Red Beauty (JX)

Ongelezen bericht door Voormalig lid 91 »

Thomas Koch levert ook naar Frankrijk
Gebruikersavatar
Fre
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 367
Lid geworden op: 28 dec 2007 16:47
Locatie: Heusden-Zolder België

Re: Red Beauty (JX)

Ongelezen bericht door Fre »

Hey Ad

ik heb het inderdaad juist ook gevonden, zoals ik het dus zie heb ik het volgende nodig

2 X https://www.tk-carparts.de/article/1504 ... b_884.html
1 X https://www.tk-carparts.de/article/1507 ... sttze.html
2 X https://www.tk-carparts.de/article/1506 ... b_884.html

Zou dit kunnen kloppen en kun je me een beetje uitleggen hoe ik het zou moeten doen?

Alvast een dikke merci!
Cheers

fre


JX 1600TD camper met 3 h 5bak
Gebruikersavatar
Fre
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 367
Lid geworden op: 28 dec 2007 16:47
Locatie: Heusden-Zolder België

Re: Red Beauty (JX)

Ongelezen bericht door Fre »

Hey steven

inderdaad wordt dit al goed uitgelegd in uw topic, maar ik zou enkel de rubbers van positie C moeten vervangen. Is de werkwijze hetzelfde of iets eenvoudiger en moet ik gewoon de bout losdraaien, de oude rubbers eruit en nieuwe rubbers erin??

Alvast bedankt voor het snelle antwoord!
Cheers

fre


JX 1600TD camper met 3 h 5bak
Gebruikersavatar
w.m.weemhoff
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1484
Lid geworden op: 04 okt 2005 23:29
Locatie: Maux, Niévre, Frankrijk.

Re: Red Beauty (JX)

Ongelezen bericht door w.m.weemhoff »

dag fre,
ook in frankrijk wonen forummers, waar sta je ergens?
groeten meus.
--------------
bus uit '82 ,1.9 1Y uit '?
the hand who rocks the craddle rules the world.
there is never time to do things right, but always time to do things over.
Gebruikersavatar
Fre
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 367
Lid geworden op: 28 dec 2007 16:47
Locatie: Heusden-Zolder België

Re: Red Beauty (JX)

Ongelezen bericht door Fre »

Hey meus

ik zit in de buurt van Gap, dus is wat ver vrees ik. Ken je misschien een website waar ik het in frankrijk kan bestellen of hoe doe jij het, want ik wil zo snel mogelijk de rubbers bestellen en ik neem aan dat een levering van thomas koch naar franrkijk wel enkele dagen kan duren?

Alvast bedankt!
Cheers

fre


JX 1600TD camper met 3 h 5bak
Gebruikersavatar
Fre
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 367
Lid geworden op: 28 dec 2007 16:47
Locatie: Heusden-Zolder België

Re: Red Beauty (JX)

Ongelezen bericht door Fre »

Hey steven

ik heb het toch maar besteld bij TK parts daar we nog een goed uur en half van Gap zitten en dat we hier in de middle of nowhere zitten. Maar ik blijf nog wel effe hier en je zou moeten zien waar de bus staat, helemaal tussen de bergen in het groen!

Zeer hard bedankt om mee te denken, ik zal iets laten weten als ik eraan begin!
Cheers

fre


JX 1600TD camper met 3 h 5bak
Gebruikersavatar
Bob
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3967
Lid geworden op: 22 jun 2007 20:54
Locatie: Kampen

Re: Red Beauty (JX)

Ongelezen bericht door Bob »

Fre schreef:en je zou moeten zien waar de bus staat
Laat maar zien dan. :mrgreen:
Bob

2.5 TDI 2008
Gebruikersavatar
w.m.weemhoff
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1484
Lid geworden op: 04 okt 2005 23:29
Locatie: Maux, Niévre, Frankrijk.

Re: Red Beauty (JX)

Ongelezen bericht door w.m.weemhoff »

gap is wat ver ja.
in frankrijk heb je www.serial-kombi.com . da's in de buurt van grenoble trouwens. nog wel wat ver om even heen te wandelen.
groeten meus.
--------------
bus uit '82 ,1.9 1Y uit '?
the hand who rocks the craddle rules the world.
there is never time to do things right, but always time to do things over.
Gebruikersavatar
Fre
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 367
Lid geworden op: 28 dec 2007 16:47
Locatie: Heusden-Zolder België

Re: Red Beauty (JX)

Ongelezen bericht door Fre »

Hey bussers

de stukken zijn binnen. Maandag besteld en vrijdag mooi geleverd hier in Boulc. Ik kan spijtig genoeg geen fotos uploaden van gsm nr pc en we hebben hier geen mobiel internet op onze gsm, dus ik zal zeker wat fotos downloaden als we wat verder zitten en ook wat fotos nemen van de werken.
Cheers

fre


JX 1600TD camper met 3 h 5bak
Gebruikersavatar
Fre
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 367
Lid geworden op: 28 dec 2007 16:47
Locatie: Heusden-Zolder België

Re: Red Beauty (JX)

Ongelezen bericht door Fre »

Hey bussers

vandaag begonnen aan het losmaken van de bout aan de slechste kant. En ik had het kunnen weten, maarde bout brak af, met de schroefdraad erbij!!
Andere kant wel redelijk losgekregen, maar bij betere insecptie was die steun van de stabilisatorstang eigenlijk ook slecht, dus maar onmiddelijk 2 nieuwe steunen en bijhorende rubbers en rubbers voor stabiliadatorstang besteld. Maar goed dat we hier op zo een goede plaats staan.
Ik heb wat fotos getrokken, maar ik kan ze dus nog niet posten, zal voor de week erna zijn. Dus hopleijk volgende maandag de stukken binnen en dan doe ik dus het geheel.

Nu staat de voorkant dus op 2 houten blokken en ik vroeg me eigenlijk af of je nog met de bus kan rijden, al is het maar een klein stukje als de stabilisatorstang en steunen eraf zijn??

Alvast bedankt voor de reacties!
Cheers

fre


JX 1600TD camper met 3 h 5bak
Gebruikersavatar
koendd
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 dec 2011 22:39
Locatie: Ruddervoorde, België

Re: Red Beauty (JX)

Ongelezen bericht door koendd »

das volgens mij geen enkel probleem hoor ;)
groeten,
koen

4wheels:
1987 Vw t3 1.9d
2wheels:
kawa GPZ900r, Honda CB750K2, Yamaha xs650
Gebruikersavatar
Fre
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 367
Lid geworden op: 28 dec 2007 16:47
Locatie: Heusden-Zolder België

Re: Red Beauty (JX)

Ongelezen bericht door Fre »

Zo de rubbers en steunen van de stabilisator zijn vervangen. Maar wat een werkje om de rubbers op plaats b erin te krijgen maar dankzij de handige uitleg van Steven is het gelukt dus merci Steven!
Staan nu voor Montpellier en laatste 2 dagen de Camargue gedaan, prachtig gewoon en top camper plaats aan de zee in pietmoton plage.
E
Cheers

fre


JX 1600TD camper met 3 h 5bak
Gebruikersavatar
Fre
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 367
Lid geworden op: 28 dec 2007 16:47
Locatie: Heusden-Zolder België

Red Beauty (JX) wordt the red wolf

Ongelezen bericht door Fre »

Hey bussers

Ik heb al even niet meer gepost, maar volg nog regelmatig mee, dus bij deze nog maar even een post. Spijtig genoeg kan ik wel geen foto's bijvoegen daar de bestanden van de GSM te groot zijn.

Ons avontuur begon begin september 2014. Toen hebben we 3 maanden gereisd. Helemaal tot Zuid Frankrijk en dan naar de Atlantische oceaan. Buiten de ophangrubbers van de stabilisator geen problemen gehad en toch 10000 km gereden. In die 3 maanden een heleboel gemeenschappen en wooff plaatsen aangedaan en heel wat steden en anders mooi gezien.
Dan van begin december tot eind januari terug naar Belgie voor een paar trouwfeesten en andere leuke dingen. In die tussentijd een paar dingen aan de bus gedaan : oliewissel, nieuwe radiator voor warme landen, plastieken koelbuizen vervangen, nieuw expansievat, nieuwe thermostaat en nog wat kleine dingen.

De bus terug helemaal klaar om begin februari terug te vertrekken om naar zuid Spanje te vertrekken namelijk Andalucia! Prachtige streek, lekker eten en super vriendelijke mensen. Eerst aan de kust om daar een cursus te volgen om in de zomer les te kunnen geven op een surfcamp. d
Daarna op een amandelbomen boerderij gezeten midden in de Sierra nevada waar de bus de nodige bergen moest doen, maar geen problemen gehad. Nu zitten we op een prachtige plaats ten westen van ronda op een boerderij met grote moestuin en zeer veel citrusbomen. De bus zal weer al een 5000 km gedaan hebben en houdt het goed. Ik denk wel aan het installeren van een intercooler om de temperatuur nog wat omlaag te halen en een thermostaat die wat sneller open gaat. Maar het beestje doet het prima!

Hij heet nu de Red wolf omdat de nummerplaat grr bevat en omdat de bus gewoon een beest is!

Vele groetjes vanuit het prachtige Andalucia!
Cheers

fre


JX 1600TD camper met 3 h 5bak
Gebruikersavatar
tdn
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 597
Lid geworden op: 20 jan 2011 15:33
Locatie: Dilsen-Stokkem (België)

Re: Red Beauty (JX)

Ongelezen bericht door tdn »

Super dat het allemaal goed gaat Fré! Klinkt als een heel toffe reis!

Groeten,
Tom
Groeten,
Tom en zijn bus "Michelle" (VW Caravelle GL '86 WBX 2,1 DJ automaat) projecttopic

Na 4,5 jaren plezier verkocht: "Marcel" (VW T3 '91 1.7D KY) projecttopic
Gebruikersavatar
Mitch
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1263
Lid geworden op: 03 jan 2007 00:21

Re: Red Beauty (JX)

Ongelezen bericht door Mitch »

Ik denk dat je er met de nieuwe radiator al wel bent. Je wil je motor ook niet teveel koelen!

Mooie trip! Groeten Michiel
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat EFIgnition van Bs-autotune (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Gebruikersavatar
Fre
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 367
Lid geworden op: 28 dec 2007 16:47
Locatie: Heusden-Zolder België

Re: Red Beauty (JX)

Ongelezen bericht door Fre »

Dag bussers

misschien maar even een update nu ik ook een ander topic heb gemaakt.

We zijn sinds een paar weken terug thuis en hebben een prachtige reis gehad, we hebben er 30000 km opzitten!! De bus heeft het eigenlijk super goed gedaan tot de laatste paar dagen :-(

Ik had een paar steile bergjes gedaan de dagen ervoor en de meter van de temperatuur ging ineens fel omhoog. Bus opzij en zag belletjes in bijvultankje! Niet goed dus. Bus laten afkoelen en hopen dat het niks was.
Echter bij thuis komen bleef hij belletjes aanmaken en toen grotere bellen in expansievat. Nergens koelvloeistof onder de bus en sniff test gedaan. Deze gaf eigenlijk niet echt aan dat het kapotte koppakking was, dus waterpomp vervangen, misschien was het wielletjes kapot? Maar hier geen verschil bij, dus kop eraf gehaald.

Nu werd daar opgemerkt dat er tussen elke cilinder kleine scheurtjes waren op de kop en dat er aan de kop gelast was geweest!!

Hier heb ik dus nog wel een appeltje te schillen bij de verkoper van de motor zijnde Henk Laumen!! De motor had zogezegd 25000 km gelopen en was in super staat als ik hem kocht. Niet dus!

Dus nieuwe kop op laten zetten en nu draait hij terug mooi. Ik heb echter geen indicatie van temperatuur daar de meter kapot is, dus maak er wel wat zorgen over. Initieel ging de meter tot 3/4 van het bereik en daarna deed de meter niks meer. Ik dacht dus aan de sensors die stuk waren, misschien door droogstand maar deze zijn nu vernieuwd en zouden dus niet het probleem mogen zijn...

De rest kun je op het ander topic lezen dat ik heb aangemaakt. Dus hopelijk krijg ik nu alles opgelosd en kan ik met een gerust hart verder rijden...

Reizen in de bus was wel super!! Ik zou nog wat fototjes online moeten zetten :-)
Cheers

fre


JX 1600TD camper met 3 h 5bak
Plaats reactie