Mijn 16" Syncro | motor terug naar het revisie bedrijf
- Kire
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 513
- Lid geworden op: 08 nov 2014 19:48
- Locatie: Heino
Re: Mijn 16" Syncro | binnenkant aanpakken, opleuken
Stroom? Hoeveel ampère? Jij meet alleen spanning, maar daar hoort geen spanning op te staan als de zekering eruit is.
Overigens is de accu niet al te best, maar 11 Volt.
Groet,
Erik.
Overigens is de accu niet al te best, maar 11 Volt.
Groet,
Erik.
- BeakerFlo
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2251
- Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
- Locatie: Langedijk
- Contacteer:
Re: Mijn 16" Syncro | binnenkant aanpakken, opleuken
Spanning, stroom. Ik ben noch een perfectionist of een elektricien. Ik behoor helaas tot die groep van mensen die het vrij serieus kan aansluiten maar alles waar prik op zit stroom noemt. Dus wen er maar aan
Ha ha.
Mijn accu is top, net nieuwe blue-top Optima. En ik was net zo verbaasd. Die terminal zou spanningsloos moeten zijn, maar is dat niet. Stop ik er een zekering in dan krijg ik de voltage van mijn accu te zien. Haal ik de zekering er uit zakt het terug naar 10,40 tot 11 volt. Blijkt dus zo te horen, ik had er nog eentje liggen die doet precies hetzelfde en een ander model in de Landcruiser ook. Zodat er een lampje kan gaan branden als de zekering stuk is. Ik heb hem meteen terug gebracht en omgeruild voor eentje zonder lampjes en die doet precies wat je zou verwachten.

Mijn accu is top, net nieuwe blue-top Optima. En ik was net zo verbaasd. Die terminal zou spanningsloos moeten zijn, maar is dat niet. Stop ik er een zekering in dan krijg ik de voltage van mijn accu te zien. Haal ik de zekering er uit zakt het terug naar 10,40 tot 11 volt. Blijkt dus zo te horen, ik had er nog eentje liggen die doet precies hetzelfde en een ander model in de Landcruiser ook. Zodat er een lampje kan gaan branden als de zekering stuk is. Ik heb hem meteen terug gebracht en omgeruild voor eentje zonder lampjes en die doet precies wat je zou verwachten.
groet
Floris
Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Floris
Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
- BeakerFlo
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2251
- Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
- Locatie: Langedijk
- Contacteer:
Re: Mijn 16" Syncro | binnenkant aanpakken, opleuken
Ik heb eigenlijk geen idee hoe het precies zit. Als ik de weerstand meet, wat ik wel eens gebruik om een verbinding te checken, dan lijkt er geen verbinding te zijn. Dus er zal wel een hele grote weerstand tussen zitten of zo.
groet
Floris
Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Floris
Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
-
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3029
- Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
- Locatie: Begijnendijk, België
Re: Mijn 16" Syncro | binnenkant aanpakken, opleuken
Er gaat een spanning staan die gelijk is aan je accuspanning min de ledspanning, maar de LED gaat een voorschakelweerstand hebben om de stroom te beperken (anders gaat de led stuk) en dus is het vermogen (en dus de stroom) erg beperkt.
Ik twijfel er trouwens aan dat die leds branden op de foto, maar ik denk dat ze dat alleen doen als er een belasting aan hangt.
Ik twijfel er trouwens aan dat die leds branden op de foto, maar ik denk dat ze dat alleen doen als er een belasting aan hangt.
Laatst gewijzigd door krisg op 13 nov 2020 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
- motnamol
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 14 jun 2020 20:55
- Locatie: Amsterdam
Re: Mijn 16" Syncro | binnenkant aanpakken, opleuken
Ik heb deze zekering houder ook geplaatst in een LT, de rode lampjes zijn voor als er een zekering door is dat je dat kan zien. om de lampjes uit te krijgen doe je er een zekering in .
groeten Tom
T3 1.9 d met dk v bak
T3 1.9 d met dk v bak
- BeakerFlo
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2251
- Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
- Locatie: Langedijk
- Contacteer:
Re: Mijn 16" Syncro | binnenkant aanpakken, opleuken
Vorige week donderdag heb ik mijn bus weer opgehaald van de Subaru tuner die de ECU had moeten fine-tunen. Aan de zin kan je al lezen dat het anders liep dan gepland. Gelukkig is het toch nog redelijk goed gekomen.
De motor startte behoorlijk slecht. Of hij nou warm, koud was. Starten was een marteling, maar ik gaf de schuld aan de slechte afstelling. Dus ik bracht hem weg. Jerry belt me op een gegeven moment op om me te laten weten dat hij het opgeeft, of ik voor een ander merk wil gaan waar hij meer vertrouwen in heeft. Intussen was ik klaar met het ongecontroleerd pruttelen van mijn motor dus dat leek me een goed idee! Met een beetje bijbetalen kon ik ook een versie krijgen waar ik dingen kon uitlezen. Ik denk dat het een goede keuze is. Het is een MaxxECU geworden.

Het voordeel is dus dat ik een extra dashboard in een app (MDash) heb waardoor ik mijn koelvloeistof extra goed in de gaten kan houden. En nog wat extra dingetjes dat wel leuk is als IT-nerd. Ik moet alleen even bij mijn buurman in de leer over wat ik allemaal nog meer kan controleren.

Nu rijdt de bus eindelijk zoals ik het wilde. Met z’n korte schakelpatroon, een motor die nog beter het vermogen op pakt en redelijk zuinig rijdt. Nu gaan we hopelijk eindelijk wat meer van de bus genieten. We zullen ook wel een beetje aangewezen zijn op de bus in de corona tijd.
Ik besluit nu af en toe een dag op stap te gaan in plaats van thuis te werken en nu zit ik achter de computer met een uitzicht.



Is dit “The End“?
He lived happily ever after?
De tijd zal het leren.
De motor startte behoorlijk slecht. Of hij nou warm, koud was. Starten was een marteling, maar ik gaf de schuld aan de slechte afstelling. Dus ik bracht hem weg. Jerry belt me op een gegeven moment op om me te laten weten dat hij het opgeeft, of ik voor een ander merk wil gaan waar hij meer vertrouwen in heeft. Intussen was ik klaar met het ongecontroleerd pruttelen van mijn motor dus dat leek me een goed idee! Met een beetje bijbetalen kon ik ook een versie krijgen waar ik dingen kon uitlezen. Ik denk dat het een goede keuze is. Het is een MaxxECU geworden.

Het voordeel is dus dat ik een extra dashboard in een app (MDash) heb waardoor ik mijn koelvloeistof extra goed in de gaten kan houden. En nog wat extra dingetjes dat wel leuk is als IT-nerd. Ik moet alleen even bij mijn buurman in de leer over wat ik allemaal nog meer kan controleren.

Nu rijdt de bus eindelijk zoals ik het wilde. Met z’n korte schakelpatroon, een motor die nog beter het vermogen op pakt en redelijk zuinig rijdt. Nu gaan we hopelijk eindelijk wat meer van de bus genieten. We zullen ook wel een beetje aangewezen zijn op de bus in de corona tijd.
Ik besluit nu af en toe een dag op stap te gaan in plaats van thuis te werken en nu zit ik achter de computer met een uitzicht.



Is dit “The End“?
He lived happily ever after?
De tijd zal het leren.
groet
Floris
Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Floris
Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
- BeakerFlo
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2251
- Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
- Locatie: Langedijk
- Contacteer:
Re: Mijn 16" Syncro | binnenkant aanpakken, opleuken
Nog wat beelden van de bus in de mangel door Jerry. Hij is er alleen maar van opgeknapt.




groet
Floris
Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Floris
Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
- Ewout
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1561
- Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
- Locatie: Utrecht
Re: Mijn 16" Syncro | binnenkant aanpakken, opleuken
Lekker Floris, dat het genieten maar kan beginnen!
Groet, Ewout
Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Re: Mijn 16" Syncro | binnenkant aanpakken, opleuken
Top Floris. Niks meer aan doen!!!!!!
Over Maxx gesproken. Ik zag gisteren nog een item bij opgelicht waarin ene Max uit Warmenhuizen zijn verhaal deed betrecfende een oplichter. Direct allemaal flashbacks van dijken, busjes er op, kater en vuurspuwen.
Goeie tijd
Groet Rolf
Over Maxx gesproken. Ik zag gisteren nog een item bij opgelicht waarin ene Max uit Warmenhuizen zijn verhaal deed betrecfende een oplichter. Direct allemaal flashbacks van dijken, busjes er op, kater en vuurspuwen.
Goeie tijd
Groet Rolf
- BeakerFlo
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2251
- Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
- Locatie: Langedijk
- Contacteer:
Re: Mijn 16" Syncro | binnenkant aanpakken, opleuken
Inderdaad. Ome Max.
Was niet leuk toen met die man.
Inderdaad goede herinneringen!! Mooie twee jaren waren dat.

Was niet leuk toen met die man.
Inderdaad goede herinneringen!! Mooie twee jaren waren dat.
groet
Floris
Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Floris
Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
- BeakerFlo
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2251
- Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
- Locatie: Langedijk
- Contacteer:
Re: Mijn 16" Syncro | binnenkant aanpakken, opleuken
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groet
Floris
Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Floris
Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
- servicebus
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2475
- Lid geworden op: 24 mar 2012 23:08
- Locatie: Friesland
Re: Mijn 16" Syncro | binnenkant aanpakken, opleuken
Waarom terug naar die kleine wielen Floris?
- BeakerFlo
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2251
- Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
- Locatie: Langedijk
- Contacteer:
Re: Mijn 16" Syncro | binnenkant aanpakken, opleuken
Even tijdelijk als een soort alternatief voor houten blokken. De velgen zijn gespoten terwijl ze op de bus zitten en nu er een enkel loodje vanaf is gevallen zie ik er wat roest onder zitten. Daarnaast zijn er al een paar beschadigingen en is de binnenkant van de velgen nog steeds wat roestig en is het reservewiel niet gespoten. Dus ik heb besloten alle velgen weer los te halen, rubber er af en de boel te laten stralen en poedercoaten. Dan zit er iets knaps op. Het was altijd nog een beetje de doorn in het oog naast de mooi gespoten bus.
Ik doe er meteen nieuwe banden op; zelfde maat, 225/70R16, BF Goodrich All-Terrain maar dan de KO2's. De oude banden zijn ruim 8 jaar oud en alhoewel ik geen grote aantal kilometers heb gereden met alle problemen die ik had, wilde ik nog 1x een knappe set banden er om leggen. Nu alles eindelijk goed lijkt te komen gaan we in 2021 aardig wat kilometers maken, zeker omdat het uitzicht met Corona nog wat mistig is.
Ik moet nog een paar dingen:
- 1 naad ontroesten en spuiten
- interieur afmaken qua:
* vilt plakken
* plafond in timmeren
* achterkast plaatsen
* standkachel & victron bediening op de kast plaatsen.
* schokdempers vervangen
En dan op reis!! (in de weekenden en vakanties)
En dan iets verder in de toekomst:
- keukentje plaatsen
- bescherming onderop de bus plaatsen
- voor ophanging loshalen, ontroesten en nieuwe rubbers er in.
Ik doe er meteen nieuwe banden op; zelfde maat, 225/70R16, BF Goodrich All-Terrain maar dan de KO2's. De oude banden zijn ruim 8 jaar oud en alhoewel ik geen grote aantal kilometers heb gereden met alle problemen die ik had, wilde ik nog 1x een knappe set banden er om leggen. Nu alles eindelijk goed lijkt te komen gaan we in 2021 aardig wat kilometers maken, zeker omdat het uitzicht met Corona nog wat mistig is.
Ik moet nog een paar dingen:
- 1 naad ontroesten en spuiten
- interieur afmaken qua:
* vilt plakken
* plafond in timmeren
* achterkast plaatsen
* standkachel & victron bediening op de kast plaatsen.
* schokdempers vervangen
En dan op reis!! (in de weekenden en vakanties)
En dan iets verder in de toekomst:
- keukentje plaatsen
- bescherming onderop de bus plaatsen
- voor ophanging loshalen, ontroesten en nieuwe rubbers er in.
groet
Floris
Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Floris
Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
- insomnia
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2988
- Lid geworden op: 31 jan 2008 18:34
- Locatie: Dordrecht, Nederland
Re: Mijn 16" Syncro | binnenkant aanpakken, opleuken
Mooie berichten Floris. Superfijn dat je meer met de bus er op uit kan en gaat! ![Positive [[thumbup]]](./images/smilies/thumpup.gif)
![Positive [[thumbup]]](./images/smilies/thumpup.gif)
Groet,
Ralph
(regio Zuid Holland)
trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1
'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS
Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Ralph
(regio Zuid Holland)
trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1
'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS
Reduce, Re-use, Recycle ;-)
- BeakerFlo
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2251
- Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
- Locatie: Langedijk
- Contacteer:
Re: Mijn 16" Syncro | binnenkant aanpakken, opleuken
Ik moest het wel even opzoeken.
maar inderdaad

groet
Floris
Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Floris
Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl