
Mijn 16" Syncro | motor terug naar het revisie bedrijf
- BeakerFlo
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2251
- Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
- Locatie: Langedijk
- Contacteer:
Re: Mijn 16" Syncro | binnenkant aanpakken, opleuken
Het is een hoop gedoe om de boel los te krijgen. Het koste ons tweeëneenhalf uur om 1 kant te doen. Vergeet vooral het busje bovenop het rubber van de schokdemper niet. In het onderstaande plaatje heet het 'Spacer sleeve'.


groet
Floris
Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Floris
Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
- BeakerFlo
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2251
- Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
- Locatie: Langedijk
- Contacteer:
Re: Mijn 16" Syncro | binnenkant aanpakken, opleuken
Ik heb ook een set nieuwe rubbers voor de stabilisator stang. Dat was ook wel nodig.


groet
Floris
Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Floris
Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Re: Mijn 16" Syncro | binnenkant aanpakken, opleuken
Oeh, jakkie, dat ziet er mooi uit! En Koni's.... altijd goed.
Groeten, Michel
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
Re: Mijn 16" Syncro | binnenkant aanpakken, opleuken
Hele mooie t3 .
Maar ARB luifel nog niet gemonteerd ?Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
kom steeds meer klusjes tegen . groeten ronny
- BeakerFlo
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2251
- Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
- Locatie: Langedijk
- Contacteer:
Re: Mijn 16" Syncro | binnenkant aanpakken, opleuken
Nee, we hadden de luifel dit keer niet meegenomen.
Hij is makkelijk te monteren en ook weer af te halen.
Hij is makkelijk te monteren en ook weer af te halen.
groet
Floris
Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Floris
Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Re: Mijn 16" Syncro | binnenkant aanpakken, opleuken
Is een mooie luifel .
Hoop zoiets te vinden maar dan groter .
Hoop zoiets te vinden maar dan groter .
kom steeds meer klusjes tegen . groeten ronny
Re: Mijn 16" Syncro | binnenkant aanpakken, opleuken
Kwam trouwens een maand geleden toevallig iemand tegen die een subarumotor in een airkoeler had gemonteerd .
Van de buitenkant lijkt die nog steeds op een airkoeler en had geen problemen met de koeling .
Ook had hij de 4 v-bak om laten bouwen door een specialist , bleef een 4 v-bak .
Zal eens kijken of ik foto's kan/mag maken .
Van de buitenkant lijkt die nog steeds op een airkoeler en had geen problemen met de koeling .
Ook had hij de 4 v-bak om laten bouwen door een specialist , bleef een 4 v-bak .
Zal eens kijken of ik foto's kan/mag maken .
kom steeds meer klusjes tegen . groeten ronny
- BeakerFlo
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2251
- Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
- Locatie: Langedijk
- Contacteer:
Re: Mijn 16" Syncro | binnenkant aanpakken, opleuken
Weer een motor stuk :/
Ik ga de motor er weer uit halen, want in principe is de motor 3000km geleden gereviseerd, dus er kan niet zoveel mis mee zijn. Ik reed bij Berlijn en toen begon de motor te ratelen. Uiteindelijk word ik door een ADAC opgeroepen sleepdienst weggesleept. Ik ging verder in een lease-auto, want ik moest naar de Breslau Rally in Polen. Vandaag kwam de bus weer terug.
Als je meer over mijn trip wilt lezen naar Polen en de Breslau rally, dan heb ik een verslagje hier gemaakt.
Helaas met maar een korte rol voor de T3 bus.
https://www.polarsteps.com/beakerflo/40 ... 597A688C9E
Volgens mij suggereert de website dat je de app kan installeren en registreren, maar dat hoeft niet. Je kan het ook gewoon via de browser bekijken.
Ik ga de motor er weer uit halen, want in principe is de motor 3000km geleden gereviseerd, dus er kan niet zoveel mis mee zijn. Ik reed bij Berlijn en toen begon de motor te ratelen. Uiteindelijk word ik door een ADAC opgeroepen sleepdienst weggesleept. Ik ging verder in een lease-auto, want ik moest naar de Breslau Rally in Polen. Vandaag kwam de bus weer terug.
Als je meer over mijn trip wilt lezen naar Polen en de Breslau rally, dan heb ik een verslagje hier gemaakt.
Helaas met maar een korte rol voor de T3 bus.
https://www.polarsteps.com/beakerflo/40 ... 597A688C9E
Volgens mij suggereert de website dat je de app kan installeren en registreren, maar dat hoeft niet. Je kan het ook gewoon via de browser bekijken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groet
Floris
Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Floris
Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
- Coen
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1284
- Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
- Locatie: Wemeldinge
Re: Mijn 16" Syncro | motor terug naar het revisie bedrijf
Het is wel een hobby voor doorzetters 

Coen
Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Re: Mijn 16" Syncro | motor terug naar het revisie bedrijf
Hopelijk valt het mee .
kom steeds meer klusjes tegen . groeten ronny
- wouth
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1404
- Lid geworden op: 12 apr 2005 15:43
- Locatie: arnhem
Re: Mijn 16" Syncro | motor terug naar het revisie bedrijf
Wij gaan nog vernemen wat er loos was?
I am Wouth and I approve this message
- BeakerFlo
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2251
- Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
- Locatie: Langedijk
- Contacteer:
Re: Mijn 16" Syncro | motor terug naar het revisie bedrijf
Ik vermoed van wel
Ik ga vanmiddag om 16:00 beginnen met de boel los halen.

Ik ga vanmiddag om 16:00 beginnen met de boel los halen.
groet
Floris
Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Floris
Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
-
- op verzoek verwijderd
- Berichten: 674
- Lid geworden op: 04 jan 2006 11:00
Re: Mijn 16" Syncro | motor terug naar het revisie bedrijf
Tja, T3's en motoren. Of je nu een originele laat reviseren of niet, reviseren blijkt een vak te zijn dat weinigen goed beheersen. 

- BeakerFlo
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2251
- Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
- Locatie: Langedijk
- Contacteer:
Re: Mijn 16" Syncro | motor terug naar het revisie bedrijf
Nou, de revisie is uitgevoerd door een gerenommeerd bedrijf.
En laten we ook niet op de diagnose vooruit lopen.
En laten we ook niet op de diagnose vooruit lopen.
groet
Floris
Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Floris
Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
-
- op verzoek verwijderd
- Berichten: 674
- Lid geworden op: 04 jan 2006 11:00
Re: Mijn 16" Syncro | motor terug naar het revisie bedrijf
Is waar. Het kan ook aan de chauffeur liggen


