Mitch zijn te langdurige project - optimaliseren
- Henk4711
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 4383
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:03
- Locatie: Nieuwegein
Re: Mitch zijn te langdurige project
Groeten
Henk
Iedereen is goed in "iets"!!!
'81 CU 2ltr Zelfbouw Camper sinds '88
A Ford Sport coupe '29( verkocht na precies 25jaar )
'81 CU 2ltr Zelfbouw Camper sinds '88
A Ford Sport coupe '29( verkocht na precies 25jaar )
- luizenbos
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3739
- Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
- Locatie: noordholland
Re: Mitch zijn te langdurige project
Mooi Michiel grote begin is er het opbouwen kan beginnen
gr--frits
gr--frits
groetjes Frits
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Re: Mitch zijn te langdurige project
Goed bezig, Michiel
Groeten,
Michiel
Groeten,
Michiel
'89 T3 California hoogdak mTDI, "Kobus"
'11 Mazda 2 Bi-Fuel GT-M line
Traveling in a fried-out combi
On a hippie trail head full of zombie
'11 Mazda 2 Bi-Fuel GT-M line
Traveling in a fried-out combi
On a hippie trail head full of zombie
- 86crewcab
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 976
- Lid geworden op: 16 apr 2013 22:00
- Locatie: Antwerpen - België
Re: Mitch zijn te langdurige project
Dat wil ik ooit ook gaan doen.. Ga maar rustig verder met de hobby
Groet van Dimitri
1986 Doka met 1.9TD en 5 bak : http://bus-forum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=24&t=22502
1980 T3 Westfalia Joker 2.0 CU: http://bus-forum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=24&t=24786
1986 Doka met 1.9TD en 5 bak : http://bus-forum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=24&t=22502
1980 T3 Westfalia Joker 2.0 CU: http://bus-forum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=24&t=24786
Re: Mitch zijn te langdurige project
Nou inmiddels wel iets van vooruitgang geboekt weer.
Kabelboom van de motor zit er nu in en alles is aangesloten. Ik moet nog 3 draden aansluiten op de rest van de kabelboom. De cockpit moet worden aangesloten en dan kan ik alles testen qua elktriek.
Ik heb een beugel gemaakt waar de koelvloeistof en het koolstoffilter aan kan hangen en de spinnenkop staat op zijn plaats. Verder hebben ook de computers en de bobine en ontstekingsmodule een plekje gekregen.
En een eind met de uitlaat gekomen, moet nog een beugel aan de uitlaat lassen en een uitlaateindstuk maken (of kopen, maar dat is geen sport ).
Mijn lijstje wordt ook korter (iig qua motorbouw). Nog de brandstofvoorziening en de koolstoffilter (tbv de katalysator) en de vacuüm slangen aansluiten en uitvogelen en we kunnen proefdraaien.
Groeten Michiel
Kabelboom van de motor zit er nu in en alles is aangesloten. Ik moet nog 3 draden aansluiten op de rest van de kabelboom. De cockpit moet worden aangesloten en dan kan ik alles testen qua elktriek.
Ik heb een beugel gemaakt waar de koelvloeistof en het koolstoffilter aan kan hangen en de spinnenkop staat op zijn plaats. Verder hebben ook de computers en de bobine en ontstekingsmodule een plekje gekregen.
En een eind met de uitlaat gekomen, moet nog een beugel aan de uitlaat lassen en een uitlaateindstuk maken (of kopen, maar dat is geen sport ).
Mijn lijstje wordt ook korter (iig qua motorbouw). Nog de brandstofvoorziening en de koolstoffilter (tbv de katalysator) en de vacuüm slangen aansluiten en uitvogelen en we kunnen proefdraaien.
Groeten Michiel
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat EFIgnition van Bs-autotune (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Re: Mitch zijn te langdurige project
Inmiddels een hoop gedaan en weinig gepost . Maar het loopt en ik dacht eens naar de RDW te gaan, altijd leuk om na 5! jaar weer eens in de bus te rijden. Deze ochtend stond ik er en de keurmeester wist me heel vriendelijk te vertellen dat ik toch een volledige inrichting moet hebben omdat alles tegenwoordig actueel moet zijn (oid). Maar goe, hij wilde wel keuren en dan kon ik terugkomen. Zo gezegd zo gedaan:
Koplampen te hoog, moeten naar beneden gesteld worden
Handrem en achterremmen minimaal, maar wel goed.
Dus mij lijstje is:
Interieur inbouwen
Remmen achter opstellen
Koplampen stellen
Ik heb wel eens een ergere keuring gehad, dus als het goed ik rij ik over ongeveer 1,5 week legaal rond met een benzine bus. Zal volgende week proberen wat plaatjes te zetten maar voorlopig ben ik zeer tevreden.
Groeten Michiel
Koplampen te hoog, moeten naar beneden gesteld worden
Handrem en achterremmen minimaal, maar wel goed.
Dus mij lijstje is:
Interieur inbouwen
Remmen achter opstellen
Koplampen stellen
Ik heb wel eens een ergere keuring gehad, dus als het goed ik rij ik over ongeveer 1,5 week legaal rond met een benzine bus. Zal volgende week proberen wat plaatjes te zetten maar voorlopig ben ik zeer tevreden.
Groeten Michiel
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat EFIgnition van Bs-autotune (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
- Robin I.
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 607
- Lid geworden op: 12 jun 2012 14:52
- Locatie: Groningen
Re: Mitch zijn te langdurige project
Jammer, ik was ook van plan om hem zonder inrichting te laten keuren ivm gewicht.
Robin
Fiat 500 1968 650cc 23pk
T3 1980 1.8 20v 125pk
Audi A4 1996 1.8 20v 125pk
Fiat 500 1968 650cc 23pk
T3 1980 1.8 20v 125pk
Audi A4 1996 1.8 20v 125pk
- reindert
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: 12 jul 2010 15:38
- Locatie: westland
Re: Mitch zijn te langdurige project
Snap er niets van, zolang je aan de eisen voldoet mag je keuren. Er hoeven niet eens ramen in te zitten!!
groeten,
Reinier
T3 Syncro 1985 laagdak camper, Subaru EJ22 motor, voor- en achter sper, ontkoppelaar en nog lang niet uitgeknutseld!
Reinier
T3 Syncro 1985 laagdak camper, Subaru EJ22 motor, voor- en achter sper, ontkoppelaar en nog lang niet uitgeknutseld!
- insomnia
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2988
- Lid geworden op: 31 jan 2008 18:34
- Locatie: Dordrecht, Nederland
Re: Mitch zijn te langdurige project
Zal dat niet met camper-kenteken te maken hebben? dat zijn lijkt mij andere keuringseisen dan een "gewone" personenbus
Groet,
Ralph
(regio Zuid Holland)
trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1
'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS
Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Ralph
(regio Zuid Holland)
trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1
'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS
Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Re: Mitch zijn te langdurige project
Hij kon alles keuren en dan gingen we de koplampen ook stellen, maar dan moest hij er een bestelbus met 2 zitplaatsen van maken. En zoals hij zei: daar heb je niets aan. Nou dacht ik dat ik dan daarna wel kon terugkomen voor een camper keuring maar dat kost weer 55e dus hij stelde voor om er een herkeuring van te maken.
Ach ja dat van het gewicht snap ik ook wel, ben benieuwd wat er met het trekhaak gewicht gaat gebeuren. Ik hoop dat het een beetje ok is en niet de 1250 kg die een 1.6d mag trekken, kan ik nog eens met de circuit clio op pad . Al met al ben ik een gelukkig mens en vond de keuring meer dan meevallen. Zelfs mijn zelfgemaakte motorsteunen vond hij prima. Ik heb het blok met ongeveer 5 cm laten zakken zodat het motorluik dichtkan, is weer eens iets anders dan het luik ophogen.
Groeten Michiel
Ach ja dat van het gewicht snap ik ook wel, ben benieuwd wat er met het trekhaak gewicht gaat gebeuren. Ik hoop dat het een beetje ok is en niet de 1250 kg die een 1.6d mag trekken, kan ik nog eens met de circuit clio op pad . Al met al ben ik een gelukkig mens en vond de keuring meer dan meevallen. Zelfs mijn zelfgemaakte motorsteunen vond hij prima. Ik heb het blok met ongeveer 5 cm laten zakken zodat het motorluik dichtkan, is weer eens iets anders dan het luik ophogen.
Groeten Michiel
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat EFIgnition van Bs-autotune (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Re: Mitch zijn te langdurige project
Zo inmiddels weer eens bij de bus gaan kijken en wat interieur gemaakt. Ik ben al aardig op weg moet ik zeggen en heb alles er inzitten wat ik wil hebben aan inrichting, nu nog afwerken. Ook heb ik nieuwe banden om mijn snel gespoten velgen gezet, Hankook nogwatnogwat bus banden, kwamen goed uit de test, ik ben benieuwd. Maar goed eerst plaatjes:
De bus bij de RDW, blijft raar om er 5 jaar niet in gereden te hebben en 'ineens' kan dat weer.
Geen foto's gemaakt tijdens het keuren helaas maar ik moet zeggen ook dat was interessant.
En dan maar gaan bouwen:
En bouwen..
En velgen rood maken
En het keukentje met koelkast en kastje is er, ernaast zie je een watertank en het gastankje staat daar weer naast. De 220v installatie zit er ook achter, samen met de 12v zekeringen:
Het bankje met de rockroll scharnieren, en de achterbank kachel eronder:
2 opbergvakken onder de bank:
En het bovenaanzicht van de keuken, de draden die je daar ziet zijn voor de usb poorten die daar komen:
En de achterzijde:
Ik moet nog een paar dingen aftimmeren, zo komt er naast de keuken, boven de 'technische ruimte' nog een kast met 2 deurtjes, daarnaast naar achteren komt een vak met een bovenklep. dan komt er bij de achterkant een kast met een klep die aan de zijkant zit, en die klapt dan naar boven open en in dat kastje zit een plank zodat je meer lol hebt van de hoogte.
Bij het keukentje denk ik dat het bovenste kastdeurtje wil vervangen door 2 lades, dat lijkt me makkelijker. Maar we gaan er eerst eens me weg om te kijken wat we missen.
Groeten Michiel
De bus bij de RDW, blijft raar om er 5 jaar niet in gereden te hebben en 'ineens' kan dat weer.
Geen foto's gemaakt tijdens het keuren helaas maar ik moet zeggen ook dat was interessant.
En dan maar gaan bouwen:
En bouwen..
En velgen rood maken
En het keukentje met koelkast en kastje is er, ernaast zie je een watertank en het gastankje staat daar weer naast. De 220v installatie zit er ook achter, samen met de 12v zekeringen:
Het bankje met de rockroll scharnieren, en de achterbank kachel eronder:
2 opbergvakken onder de bank:
En het bovenaanzicht van de keuken, de draden die je daar ziet zijn voor de usb poorten die daar komen:
En de achterzijde:
Ik moet nog een paar dingen aftimmeren, zo komt er naast de keuken, boven de 'technische ruimte' nog een kast met 2 deurtjes, daarnaast naar achteren komt een vak met een bovenklep. dan komt er bij de achterkant een kast met een klep die aan de zijkant zit, en die klapt dan naar boven open en in dat kastje zit een plank zodat je meer lol hebt van de hoogte.
Bij het keukentje denk ik dat het bovenste kastdeurtje wil vervangen door 2 lades, dat lijkt me makkelijker. Maar we gaan er eerst eens me weg om te kijken wat we missen.
Groeten Michiel
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat EFIgnition van Bs-autotune (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Re: Mitch zijn te langdurige project
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat EFIgnition van Bs-autotune (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
- 86crewcab
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 976
- Lid geworden op: 16 apr 2013 22:00
- Locatie: Antwerpen - België
Re: Mitch zijn te langdurige project
Begint er op te lijken. Mooi werk ! Nu nog verder afwerken en je kan er niet alleen in rijden maar ook in slapen
Groet van Dimitri
1986 Doka met 1.9TD en 5 bak : http://bus-forum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=24&t=22502
1980 T3 Westfalia Joker 2.0 CU: http://bus-forum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=24&t=24786
1986 Doka met 1.9TD en 5 bak : http://bus-forum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=24&t=22502
1980 T3 Westfalia Joker 2.0 CU: http://bus-forum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=24&t=24786
Re: Mitch zijn te langdurige project
Zo vandaag weer naar de rdw. Omkering afmaken, APK en dan maar kijken.
Groeten michiel
Groeten michiel
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat EFIgnition van Bs-autotune (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Re: Mitch zijn te langdurige project
En alles in orde.
Ik mag weer sturen, na 5 jaar.
Groeten michiel
Ik mag weer sturen, na 5 jaar.
Groeten michiel
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat EFIgnition van Bs-autotune (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
- luizenbos
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3739
- Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
- Locatie: noordholland
Re: Mitch zijn te langdurige project
Mooi gefeliciteerd nu sturen en met een goed gevoel verder afbouwen
vr--gr-- frits
vr--gr-- frits
groetjes Frits
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter