Welke plaatwerk is het beste?

Lak, plaatwerk, chroom, bumpers, ramen etc.
Jakob.J
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 316
Lid geworden op: 01 aug 2008 14:04
Locatie: Groningen

Een T3 die niet meer gaat roesten zou dat kunnen??

Ongelezen bericht door Jakob.J »

Hoi Erik,

In Groningen het je een groot bedrijf daar kan je een kale bus compleet laten onderdompelen in een groot zink bad, voor die tijd moet je de bus van lak ontdoen roest verdwijnt in een speciaal bad, misschien hoef je dan geen plaatwerk te vervangen dat geld kan je doen bij het verzinken, later misschien een beetje plamuren of smeer tin gebruiken, en dan mooi overspuiten, dan heb je een bus die niet gouw meer gaat roesten, door de dikke laag zink, die tot in de naden en de kleinste gaatjes gaat. [[uuhhmm]]

Ook andere onderdelen kan je laten verzinken, draagarmen velgen, misschien zelfs de brandstoftank, ga zo maar door, je heb dan een bus voor de eeuwigheid, als je de bus na het verzinken gaat fotograferen kan je bij een taxatie en later een verkoop de waarde daar door aantonen.

Loop zelf ook al een tijdje met de gedachten te spelen.

Graag reactie's van andere of het idee goed is, zo niet graag duidelijke ondersteuning van het waarom het niet goed zou zijn. [[toast]]

Doe je voordeel er mee, iets zal er best goed aan zijn. [[thumbup]]

Mvg,
Jakob. [[bye]]
Ps, haast niet voor stellen een bus te hebben die niet meer gaat roesten en nog wel een T3, tot de kleinste onderdelen toe, niet voor te stellen dat is zeker lachen. :buiken: [[thumbup]]
Als ik het heb vergeten dan staat hier: met een vriendelijke groet, Jakob.J
busje komt zo
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 jan 2008 16:07
Locatie: Delft

Re: Welke plaatwerk is het beste?

Ongelezen bericht door busje komt zo »

Hoi Jacob,

Je schrijft dat je al even met de gedachte speelt? Ik was benieuwd wat voor een prijskaartje er aan hangt.
Was jij niet ook degene die amper genoeg heeft om de kachel aan te kunnen zetten in de winter?
In dat geval kan ik dit niet helemaal plaatsen.

Groeten Bart
Ford Mustang 1971, 302cu
Robin Reliant 1977
VW T3 doka 1983, df motor
VW golf 2003
Alfa 147 JTD 2006
Gebruikersavatar
Roerdomp
Bus guru
Berichten: 5447
Lid geworden op: 25 jun 2011 21:49
Locatie: De Gordyk

Re: Welke plaatwerk is het beste?

Ongelezen bericht door Roerdomp »

Een dubbel verzinkte T5? De prijs bij NedCoat is per kilo. Zit tussen de € 1,- en € 1,50 excl. BTW per kg. Houd rekening met scherpe puntjes die achterblijven, dus je heb daarna nog wat werk. En ik ben heel benieuwd hoe je de holle ruimtes vooraf goed schoon krijgt zodat de zink erop hecht... Daar is vast ook wel een chemisch goedje of dompelbadje voor. Er slingeren verhalen rond over krom trekkende chassis´, maar gelet op de grote hoeveelheid auto´s die vanaf de fabriek verzinkt worden, zal er toch e.e.a. mogelijk zijn. Bij restauratie van 2CV´s is het behoorlijk ingeburgerd als roestpreventie. Er is zelfs een bedrijfje in NL die dit bijna seriematig doet.
Groeten, Michel

1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI


Beter duur dan niet te krijgen
krisg
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3038
Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
Locatie: Begijnendijk, België

Re: Welke plaatwerk is het beste?

Ongelezen bericht door krisg »

Als een 2CV er niet van kromtrekt zal het voor een T3 ook wel geen kwaad kunnen.
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
Markos
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jun 2011 15:15
Locatie: Twente

Re: Welke plaatwerk is het beste?

Ongelezen bericht door Markos »

Groet'n, Mark
1986 VW T3 Westfalia Joker turbodiesel
Gebruikersavatar
VFRikus
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1217
Lid geworden op: 14 jan 2008 22:01
Locatie: Gasselternijveen
Contacteer:

Re: Welke plaatwerk is het beste?

Ongelezen bericht door VFRikus »

Verder gaat hun mond beslist niet open! 8)
Rikus
Al is een auto nog zo snel, een motor achterhaalt hem wel!
Citroen Berlingo 2.0 HDI
Honda VFR 800 FI
Honda CB 550 K3
Naar mijn site!
Gebruikersavatar
Dirk von Campen
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 811
Lid geworden op: 10 dec 2009 08:44
Locatie: Ommen

Re: Plaatwerk/ zandstraal pistool

Ongelezen bericht door Dirk von Campen »

He Erik,

Ik weet helaas niets in Kampen. Ik doe het bij een vriend die achter Zwolle woont en zelfs daar is het niet hoog genoeg voor een hoogdak. Kun je niet deel voor deel buiten aanpakken en het dan buiten doen? De mooie dagen komen er weer aan.
Gr,

Dirk

1,9 TD AAZ,5 bak, Westfalia interieur.
Passat 3b station
de sloper
Kan een VW bus herkennen
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 aug 2011 16:42

Re: Welke plaatwerk is het beste?

Ongelezen bericht door de sloper »

bij doe het zelf garage zwolle dhz zwolle kun je zelf een brug huren,,,en bij carlass in zwolle word ie zonder meer netjes gelast en hebben ze meerdere klantten die met een t 3 rijden,,

grrt jarno
Gebruikersavatar
twinpiloot
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 281
Lid geworden op: 21 nov 2010 00:47
Locatie: Utrecht

Re: Welke plaatwerk is het beste?

Ongelezen bericht door twinpiloot »

Markos schreef:Origineel VW kan ook, zie http://shop.volkswagen-classic-parts.de ... ie/Aussen/
Dit plaatwerk is geen origineel VW. Origineel VW plaatwerk (NOS) vind je helaas nog slechts sporadisch op ebay of marktplaats.
Groetjes,

Martin
VW T3 Westfalia Joker 1 1986 1.6 TD (JX)
Nissan 300 ZX Twin Turbo 1996
Yamaha FJR 1300A 2005
Caproni Calif A21S 1978
Gebruikersavatar
keesf
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 200
Lid geworden op: 14 nov 2010 22:14
Locatie: Veenendaal

Re: Welke plaatwerk is het beste?

Ongelezen bericht door keesf »

even over t zandstraal pistool.
ik heb deze http://www.rustbuster.nl/Lucht/Spot-straal-pistool.htm
werkt goed. blijft ook heel. vangt redelijk wat van t spul op. maar niet alles. hou daar wel rekening mee. gooi er wel een hoop stof uit, maar dat hou je toch.
duurt wel enorm lang voordat je wat klaar hebt. straalt natuurlijk maar een klein stukje per keer.verder is de bijgeleverde grit veel en veel te weinig. volgens rustbuster kan je dat meermaals gebruiken, ik zou dat niet doen. koop er een zak grit bij, ergens bij een groothandel

en let op. bij rustbuster hebben ze twee type. dit is de duurdere van de twee,de goedkope is in de verpakking al een gammel ding, laat die dus maar liggen
grtz,
Kees

Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Plaats reactie