Welke plaatwerk is het beste?
-
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 01 aug 2008 14:04
- Locatie: Groningen
Een T3 die niet meer gaat roesten zou dat kunnen??
Hoi Erik,
In Groningen het je een groot bedrijf daar kan je een kale bus compleet laten onderdompelen in een groot zink bad, voor die tijd moet je de bus van lak ontdoen roest verdwijnt in een speciaal bad, misschien hoef je dan geen plaatwerk te vervangen dat geld kan je doen bij het verzinken, later misschien een beetje plamuren of smeer tin gebruiken, en dan mooi overspuiten, dan heb je een bus die niet gouw meer gaat roesten, door de dikke laag zink, die tot in de naden en de kleinste gaatjes gaat.
Ook andere onderdelen kan je laten verzinken, draagarmen velgen, misschien zelfs de brandstoftank, ga zo maar door, je heb dan een bus voor de eeuwigheid, als je de bus na het verzinken gaat fotograferen kan je bij een taxatie en later een verkoop de waarde daar door aantonen.
Loop zelf ook al een tijdje met de gedachten te spelen.
Graag reactie's van andere of het idee goed is, zo niet graag duidelijke ondersteuning van het waarom het niet goed zou zijn.
Doe je voordeel er mee, iets zal er best goed aan zijn.
Mvg,
Jakob.
Ps, haast niet voor stellen een bus te hebben die niet meer gaat roesten en nog wel een T3, tot de kleinste onderdelen toe, niet voor te stellen dat is zeker lachen.
In Groningen het je een groot bedrijf daar kan je een kale bus compleet laten onderdompelen in een groot zink bad, voor die tijd moet je de bus van lak ontdoen roest verdwijnt in een speciaal bad, misschien hoef je dan geen plaatwerk te vervangen dat geld kan je doen bij het verzinken, later misschien een beetje plamuren of smeer tin gebruiken, en dan mooi overspuiten, dan heb je een bus die niet gouw meer gaat roesten, door de dikke laag zink, die tot in de naden en de kleinste gaatjes gaat.
Ook andere onderdelen kan je laten verzinken, draagarmen velgen, misschien zelfs de brandstoftank, ga zo maar door, je heb dan een bus voor de eeuwigheid, als je de bus na het verzinken gaat fotograferen kan je bij een taxatie en later een verkoop de waarde daar door aantonen.
Loop zelf ook al een tijdje met de gedachten te spelen.
Graag reactie's van andere of het idee goed is, zo niet graag duidelijke ondersteuning van het waarom het niet goed zou zijn.
Doe je voordeel er mee, iets zal er best goed aan zijn.
Mvg,
Jakob.
Ps, haast niet voor stellen een bus te hebben die niet meer gaat roesten en nog wel een T3, tot de kleinste onderdelen toe, niet voor te stellen dat is zeker lachen.
Als ik het heb vergeten dan staat hier: met een vriendelijke groet, Jakob.J
-
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 18 jan 2008 16:07
- Locatie: Delft
Re: Welke plaatwerk is het beste?
Hoi Jacob,
Je schrijft dat je al even met de gedachte speelt? Ik was benieuwd wat voor een prijskaartje er aan hangt.
Was jij niet ook degene die amper genoeg heeft om de kachel aan te kunnen zetten in de winter?
In dat geval kan ik dit niet helemaal plaatsen.
Groeten Bart
Je schrijft dat je al even met de gedachte speelt? Ik was benieuwd wat voor een prijskaartje er aan hangt.
Was jij niet ook degene die amper genoeg heeft om de kachel aan te kunnen zetten in de winter?
In dat geval kan ik dit niet helemaal plaatsen.
Groeten Bart
Ford Mustang 1971, 302cu
Robin Reliant 1977
VW T3 doka 1983, df motor
VW golf 2003
Alfa 147 JTD 2006
Robin Reliant 1977
VW T3 doka 1983, df motor
VW golf 2003
Alfa 147 JTD 2006
Re: Welke plaatwerk is het beste?
Een dubbel verzinkte T5? De prijs bij NedCoat is per kilo. Zit tussen de € 1,- en € 1,50 excl. BTW per kg. Houd rekening met scherpe puntjes die achterblijven, dus je heb daarna nog wat werk. En ik ben heel benieuwd hoe je de holle ruimtes vooraf goed schoon krijgt zodat de zink erop hecht... Daar is vast ook wel een chemisch goedje of dompelbadje voor. Er slingeren verhalen rond over krom trekkende chassis´, maar gelet op de grote hoeveelheid auto´s die vanaf de fabriek verzinkt worden, zal er toch e.e.a. mogelijk zijn. Bij restauratie van 2CV´s is het behoorlijk ingeburgerd als roestpreventie. Er is zelfs een bedrijfje in NL die dit bijna seriematig doet.
Groeten, Michel
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
-
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3038
- Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
- Locatie: Begijnendijk, België
Re: Welke plaatwerk is het beste?
Als een 2CV er niet van kromtrekt zal het voor een T3 ook wel geen kwaad kunnen.
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
Re: Welke plaatwerk is het beste?
Origineel VW kan ook, zie http://shop.volkswagen-classic-parts.de ... ie/Aussen/
Groet'n, Mark
1986 VW T3 Westfalia Joker turbodiesel
1986 VW T3 Westfalia Joker turbodiesel
- VFRikus
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: 14 jan 2008 22:01
- Locatie: Gasselternijveen
- Contacteer:
Re: Welke plaatwerk is het beste?
Verder gaat hun mond beslist niet open!
Rikus
Rikus
Al is een auto nog zo snel, een motor achterhaalt hem wel!
Citroen Berlingo 2.0 HDI
Honda VFR 800 FI
Honda CB 550 K3
Naar mijn site!
Citroen Berlingo 2.0 HDI
Honda VFR 800 FI
Honda CB 550 K3
Naar mijn site!
- Dirk von Campen
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 811
- Lid geworden op: 10 dec 2009 08:44
- Locatie: Ommen
Re: Plaatwerk/ zandstraal pistool
He Erik,
Ik weet helaas niets in Kampen. Ik doe het bij een vriend die achter Zwolle woont en zelfs daar is het niet hoog genoeg voor een hoogdak. Kun je niet deel voor deel buiten aanpakken en het dan buiten doen? De mooie dagen komen er weer aan.
Ik weet helaas niets in Kampen. Ik doe het bij een vriend die achter Zwolle woont en zelfs daar is het niet hoog genoeg voor een hoogdak. Kun je niet deel voor deel buiten aanpakken en het dan buiten doen? De mooie dagen komen er weer aan.
Gr,
Dirk
1,9 TD AAZ,5 bak, Westfalia interieur.
Passat 3b station
Dirk
1,9 TD AAZ,5 bak, Westfalia interieur.
Passat 3b station
Re: Welke plaatwerk is het beste?
bij doe het zelf garage zwolle dhz zwolle kun je zelf een brug huren,,,en bij carlass in zwolle word ie zonder meer netjes gelast en hebben ze meerdere klantten die met een t 3 rijden,,
grrt jarno
grrt jarno
- twinpiloot
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 21 nov 2010 00:47
- Locatie: Utrecht
Re: Welke plaatwerk is het beste?
Dit plaatwerk is geen origineel VW. Origineel VW plaatwerk (NOS) vind je helaas nog slechts sporadisch op ebay of marktplaats.Markos schreef:Origineel VW kan ook, zie http://shop.volkswagen-classic-parts.de ... ie/Aussen/
Groetjes,
Martin
VW T3 Westfalia Joker 1 1986 1.6 TD (JX)
Nissan 300 ZX Twin Turbo 1996
Yamaha FJR 1300A 2005
Caproni Calif A21S 1978
Martin
VW T3 Westfalia Joker 1 1986 1.6 TD (JX)
Nissan 300 ZX Twin Turbo 1996
Yamaha FJR 1300A 2005
Caproni Calif A21S 1978
- keesf
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 14 nov 2010 22:14
- Locatie: Veenendaal
Re: Welke plaatwerk is het beste?
even over t zandstraal pistool.
ik heb deze http://www.rustbuster.nl/Lucht/Spot-straal-pistool.htm
werkt goed. blijft ook heel. vangt redelijk wat van t spul op. maar niet alles. hou daar wel rekening mee. gooi er wel een hoop stof uit, maar dat hou je toch.
duurt wel enorm lang voordat je wat klaar hebt. straalt natuurlijk maar een klein stukje per keer.verder is de bijgeleverde grit veel en veel te weinig. volgens rustbuster kan je dat meermaals gebruiken, ik zou dat niet doen. koop er een zak grit bij, ergens bij een groothandel
en let op. bij rustbuster hebben ze twee type. dit is de duurdere van de twee,de goedkope is in de verpakking al een gammel ding, laat die dus maar liggen
ik heb deze http://www.rustbuster.nl/Lucht/Spot-straal-pistool.htm
werkt goed. blijft ook heel. vangt redelijk wat van t spul op. maar niet alles. hou daar wel rekening mee. gooi er wel een hoop stof uit, maar dat hou je toch.
duurt wel enorm lang voordat je wat klaar hebt. straalt natuurlijk maar een klein stukje per keer.verder is de bijgeleverde grit veel en veel te weinig. volgens rustbuster kan je dat meermaals gebruiken, ik zou dat niet doen. koop er een zak grit bij, ergens bij een groothandel
en let op. bij rustbuster hebben ze twee type. dit is de duurdere van de twee,de goedkope is in de verpakking al een gammel ding, laat die dus maar liggen
grtz,
Kees
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Kees
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht