Ik heb een probleempje met de koelwater sensor/meter van mijn 1.9wbx 1984. Het volgende doet zich voor:
- vorige week werkte de koeling en het bijbehorende lampje prima

- Op een gegeven moment is een begon het koellampje tijdens het rijden te knipperen, de temperatuurmeter gaf niets vreemds aan. Ik heb de auto aan de kant gezet en gekeken naar lekkages maar er was niets te zien. Nadat ik de motor weer had gestart deed het probleem zich niet meer voor. Omdat twee weken daarvoor het koelwater was vervangen en ik voor het eerst met de kachel aan reed dacht ik aan een luchtbel oid, ik kon er ook 0,5 liter koelwater aan toevoegen.
- Het probleem was een paar dagen weg maar deed zich van de week weer voor. weer het koelwater gecontroleerd, weer op lekkages gecheckt maar alles leek ok.
- Ik heb vervolgens alle stekkers van de sensoren gereinigd (ik dacht aan een slecht contact) maar ook zonder resultaat.
- Het probleem is er nu continu. Het lampje knippert maar de temperatuurmeter geeft een prima temperatuur aan.
Waar moet ik nu zoeken? Kan ik de sensor controleren? even geen idee hoe dit verder aan te pakken!
Alvast bedankt voor de tips!
![Positive [[thumbup]]](./images/smilies/thumpup.gif)
groeten, Misha