Ik kan 'm wel testen op de bank, maar Begijnendijk is niet bij de deur voor jou. Maar er zijn vast andere mensen die dit ook kunnen.
Het is echt geen rocket-science hoor, stroompjes meten op AC en DC en een beetje gas verbranden
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
Voor de zomervakantie was ik even ten einde raad, telkens koelde de koelkast niet op gas. Naar iemand toe gereden die er verstand van zou hebben maar kennelijk stelde ik teveel vragen en deed de duer voor mijn neus dicht.
Ik heb toen het complete gassysteem doorgespoelt met een oplosmiddel. Daarna de sproeier goed schoongemaakt en doorgestoken met een juist caliber. Alles met perslucht weer doorgeblazen en elk component weer terug gemonteerd.
Waarempel, hij ging weer als de brandweer en hebben er van de zomer veel plezier van gehad.
Franz schreef:Ik heb toen het complete gassysteem doorgespoelt met een oplosmiddel. Daarna de sproeier goed schoongemaakt en doorgestoken met een juist caliber.
Ha Franz,
Volgens mij goede tips! Zou je het nog iets specifieker willen maken?
Welk oplosmiddel?
Sproeier schoongemaakt met....?
En doorgestoken met caliber .... bedoel je daarmee een steker/naald of boortje van de juiste maat?
Volgens mij goede tips! Zou je het nog iets specifieker willen maken?
Welk oplosmiddel?
Sproeier schoongemaakt met....?
En doorgestoken met caliber .... bedoel je daarmee een steker/naald of boortje van de juiste maat?
Dank
Ik heb TUNAP 338 carburateurreiniger en remreiniger gebruikt van motip. Even in laten trekken en doorgespoten met perslucht. Daarna een enkele keer herhaald. Bij het doorblazen wel de vlamdover ingedrukt houden.
Ik heb bij de brander alle deeltjes uiteengenomen zodat je de sproeier ook kunt demonteren en heb het kleine gaatje met een heel fijn kalibertje (noem het maar staaldraadje) door gehaald. De sproeier ook in een plasje met carburateurreiniger gezet. Alles weer ineen gezet en nogmaals alles doorgeblazen dat er geen resten achterblijven want dat is weer gevaarlijk.
Proefgedraait gewoon naast de bus op een gasfles. Bleek goed te werken en volgende dag weer in de bus gemonteerd.
Zo wat specifieker ? Ik had helaas geen foto's gemaakt.
iemand die weet waar ik aan wisselstukken kan geraken voor onze electrolux RM 184? ik wil nl de bougie en de branderkop vervangen.. Bougie is helaas uitverkocht bij Boelm en vind ik nergens anders terug online. branderkop ook nergens te vinden
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
Bozo schreef: ↑01 sep 2023 11:48
iemand die weet waar ik aan wisselstukken kan geraken voor onze electrolux RM 184? ik wil nl de bougie en de branderkop vervangen.. Bougie is helaas uitverkocht bij Boelm en vind ik nergens anders terug online. branderkop ook nergens te vinden
Het zou goed kunnen dat ik nog wat branderkoppen heb liggen.
Die bougie......kun je die niet in iedere kampeerwinkel/camperwinkel krijgen????
Ik was recentelijk in mijn werkplaats, heb toen ff snel in een doos met rommel gekeken en zag daar een branderkop.
Geen idee of dat degene is die bij jou erop past?
Kun jij hier foto's plaatsen van hoe het geheel onderaan bij jou eruit ziet?
Dat metalen blik-omhulsel wel ff demonteren he!