Tijdens mijn zoektocht naar een kever cabriolet ben ik op Keversite.NL beland. Nu heb ik sinds het voorjaar een Kever cabrio uit 1968 en sinds een paar maanden nu ook een T2a camper, bouwjaar 1968 en in 1969 op kenteken.
Ik ben dus ook te vinden op VCT2.
Eric is mijn naam (de Ee in EeVeeWee), ben op dit moment 47 jaar oud en ik heb in het verleden al 10 kevers gehad in de tijd dat ze geen drol waard waren, eind jaren zeventig en in het begin van de jaren tachtig. De meeste zijn aan gort gereden tijdens autocross waar ik toen aan deed. Met kevers crossen was toen gebruikelijk dus omdat er zo veel kevers "opgeruimd" zijn in die tijd, zijn ze nu juist veel geld waard

Ik heb leren rijden op mijn twaalfde jaar in een T2a bus en op mijn veertiende had ik al een eigen kever om te crossen in het weiland waar ik naast woonde. De liefde voor kevers kwam door het zien van de Herbie films op jonge leeftijd, wie kent ze niet?

Mijn vader heeft diverse T2a en T2b bussen gehad voor zijn werk en een verlengde en verhoogde T1 (Kemperink?) waar we mee op vakantie gingen vanaf mijn 2e jaar

Ondanks dat de nadruk op deze site op T3 gericht lijkt, vind ik het toch interessant om hier af en toe wat te lezen.
Ik zal hier wat foto's posten van bussen van mijn ouders uit het verleden en mijn eigen kever en T2a.
Groet,
Eric
Even op zolder gezocht in een "ouwe doosch" en daar deze foto's gevonden. De eerste foto's zijn gemaakt in de zomer van 1969. Later is er een cabine van een T2 op gelast door mijn vader, vanwege een gescheiden remsysteem (vertelde hij). Onder de bodem had hij holle kokers gelast die dienst deden als gasflessen en verder rekken met roosters aan de onderzijde om (natte) skies in te vervoeren.
Hopelijk vind ik verder nog foto's met T2 neus.

Verder nog wat oude foto's ingescand.
Eerst van de staat als T1, waarbij mijn vader een motorreparatie langs de snelweg deed:

Dan een foto van de losgeslepen T1-neus en de "verse" T2 neus:

En vervolgens het eindresultaat met de T2 neus, met mij duwend er achter

Er zijn in de loop van de tijd nog wat T2 bussen gepasseerd, zoals deze pickup, een T2a en een T2ab waarin ik als jong ventje leerde rijden

Voor onderhoud werd een eigen hijskraan gebruikt om de onderkant te reinigen

Hier foto's van mijn kever en T2a camper: