2.5 TDI inbouw
- marcel w
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: 03 jan 2010 17:44
- Locatie: onderdendam
Re: 2.5 TDI inbouw
Robin bedoelt denk ik dat je de ontluchting juist niet pal boven het diff moet maken om te voorkomen dat je daar lekkerij krijgt
Greetz marcel
Greetz marcel
rijd nooit sneller den je bescherm engel vliegen kan!!!
1982 postbus met hele grote gaten en geen motor projectje
1982 postbus met hele grote gaten en geen motor projectje
- Robin I.
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 607
- Lid geworden op: 12 jun 2012 14:52
- Locatie: Groningen
Re: 2.5 TDI inbouw
Het kan wel, maar niet met alleen een normaal ontluchtingsdopje erop. Ik heb er een stuk slang aan zitten wat eerst nog een stuk naar boven loopt.
Robin
Fiat 500 1968 650cc 23pk
T3 1980 1.8 20v 125pk
Audi A4 1996 1.8 20v 125pk
Fiat 500 1968 650cc 23pk
T3 1980 1.8 20v 125pk
Audi A4 1996 1.8 20v 125pk
- Jeltuh
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 500
- Lid geworden op: 29 mei 2013 20:51
- Locatie: Franeker
Re: 2.5 TDI inbouw
De laatste tijd minder tijd besteed aan de bus ik wil, maar goed we vorderen gestaag.
Na de laatste update de motor weer terug gehangen en alles heel goed uitgemeten, alle 3 hoeken juist en de krukas precies in het midden van de bus. De motor heeft nu voor en achter best wat ruimte. Daar ben ik erg blij mee. Ik zat eerst over de bodemvrijheid in, echter wanneer ik google dan zie ik meer ombouwen (20VT) met de krusasbout op de hoogte van de rand van het achterpaneel. Dit zal dus wel loslopen. Een paar foto's:
Ik ben vooral bezig geweest met de uit- inlaat zijde. Ik wil het oliefilter niet zo laag hebben, daarom heb ik een oliefilterhuis van een Volvo V70 gekocht (zat ook een 2.5 TDI van Audi in). Deze heeft het filter horizontaal liggen. Echter komt deze tegen de inlaat te zitten, past net niet. Ik heb uiteindelijk de originele wat verdraaid.
Ik heb ook nagedacht over de waar de luchtfilterbox, de inter-/chargecooler en uitlaat moeten komen. Ik had verschillende theorieen. 1 daarvan was de Volvo inlaat gebruiken zodat de inlaatzijde aan de achterkant van het blok komt, hier heb ik later van afgezien, mede omdat de carterontluchting met de cycloon dan niet meer bruikbaar was.
Uiteindelijk heb ik de turbo omgedraaid zodat ik zonder heel veel bochten de inlaat achter de motor langs kan leggen. Dan kom het filterhuis net als bij een WBX aan de passagierszijde. Om meer ruimte te creeeren voor de uitlaat heb ik wel het uitlaat spruitstuk gebruikt van de Volvo. Dan kan de uitlaat met een U-bocht onder de Vbak door, dan is er aan de passagierszijde ruimte voor een demper, dit zie ik niet gebeuren aan de bestuurderszijde en overdwars aan de achterkant is geen optie/ruimte.
Zo heb ik ruimte zat aan de bestuurderszijde voor de inter- of chargecoolerbuizen.
Het omdraaien van de turbo was wel even spannend maar de schoepen draaien weer netjes zonder de behuizing te raken. De EGR flens van de uitlaat moest het veld wel ruimen, ik was toch niet van plan de EGR weer te gebruiken. Ik heb al een nieuwe olieafvoer gemaakt van RVS. De toevoer moet ik nog even over nadenken.
De motorsteunen had ik eerst onder de motor langs bedacht maar daar was ik niet over te spreken. Ik ben nu bezig met andere steunen.
Ik ben misschien wat kort en bondig in mijn verhaal maar vragen en opmerkingen zijn altijd welkom.
Na de laatste update de motor weer terug gehangen en alles heel goed uitgemeten, alle 3 hoeken juist en de krukas precies in het midden van de bus. De motor heeft nu voor en achter best wat ruimte. Daar ben ik erg blij mee. Ik zat eerst over de bodemvrijheid in, echter wanneer ik google dan zie ik meer ombouwen (20VT) met de krusasbout op de hoogte van de rand van het achterpaneel. Dit zal dus wel loslopen. Een paar foto's:
Ik ben vooral bezig geweest met de uit- inlaat zijde. Ik wil het oliefilter niet zo laag hebben, daarom heb ik een oliefilterhuis van een Volvo V70 gekocht (zat ook een 2.5 TDI van Audi in). Deze heeft het filter horizontaal liggen. Echter komt deze tegen de inlaat te zitten, past net niet. Ik heb uiteindelijk de originele wat verdraaid.
Ik heb ook nagedacht over de waar de luchtfilterbox, de inter-/chargecooler en uitlaat moeten komen. Ik had verschillende theorieen. 1 daarvan was de Volvo inlaat gebruiken zodat de inlaatzijde aan de achterkant van het blok komt, hier heb ik later van afgezien, mede omdat de carterontluchting met de cycloon dan niet meer bruikbaar was.
Uiteindelijk heb ik de turbo omgedraaid zodat ik zonder heel veel bochten de inlaat achter de motor langs kan leggen. Dan kom het filterhuis net als bij een WBX aan de passagierszijde. Om meer ruimte te creeeren voor de uitlaat heb ik wel het uitlaat spruitstuk gebruikt van de Volvo. Dan kan de uitlaat met een U-bocht onder de Vbak door, dan is er aan de passagierszijde ruimte voor een demper, dit zie ik niet gebeuren aan de bestuurderszijde en overdwars aan de achterkant is geen optie/ruimte.
Zo heb ik ruimte zat aan de bestuurderszijde voor de inter- of chargecoolerbuizen.
Het omdraaien van de turbo was wel even spannend maar de schoepen draaien weer netjes zonder de behuizing te raken. De EGR flens van de uitlaat moest het veld wel ruimen, ik was toch niet van plan de EGR weer te gebruiken. Ik heb al een nieuwe olieafvoer gemaakt van RVS. De toevoer moet ik nog even over nadenken.
De motorsteunen had ik eerst onder de motor langs bedacht maar daar was ik niet over te spreken. Ik ben nu bezig met andere steunen.
Ik ben misschien wat kort en bondig in mijn verhaal maar vragen en opmerkingen zijn altijd welkom.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten,
Jelte
Dehler Profi 2.1WBX '88
Jelte
Dehler Profi 2.1WBX '88
- hanzzz...
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 295
- Lid geworden op: 12 feb 2007 09:13
- Locatie: scheveningen
- Contacteer:
Re: 2.5 TDI inbouw
ehh... binnenkort 3, ik ben ook bezig. en jij dus, dus da's 4Jeltuh schreef:@rkoffrie Ik ben niet de eerste die een bak omkeert. Bij een bepaalde vulling (op te zoeken op internet) zorg je gewoon dat de tandwielen in de olie draaien en de rest met spatsmering smeren. Er zijn gelukkig voorbeelden bekend dat dit werkt. Hier op het forum zijn sowieso 2 bussen met een omgekeerde v-bak.
groetjes,
Hans
'84 poptop camper,AGT bak, 1z motor
Hans
'84 poptop camper,AGT bak, 1z motor
- Robin '84 T3 TD
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 20 apr 2009 12:02
- Locatie: Zwolle
Re: 2.5 TDI inbouw
Mooie ontwikkelingen Jeltuh
Heb je je adapterplaat zelf gemaakt of laten doen???
Ben benieuwd.
Ik heb een bak van een audi 80 TDI gekocht gekocht en ben nog op zoek naar een adapterplaat naar 1Z TDI blok (50gr tov elkaar gedraaid)
Succes met de ombouw en ik blijf je volgen
Heb je je adapterplaat zelf gemaakt of laten doen???
Ben benieuwd.
Ik heb een bak van een audi 80 TDI gekocht gekocht en ben nog op zoek naar een adapterplaat naar 1Z TDI blok (50gr tov elkaar gedraaid)
Succes met de ombouw en ik blijf je volgen
Robin, rijd in een modified VW T3 camper.
Peugeot 308SW HDI als leasebak.
Peugeot 308SW HDI als leasebak.
- Robin '84 T3 TD
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 20 apr 2009 12:02
- Locatie: Zwolle
Re: 2.5 TDI inbouw
Goed idee. Ik ga een mal van beide bakken maken zodat ik ze op elkaar kan leggen en in de juiste hoek verdraaien kan.
Hoe het in een computer moet heb ik geen kaas gegeten. Misschien ben jij daar goed in?
Hoe het in een computer moet heb ik geen kaas gegeten. Misschien ben jij daar goed in?
Robin, rijd in een modified VW T3 camper.
Peugeot 308SW HDI als leasebak.
Peugeot 308SW HDI als leasebak.
- hanzzz...
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 295
- Lid geworden op: 12 feb 2007 09:13
- Locatie: scheveningen
- Contacteer:
Re: 2.5 TDI inbouw
Ik heb nu nog een plaat los liggen (gekocht bij Tim in de UK).... maar woon niet om de hoek.
groetjes,
Hans
'84 poptop camper,AGT bak, 1z motor
Hans
'84 poptop camper,AGT bak, 1z motor
- Robin '84 T3 TD
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 20 apr 2009 12:02
- Locatie: Zwolle
Re: 2.5 TDI inbouw
Hans, wil jij Jeltuh een paar mooie foto's mailen van de plaat?
Zou ik heel erg op prijsstellen
Komt jou blok/bak ook in een hoek van 50gr??
Mijn set-up wel: 1Z TDI (4cilinder) met audi 80 TDI bak.
Ik had net speciaal dik papier gekocht om sjablonen van te maken
Zou ik heel erg op prijsstellen
Komt jou blok/bak ook in een hoek van 50gr??
Mijn set-up wel: 1Z TDI (4cilinder) met audi 80 TDI bak.
Ik had net speciaal dik papier gekocht om sjablonen van te maken
Robin, rijd in een modified VW T3 camper.
Peugeot 308SW HDI als leasebak.
Peugeot 308SW HDI als leasebak.
- Robin '84 T3 TD
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 20 apr 2009 12:02
- Locatie: Zwolle
Re: 2.5 TDI inbouw
Ik heb nog een draadje via een goede klant van me.
De man heeft z'n machine fabriek verkocht (met cnc) en heeft thuis inmiddels weer een nieuwe werkplaats.
Ik ga hem bellen en vragen wat mogelijk is.
De man heeft z'n machine fabriek verkocht (met cnc) en heeft thuis inmiddels weer een nieuwe werkplaats.
Ik ga hem bellen en vragen wat mogelijk is.
Robin, rijd in een modified VW T3 camper.
Peugeot 308SW HDI als leasebak.
Peugeot 308SW HDI als leasebak.
- marcel w
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: 03 jan 2010 17:44
- Locatie: onderdendam
Re: 2.5 TDI inbouw
Als er pasplaten gemaakt gaan worden voor de tdi 4 cil met upsidedown v-bak doe ook ik graag mee.die ombouw wil ik binnenkort ook gaan doen
Groet marcel
Groet marcel
rijd nooit sneller den je bescherm engel vliegen kan!!!
1982 postbus met hele grote gaten en geen motor projectje
1982 postbus met hele grote gaten en geen motor projectje
- Robin '84 T3 TD
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 20 apr 2009 12:02
- Locatie: Zwolle
Re: 2.5 TDI inbouw
Ik ben voor, wie doet er mee?
Misschien een idee om de CAD tekening aan te leveren zodat de cnc machine de rest kan doen.
Scheelt weer tijd (en tijd is geld).
Misschien een idee om de CAD tekening aan te leveren zodat de cnc machine de rest kan doen.
Scheelt weer tijd (en tijd is geld).
Robin, rijd in een modified VW T3 camper.
Peugeot 308SW HDI als leasebak.
Peugeot 308SW HDI als leasebak.
- Robin '84 T3 TD
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 20 apr 2009 12:02
- Locatie: Zwolle
Re: 2.5 TDI inbouw
Oh ja, we moeten ook nog adapterbussen voor de aandrijfassen hebben.
Robin, rijd in een modified VW T3 camper.
Peugeot 308SW HDI als leasebak.
Peugeot 308SW HDI als leasebak.