Verfkleuren van Volkswagen kleuren

Lak, plaatwerk, chroom, bumpers, ramen etc.
Gebruikersavatar
bleesje
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 175
Lid geworden op: 15 jan 2014 21:19
Locatie: Arnhem

Verfkleuren van Volkswagen kleuren

Ongelezen bericht door bleesje »

Ik ben redelijk lang op zoek geweest naar een omvormtabel van de originele Volkswagen kleuren naar een 'verf-meng-machine' geschikte kleur (RAL, Sikkens, NCS etc..). Toen kwam ik op de volgende website met als voorbeeld Assuan Brown als kleur genomen.
http://encycolorpedia.com/824330

Een stukje naar onder scrollen geeft van vrijwel alle soorten verven de meest lijkende kleur. Zo kun je de beste kleur doorgeven aan je plaatselijke verfmenger :)

Een nadeel is wel dat je niet kan zoeken op de kleurcodes van Volkswagen :roll:
Groet Arnoud

1980 luchtgekoelde 2.0l Westfalia Club Joker
Gebruikersavatar
VFRikus
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1217
Lid geworden op: 14 jan 2008 22:01
Locatie: Gasselternijveen
Contacteer:

Re: Verfkleuren van Volkswagen kleuren

Ongelezen bericht door VFRikus »

Je kan toch ook gewoon het originele VW lak nummer aan je lokale verfmenger geven?
Die andere verf zal het altijd net niet zijn.
Rikus
Al is een auto nog zo snel, een motor achterhaalt hem wel!
Citroen Berlingo 2.0 HDI
Honda VFR 800 FI
Honda CB 550 K3
Naar mijn site!
Gebruikersavatar
insomnia
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2988
Lid geworden op: 31 jan 2008 18:34
Locatie: Dordrecht, Nederland

Re: Verfkleuren van Volkswagen kleuren

Ongelezen bericht door insomnia »

Mijn schoonvader is nog een echte vermenger helaas nu werkeloos maar had voor zijn vertrek nog een bescheiden voorraad L90D gemaakt maar dan in de kleur zoals mijn bus in de 30 jaar is verkleurd (dus een soort van vale licht matte L90D)
Mijn advies is dus ook om een echte (lokale) verfzaak te zoeken en je vraag voor te leggen.
Groet,

Ralph

(regio Zuid Holland)

trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1

'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS

Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Gebruikersavatar
bleesje
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 175
Lid geworden op: 15 jan 2014 21:19
Locatie: Arnhem

Re: Verfkleuren van Volkswagen kleuren

Ongelezen bericht door bleesje »

Ben naar lokale verfmenger geweest, die gaf aan dat hij (voor Rustoleum) enkel op bekende verfcombinaties kon mengen, autokleuren kon hij niet invoeren. Dus enkel RAL, Sikkens, NCS etc.
Ligt dat dan aan het feit dat ik Rustoleum wil, of moet ik op zoek naar een andere menger? :)
Groet Arnoud

1980 luchtgekoelde 2.0l Westfalia Club Joker
Gebruikersavatar
insomnia
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2988
Lid geworden op: 31 jan 2008 18:34
Locatie: Dordrecht, Nederland

Re: Verfkleuren van Volkswagen kleuren

Ongelezen bericht door insomnia »

door het woord "invoeren" weet ik dat je verfmenger een computer gebruikt.

Je kunt informeren of er een verfmenger bij je in de buurt zit die nog met de hand kleuren kan maken.. dan kan hij waarschijnlijk ook wel Rustoleum als basis gebruiken (al weet ik niet of dat technisch mogelijk is)
Groet,

Ralph

(regio Zuid Holland)

trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1

'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS

Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Gebruikersavatar
Bob
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3967
Lid geworden op: 22 jun 2007 20:54
Locatie: Kampen

Re: Verfkleuren van Volkswagen kleuren

Ongelezen bericht door Bob »

Bij mij werd de lak op de bus met een Sikkens scanner gescand, en zo werd er een Sikkens kleurcode gevonden. [[thumbup]]
(op verschillende plaatsen gescand, steeds hetzelfde resultaat)

Zo krijg je bij een verweerde lak wel de juiste kleur.
Bob

2.5 TDI 2008
Gebruikersavatar
bleesje
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 175
Lid geworden op: 15 jan 2014 21:19
Locatie: Arnhem

Re: Verfkleuren van Volkswagen kleuren

Ongelezen bericht door bleesje »

Het gaat bij hem inderdaad via computergestuurde mengmachine, het was enige leverancier van Rustoleum in Arnhem die uberhaupt verf mengt... Maar dan ga ik ook nog even zoeken naar een ander :)

Wat betreft de juiste kleur: de bus is nu blauw ;) Dus dat scannen wordt niks
Groet Arnoud

1980 luchtgekoelde 2.0l Westfalia Club Joker
Gebruikersavatar
wouter
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 mar 2012 22:37
Locatie: Twente

Re: Verfkleuren van Volkswagen kleuren

Ongelezen bericht door wouter »

Bij mijn bus is LH8B bij De Beers besteld (op kleurcode), het verschil tussen binnen (niet verkleurd onder het dashboard) en buiten vond ik nihil (maar dan ben ik ook geen kenner). Daarvoor had ik een ander merk DHZ 1-K verf laten mengen op kleurcode, dat was veel te donkerbruin.

Ik heb voor het creme-kleurige plastic binnen in de camper een spuitbus laten mengen door een joker met een scanner, wat een drama! Leek nergens op, veel te groen. Ik wil best geloven dat het beter kan, maar de kennis en ervaring van de persoon die je helpt is goud waard!

Het is wel een grappige site om te kijken welke kleur er dicht bij komt, maar persoonlijk zou ik een monitor (zeker zonder kalibratie) niet vertrouwen op kleurweergave van een website.
Groeten,
Wouter

T3 Westfalia Joker 1.9D (1Y), 1982
Gebruikersavatar
VFRikus
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1217
Lid geworden op: 14 jan 2008 22:01
Locatie: Gasselternijveen
Contacteer:

Re: Verfkleuren van Volkswagen kleuren

Ongelezen bericht door VFRikus »

Voor auto lakken moet je bij een verfzaak zijn die, hoe kan het ook anders, een mengsysteem heeft voor autolakken.
Bijvoorbeeld: Sikkens, Standox, Spies Hecker, De Beer enz. ik vergeet er nog plenty. Alle andere mengsystemen heb je niets aan.
Ook het met de hand op kleur maken moet niet te gauw gedaan worden, ga eerst maar eens ouderwets aan het cleaneren om de originele kleur terug te halen.
Mocht je in het betere deel van Nederland wonen dan kan je bij het adres hieronder prima terecht. De beste man is zo ongeveer in een verfblik ter wereld gekomen.
http://www.verfzaakmuller.nl/
Rikus
Al is een auto nog zo snel, een motor achterhaalt hem wel!
Citroen Berlingo 2.0 HDI
Honda VFR 800 FI
Honda CB 550 K3
Naar mijn site!
Gebruikersavatar
bleesje
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 175
Lid geworden op: 15 jan 2014 21:19
Locatie: Arnhem

Re: Verfkleuren van Volkswagen kleuren

Ongelezen bericht door bleesje »

VFRikus schreef:Voor auto lakken moet je bij een verfzaak zijn die, hoe kan het ook anders, een mengsysteem heeft voor autolakken.
Bijvoorbeeld: Sikkens, Standox, Spies Hecker, De Beer enz. ik vergeet er nog plenty. Alle andere mengsystemen heb je niets aan.
Ook het met de hand op kleur maken moet niet te gauw gedaan worden, ga eerst maar eens ouderwets aan het cleaneren om de originele kleur terug te halen.
Mocht je in het betere deel van Nederland wonen dan kan je bij het adres hieronder prima terecht. De beste man is zo ongeveer in een verfblik ter wereld gekomen.
http://www.verfzaakmuller.nl/
Rikus
Klinkt logisch inderdaad, nou is Rustoleum ook niet perse een autolak natuurlijk, maar toch wellicht hier ergens een zaak in de buurt die zowel Rustoleum heeft en autolakkleuren kan mengen :) Ik ga ernaar op zoek

Helaas woon ik niet in het betere deel van NL (kennelijk :cry: ), dus om daar langs te gaan wordt me wat ver..
Groet Arnoud

1980 luchtgekoelde 2.0l Westfalia Club Joker
Gebruikersavatar
VFRikus
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1217
Lid geworden op: 14 jan 2008 22:01
Locatie: Gasselternijveen
Contacteer:

Re: Verfkleuren van Volkswagen kleuren

Ongelezen bericht door VFRikus »

Ik heb op de site van Rustoleum gekeken, maar je zal nergens iemand vinden die met Rustoleum producten een autokleur zal kunnen mengen.
Wellicht een hele handige jongen die het tot op zeker hoogte gaat lukken, maar dan loop je grote kans op metamerie.
Kortom: mission impossible
Rikus
Al is een auto nog zo snel, een motor achterhaalt hem wel!
Citroen Berlingo 2.0 HDI
Honda VFR 800 FI
Honda CB 550 K3
Naar mijn site!
Plaats reactie