Een vraagje: Zo laten of ...

Lak, plaatwerk, chroom, bumpers, ramen etc.
Gebruikersavatar
markjbakker
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 mar 2015 12:39

Re: Een vraagje: Zo laten of ...

Ongelezen bericht door markjbakker »

Inderdaad wijkt deze doka nogal af van de gemiddelde, is zeker uniek door de toevoegingen ... maar zijn gedaan door iemand anders, misschien juist wel daarom ...
Ik ben ook zeker van plan om er mijn eigen "sausje" overheen te gieten en er "mijn" ding van te maken.
Zou toch wat zijn, zonder "eigen smaak" zou iedereen hier in een T3 rijden :buiken:
Nee, even zonder gekheid ...
Ik vindt het juist leuk om te luisteren naar andermans mening/kijken naar andermans creaties/te doen wat "hoort", zeker van diegenen die een soortgelijke passie hebben om daaruit je eigen ideeën op te doen, kriebels te krijgen er wat van te maken, niet om te doen wat iemand anders leuk/mooi vindt :roll:
Liefst breng ik hem terug in OEM conditie met daarbij de toevoegingen die een syncro passen e/o erbij horen.
Zelfs (al verklaart menigeen me misschien voor gek) wil ik eigenlijk terug naar de ronde koplampen, al dan niet met verstralers ...

Afbeelding
De "zilveren pijpen" buizen achterin de laadbak hebben zo'n beetje als eerste plaats gemaakt voor een OEM beugel achter de cabine die bij de VINDIC hardtop hoort (gaten zitten af fabriek al in de vloer).
Beugelspiegels ben ik al meerdere keren over aan het dubben wel/niet maar met de afzet/camperunit achterop is het inderdaad een must, nu nog een adresje vinden voor originele (verwarmde) spiegels.

houtstoker wrote: "Beugelspiegels zijn gewoon een must, maar niet met die originele kleine spiegels."
Zijn deze er in verschillende maten dan?

Heb geloof ik al een gegadigde voor mijn elektrisch verstelbare verwarmde Multivan spiegels [[thumbup]]
Trouwens :shock: die zijn nóg duurder dan die beugelspiegels zeg!

Afbeelding
Geweren kluis hoort bij de externe-rol-beugel, de T3 doka heet dan "Jagdwagen" :wink:

Grotere wielen weet ik nog niet, is al 16" en wil er eigenlijk ooit een versterkte (stuggere) Old man Emu veren/schokbreker set onder zetten.
Een grotere inch-maat zal denk ik niet echt het comfort verhogen, misschien dat ik wel naar een grotere 16" band wil gaan ...

Bumpers in zwart zou kunnen, maar denk dat de tint groen hierbij net niet past. Een lichtere tint groen zou beter zijn geweest, in de kleur van de carrosserie past beter denk ik.

Afbeelding
Of als een Tristar, donkergrijs Multivan voor, donkergrijs onderkant en metalen achterbumper ...
Him: '68 Velorex 350-16 / '86 VW T3 doka syncro 2.3E / '87 VW Golf 2 1.8i
Her: '14 Ford Fiesta
Voormalig lid 91

Re: Een vraagje: Zo laten of ...

Ongelezen bericht door Voormalig lid 91 »

Die spiegels heb je bij VW maar in een maat gehad, maar gewone vrachtwagenspiegels passen ook
Gebruikersavatar
insomnia
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2988
Lid geworden op: 31 jan 2008 18:34
Locatie: Dordrecht, Nederland

Re: Een vraagje: Zo laten of ...

Ongelezen bericht door insomnia »

markjbakker schreef: Zelfs (al verklaart menigeen me misschien voor gek) wil ik eigenlijk terug naar de ronde koplampen, al dan niet met verstralers ...


De "zilveren pijpen" buizen achterin de laadbak hebben zo'n beetje als eerste plaats gemaakt voor een OEM beugel achter de cabine die bij de VINDIC hardtop hoort (gaten zitten af fabriek al in de vloer).

Beugelspiegels ben ik al meerdere keren over aan het dubben wel/niet maar met de afzet/camperunit achterop is het inderdaad een must, nu nog een adresje vinden voor originele (verwarmde) spiegels..
[[thumbup]]
[[thumbup]]
[[thumbup]]
Groet,

Ralph

(regio Zuid Holland)

trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1

'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS

Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Gebruikersavatar
RuskaSuper
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 353
Lid geworden op: 16 mei 2010 18:04
Locatie: Veendam

Re: Een vraagje: Zo laten of ...

Ongelezen bericht door RuskaSuper »

Als je van bumpers gaat wisselen denk dan aan mij.
Ik ben op zoek naar kunststof bumpers.
Ik heb nu staal, zwart, met eventueel nieuwe bumperhoeken.
Groeten, Rudi

Volkswagen Ruska-Super Bj 1971
Volkswagen T3 CU Bj 1982

...weil ich reisen möchte und nicht rasen...
krisg
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3038
Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
Locatie: Begijnendijk, België

Re: Een vraagje: Zo laten of ...

Ongelezen bericht door krisg »

Er zit natuurlijk wel heel wat op wat op de tweedehandsmarkt enige waarde heeft.
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
Gebruikersavatar
markjbakker
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 mar 2015 12:39

Re: Een vraagje: Zo laten of ...

Ongelezen bericht door markjbakker »

krisg schreef:Er zit natuurlijk wel heel wat op wat op de tweedehandsmarkt enige waarde heeft.
Inderdaad, het is natuurlijk maar wat iemand er voor over heeft ... Maar voor een aantal items worden exorbitant hoge prijzen voor gevraagd ... :shock:
Persoonlijk, en misschien komt die er wel eens, passen de items in kwestie beter op een niet Syncro doka ...
Afbeelding

Hmmmm, donkergrijs/antraciet ...
AfbeeldingAfbeelding

Groetjes,
Mark.
Him: '68 Velorex 350-16 / '86 VW T3 doka syncro 2.3E / '87 VW Golf 2 1.8i
Her: '14 Ford Fiesta
Plaats reactie