paarse tover bus

Deel je werk met het forum,
nicost3
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 101
Lid geworden op: 25 mar 2015 09:34
Locatie: Zoetermeer

paarse tover bus

Ongelezen bericht door nicost3 »

Ik had me al voorgesteld, nu maar even alle foto´s die ik tot nu heb van de bus hier plaatsen.
Even kort samengevat: Bus gekocht die er goed uitzag, weinig roest, rondom ramen en hij is paars!
De motor die er in zat(1600TD ECOdiesel) was een beetje gekunsteld erin gebouwd zodat de riem van de waterpomp er op de eerste rit af liep en zodoende de doodsteek was van dat motortje en nu bouwen we een andere 1600TD die standaard 80pk heeft in die mijn zwager nog had liggen en gekregen had.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Grtz, Nico
nicost3
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 101
Lid geworden op: 25 mar 2015 09:34
Locatie: Zoetermeer

Re: paarse tover bus

Ongelezen bericht door nicost3 »

Vandaag voor het eerst de bus eens rustig kunnen bekijken, best een leuk bussie :D
En ook bezig geweest natuurlijk, het tussenschot er tussen uit gehaald en ik heb gisteravond een vw passat bijrijdersstoel op de kop getikt die op de plek van het bijrijdersbankje komt, moet hem alleen nog even aanpassen zodat hij in de bus past.
Afbeelding
Afbeelding
En uiteraard is mijn zwager bezig met de motor, de motor die aan het koken was is niet meer te redden en er komt nu een 1600TD uit een vw golf2 in, die volgens mijn zwager te tunen is naar 100pk.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door nicost3 op 29 mar 2015 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Grtz, Nico
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14971
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: paarse tover bus

Ongelezen bericht door Theo Postma »

Het is dubbel posting geworden?
Ik had een linkje opgenomen naar de desbetreffende topics waar het een en ander al staat.
Nu is het dubbel :o
Niet echt de bedoeling, lijkt me.

Theo
nicost3
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 101
Lid geworden op: 25 mar 2015 09:34
Locatie: Zoetermeer

Re: paarse tover bus

Ongelezen bericht door nicost3 »

Ik dacht dat hier de projecten getoond werden, het is toch een project aan het worden?
Grtz, Nico
Gebruikersavatar
Tjeerd
† R.I.P.
Berichten: 1695
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:11
Locatie: Haarlem

Re: paarse tover bus

Ongelezen bericht door Tjeerd »

Ja dat klopt Nico maar ik denk dat Theo bedoelt dat je dezelfde foto's (zeker die van de motor )ook bij voorstel topic hebt staan verders geen klachten hoor, succes met je T3
Met vriendelijke groet Tjeerd
VW T3 camper 2.0 CU 1980, VW T3 doka 1986 project,VW T4 syncro 1993 2.5 l benzine, VW buggy 1972 1200 cc

nulzes vijfnulvijfnultweezesdrieacht
nicost3
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 101
Lid geworden op: 25 mar 2015 09:34
Locatie: Zoetermeer

Re: paarse tover bus

Ongelezen bericht door nicost3 »

Oké, vanaf nu zal ik alle updates van de bus hier doen en niet meer in het voorstel topic, ennuh thanx :-)
Grtz, Nico
nicost3
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 101
Lid geworden op: 25 mar 2015 09:34
Locatie: Zoetermeer

Re: paarse tover bus

Ongelezen bericht door nicost3 »

Ik heb een oliekoeler besteld in Duitsland http://www.vw-bus.com/ 100 euro voordeliger dan bij diesel service in Olst, ben nog op zoek naar een intercooler en mijn zwager heeft nieuwe zuigerveren besteld voor de motor die ingebouwd gaat worden.
Voor de rest ben ik op zoek naar een hefdak en wil gaan voor 1 waar je in kan slapen en die zo plat mogelijk is zodat ik nog in parkeergarages kan en overal onderdoor kan waar een normale bus ook door kan.
Zodoende ben ik online bij een aantal bedrijven terecht gekomen maar er is eigenlijk heel weinig informatie te vinden over hefdaken afgezien van het feit dat ze duur zijn en dat er weinig informatie bijstaat, is er iemand hier op het forum die er ervaring mee heeft?
IK heb wel hier in de buurt een bedrijf gevonden, (hier in de buurt is Zoetermeer) het bedrijf Avanti camperbouw zit in Den Haag en die heeft op de website staan dat ze een slaaphefdak voor een t3 hebben die 1280 euro kost inclusief inbouwen en btw, lijkt mij een koopje en zal ze binnenkort benaderen of dit ook zo is!
http://www.avanti-camperbouw.nl/bus-ombouwen/prijzen
Grtz, Nico
VW T3 4 LIVE
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 837
Lid geworden op: 08 sep 2008 21:55
Locatie: VLEUTEN

Re: paarse tover bus

Ongelezen bericht door VW T3 4 LIVE »

beste Nico ,

Je houdt wel van aanpakken, voor € 1280,- heb je een hefdak het slaap gedeelte kost € 495,- extra , daarnaast vraag ik mij af of de montage erbij in zit de site is daar inderdaad niet helder over . De enige optie om met je bus met slaaphefdak onder de 2 meter te blijven is de bus verlagen. Er bestaan ook ultra platte daken maar daar kan je niet in slapen. Succes met je project
Met vriendelijke groet,
Rob

California 1.6 TD 1989
Audi TT 2001
nicost3
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 101
Lid geworden op: 25 mar 2015 09:34
Locatie: Zoetermeer

Re: paarse tover bus

Ongelezen bericht door nicost3 »

Oké idd, slaapgedeelte is apart maar dan is het nog steeds goedkoop, erboven staat namelijk inclusief arbeidsloon en btw.
Ja als ik hem af heb kunnen we in juni ermee op vakantie en dan kunnen de Subaru Forester en de lander graziella 401 caravan verkocht worden.
Maar het belangrijkste nu is dat hij weer rijdt en dat hij bij mij voor de deur staat.
Grtz, Nico
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: paarse tover bus

Ongelezen bericht door luizenbos »

arbeidsloon kan van alles betekenen maar kan niet vinden over inbouw kosten wat ik nog even niet snap is waarom een klein hef-dak bijna net zo duur is als de grote :???:
en de t4 hefdak ruim 3000 duurder is dan de t3 misschien toch noch even navragen :wink: oftewel vragen stellen zou zeker even doen [[thumbup]]

Daken
Dak Bed
Klein hefdak (ong. 100x100 cm binnenmaat) (kleur wit RAL 9002))
· Volkswagen T3 lange en korte wielbasis € 1.745
· Volkswagen T4 lange en korte wielbasis € 1.795


Slaaphefdak (gehele lengte bestaande dak - kleur wit - inclusief versterkingsframe)
· Volkswagen T3 € 1.280 € 495
· Volkswagen T4 korte wielbasis € 4.260 € 575
· Volkswagen T4 lange wielbasis € 4.320 € 575
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Gebruikersavatar
marcel w
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1770
Lid geworden op: 03 jan 2010 17:44
Locatie: onderdendam

Re: paarse tover bus

Ongelezen bericht door marcel w »

Leuke bus en je pakt het allemaal goed aan zo te zien,denk er alleen erven om dat de motor die je gebruikt idd wel de honderd pk kan halen en dat zou in een golfje van 900kg ook best een tijd goed gaan.nadeel os dat je hem in een bus stopt van 1500 kg.als je dan ook daadwerkelijk dat vermogen gaat gebruiken blijft zo'n TD niet lang in leven,je gaat de warmte uit de kop niet raken.als je rond de honderd pk wil hebben stop er dan nu een mechanische TDI in.di lopen koeler en kunnen zonder problemen naar de 140pk getuned worden.
Groet marvel
rijd nooit sneller den je bescherm engel vliegen kan!!!

1982 postbus met hele grote gaten en geen motor projectje
nicost3
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 101
Lid geworden op: 25 mar 2015 09:34
Locatie: Zoetermeer

Re: paarse tover bus

Ongelezen bericht door nicost3 »

@Frits: ik ga het binnenkort even vragen, wil ook opheldering hierover.
@Marcel: Ik ga hem niet tunen, dat doet mijn zwager en ik zal het hem doorgeven. We gebruiken dit blok om dat het voorhanden is in de toekomst wil ik een tdi idd ;-)
Grtz, Nico
Gebruikersavatar
captain slow
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2807
Lid geworden op: 23 jun 2012 14:40
Locatie: Brummen

Re: paarse tover bus

Ongelezen bericht door captain slow »

je kan ook de motor uit de forester inbouwen, wordt ook veel gedaan hier :mrgreen:
Overigens mooie bus [[thumbup]] en lekker voortvarend allemaal, maar wat hier boven gesteld wordt, waarom dan niet meteen een TDI er in lepelen dat scheelt straks weer kosten/arbeid.......

Succes!! Jan [[bye]]
Groeten Jan.
T3 1981 Westfalia-ombouw 1.9TD You can't beat the smell of an old diesel on a cold morning
Pino
Blog van Trudy, ook met verhalen over Pino. http://seealadybird.blogspot.nl
Facebook: http://facebook.com/janpascha1
nicost3
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 101
Lid geworden op: 25 mar 2015 09:34
Locatie: Zoetermeer

Re: paarse tover bus

Ongelezen bericht door nicost3 »

Moet eerst nog een blok aanschaffen(kost geld) en als ik geen mechanische Brandstofpomp ga gebruiken(kost ook geld) moet ik heel veel uitzoeken wat elektronica Betrefd (heel veel werk).
Mijn vriendin moet ook nog wennen aan de bus en het ermee op vakantie gaan, als ze er niet aan went gaat de bus er weer uit.
De Forester is nog teveel waard om de motor eruit te halen maar een sloper subaru kopen en daar de motor uithalen is ook een optie natuurlijk.
Grtz, Nico
nicost3
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 101
Lid geworden op: 25 mar 2015 09:34
Locatie: Zoetermeer

Re: paarse tover bus

Ongelezen bericht door nicost3 »

Nog even een aanvulling op wat Marcel stelde over het 100pk vermogen dat je continu zou kunnen aanspreken bij een 1600td als hij getuned is en dat hij te warm zou worden en dit niet lang vol zou houden in een bus van 1500kilo, dit gebeurt al bij een 1600td die standaard 70pk heeft en men weet dit op dit forum maar al te goed en toch ga ik het zo doen wel een aanvulling hierop dat de oliekoeling gescheiden word van de waterkoeling en hij krijgt ook een intercooler zodat straks als hij een tdi motor krijgt er niet teveel meer verbouwt hoeft te worden.

Persoonlijk zou ik erg veel voelen voor een conversie naar een Subaru motor maar ik heb de expertise van mijn zwager waar ik op kan vertrouwen en niemand in mijn vriendenkring of familie die iets hier van weet dus hou ik het voorlopig maar even hierbij, hoe het gaat rijden en wat de topsnelheid is en gaat worden met een standaard 4 bak weet ik al helemaal niet en dat dat aangepast moet gaan worden als we de t3 gaan houden is een feit maar dat weet ik nog niet.
Grtz, Nico
nicost3
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 101
Lid geworden op: 25 mar 2015 09:34
Locatie: Zoetermeer

Re: paarse tover bus

Ongelezen bericht door nicost3 »

Zo aardig bezig met bestellen en uitzoeken wat ik nodig heb voor de golf2 motor het begint steeds meer op een revisie van de motor te lijken en dat zal ook wel nodig zijn. Ik heb op mp een intercooler gevonden die word vandaag of morgen verzonden, de oliekoeler kit inclusief thermostaat en lange slangen is onderweg, we hebben nog een waterpomp nodig en uiteraard wat riemen, ik heb een olietemp. en een turbodruk meter besteld op eBay en mijn zwager was gisteren bezig met de zuigerveren en die zaten er nu ook weer netjes op.
Voor de rest geen nieuws over mijn paarse tover bus behalve dan dat we morgen weer verder gaan, morgen ben ik bezig met de bijrijdersstoel/passat stoel waarvan ik het onderstel heb aangepast zodat hij op het onderstel van het bankje past, voornamelijk laswerk denk ik en mijn zwager is uiteraard bezig met de motor.
Afbeelding
Grtz, Nico
Plaats reactie