
Nog even ter documentatie:
Dit is de gerepareerde servoslang, dus zonder de knik er in:

Ik heb wel de originele bevestiging aan de carrosserie niet kunnen hergebruiken, met dat dikkere stuk aan de aansluiting. Heb deze dus gewoon vastgemaakt aan de leiding die naar voren loopt. Wellicht zorgt dit ook voor wat extra trilling.
En zo klinkt ze tijdens het sturen:
[BBvideo=560,315]https://www.youtube.com/embed/l9RiK1M5UQ4[/BBvideo]
Alsof er een bijtje in je oor zoemt dus... Niet ideaal, maar het verdwijnt vanaf 40km/h, en werkt voor de rest perfect.
Omdat het ook zeer warm was de afgelopen dagen ben ik vorige week eindelijk naar de airco-specialist gegaan.
Deze kleine zelfstandige had alles in huis om de klus te klaren. Blijkbaar zijn de aansluitingen voor deze airco niet overal meer in gebruik.

Er ging een ongelooflijke 1250 gram R134a gas in!

Om te schetsen hoe veel dat is: in een normale vulsessie bij een gewone auto gaat er gemiddeld zo'n 500g in...

Hij heeft ook de ventieltjes ineens vervangen, zodat er hopelijk minder lekkage volgt.

Vorig weekend een mini-vakantietje in de lage landen gedaan bij wijze van test. Kort tripje Limburg-Amsterdam-Gent-Limburg van 550km.
Fantastisch weer gehad, en de airco kwam dus goed van pas! Werkte perfect nu ze bijgevuld is.
Ook de servo lekt geen drup meer nu, dus buiten de roestige buitenkant rij ik terug met een luxemobiel rond!
![Very Happy [[toast]]](./images/smilies/bier.gif)