Gat in de wielkast
Gat in de wielkast
Beste bus vrienden,
Kort geleden merkte ik dat de wielkast aan de bestuurderskant slecht begint te worden. Zo slecht dat ik mijn vinger er door heen kan steken. Mijn vraag is wat ik nu het beste kan doen aangezien dit volgens mij ook een APK punt is.
Groet,
Michiel
Kort geleden merkte ik dat de wielkast aan de bestuurderskant slecht begint te worden. Zo slecht dat ik mijn vinger er door heen kan steken. Mijn vraag is wat ik nu het beste kan doen aangezien dit volgens mij ook een APK punt is.
Groet,
Michiel
Re: Gat in de wielkast
Nieuw stuk in lassen, dat is de beste remedie
Herinner je gister, droom van morgen, maar leef vandaag!
groeten Cees[/
Vw t4 2.5 tdi orgineel een bestelbus maar, zelf omgebouwd naar camper die steeds completer word. Van 88pk laten kietelen naar 120 pk.
groeten Cees[/
Vw t4 2.5 tdi orgineel een bestelbus maar, zelf omgebouwd naar camper die steeds completer word. Van 88pk laten kietelen naar 120 pk.
- servicebus
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2495
- Lid geworden op: 24 mar 2012 23:08
- Locatie: Friesland
Re: Gat in de wielkast
Dicht (laten) lassen.
Re: Gat in de wielkast
Wij kwamen bij de zoektocht naar een Westfalia dit probleem veel tegen bij de 1e generatie t4 bussen.
Dit waren gaten zo groot al je vuist..
Of het gat zat er nog of het was volgekit, maar zo hoort het niet lijkt mij
Het slechte stukje er uit slijpen en een plaatje in het gat teruglassen
Dit waren gaten zo groot al je vuist..
Of het gat zat er nog of het was volgekit, maar zo hoort het niet lijkt mij
Het slechte stukje er uit slijpen en een plaatje in het gat teruglassen
- BeakerFlo
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2251
- Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
- Locatie: Langedijk
- Contacteer:
Re: Gat in de wielkast
Doorgerot is APK afkeur.
Verbloemen en later fixen of meteen goed aanpakken.
Verbloemen en later fixen of meteen goed aanpakken.
groet
Floris
Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Floris
Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Re: Gat in de wielkast
Als elk stukje roest dat niet is weggeslepen en vervangen is inderdáad verbloemen is....
dan is mijn bus een práchtig boeket.
Een gat is volgens mij geen afkeur. Gaten maak je dicht om harder roesten te voorkomen (= ook vocht/zuurstof buiten te houden) Pas als de veiligheid in het geding is, dus als de aanhechting gordel niet meer stevig is dan maakt de APK zich zorgen. wel. Dacht ik hoor. Maar ik ben geen expert.
Rolf
dan is mijn bus een práchtig boeket.
Een gat is volgens mij geen afkeur. Gaten maak je dicht om harder roesten te voorkomen (= ook vocht/zuurstof buiten te houden) Pas als de veiligheid in het geding is, dus als de aanhechting gordel niet meer stevig is dan maakt de APK zich zorgen. wel. Dacht ik hoor. Maar ik ben geen expert.
Rolf
Re: Gat in de wielkast
Hoi,
Bedankt voor jullie reacties. We kennen wel iemand die voor ons kan lassen. Behalve het gat willen we ook het plaatwerk/scherm bij de wielkast vervangen. Nu lees ik op internet dat 'klokkerholm' plaatwerk maakt. Alleen waar kan ik dit het beste verkrijgen? En verder is er één te krijgen met een knie en zonder. Welke is beter?
Het gaat om dit onderdeel wat ik zoek:
http://www.klokkerholm.com/xProductCata ... up=1330983
Groet,
Michiel
Bedankt voor jullie reacties. We kennen wel iemand die voor ons kan lassen. Behalve het gat willen we ook het plaatwerk/scherm bij de wielkast vervangen. Nu lees ik op internet dat 'klokkerholm' plaatwerk maakt. Alleen waar kan ik dit het beste verkrijgen? En verder is er één te krijgen met een knie en zonder. Welke is beter?
Het gaat om dit onderdeel wat ik zoek:
http://www.klokkerholm.com/xProductCata ... up=1330983
Groet,
Michiel
Re: Gat in de wielkast
Je kunt er ook gewoon een stukje plaat inlassen, tenzij het hele spatbord slecht is natuurlijk
Herinner je gister, droom van morgen, maar leef vandaag!
groeten Cees[/
Vw t4 2.5 tdi orgineel een bestelbus maar, zelf omgebouwd naar camper die steeds completer word. Van 88pk laten kietelen naar 120 pk.
groeten Cees[/
Vw t4 2.5 tdi orgineel een bestelbus maar, zelf omgebouwd naar camper die steeds completer word. Van 88pk laten kietelen naar 120 pk.
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14986
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: Gat in de wielkast
of bij mijn topic gaan kijken hoe je het ook kunt doen.
Theo
Theo
Re: Gat in de wielkast
Bedankt bus vrienden,
Inmiddels ziet het er weer netjes uit. Een stukje ingelast bij een vriend met een co2 las apparaat. Tectyl erover en het kan weer een tijdje mee.
Michiel
Inmiddels ziet het er weer netjes uit. Een stukje ingelast bij een vriend met een co2 las apparaat. Tectyl erover en het kan weer een tijdje mee.
Michiel
Re: Gat in de wielkast
Tectyl beschermd niet tegen roest. Het is bedoeld om de originele laklaag te helpen/verstevigen. Zonder lak krijg je weer roest. erger nog, door de dikte van de tectyl zie je de roest pas als het te laat is en er weer gaten in vallen.
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14986
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: Gat in de wielkast
We zijn gek op werk foto's van hoe en watMichiel schreef:Bedankt bus vrienden,
Inmiddels ziet het er weer netjes uit. Een stukje ingelast bij een vriend met een co2 las apparaat. Tectyl erover en het kan weer een tijdje mee.
Michiel
Theo