Welke trekhaak voor een 1.6D 1982 ?

Lak, plaatwerk, chroom, bumpers, ramen etc.
Gebruikersavatar
halders
Kan een VW bus herkennen
Berichten: 38
Lid geworden op: 28 nov 2012 10:07
Locatie: Groningen

Welke trekhaak voor een 1.6D 1982 ?

Ongelezen bericht door halders »

Ik wilde wel een trekhaak onder mijn bus hangen, maar het lijkt erop dat er verschillende types bestaan.
Kan iemand mij vertellen waar ik op moet letten bij een trekhaak voor mijn T3 1.6D uit 1982?
Bijgaand een foto van een exemplaar op Marktplaats. Volgens de verkoper past hij op mijn busje...

Groet,

Herman
Trekhaak.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
T3 Kombi 1.6D 1982 MPV Hoogslak.
Voormalig lid 91

Re: Welke trekhaak voor een 1.6D 1982 ?

Ongelezen bericht door Voormalig lid 91 »

Voor T3 is er maar een passend model trekhaak ongeacht het type bus. Dat is het model zoals op de foto. Hiervan (basis model) bestaan verschillende uitvoeringen.

- Op de foto is er een voor kunststof bumpers
- er zijn er met verschillende aanhanger en kogeldruk gewichten
- er zijn uitvoeringen voor militaire, 4wd en 2wd bussen.

op de foto is er een voor kunststof bumper.

Feitelijk past bij jou elke gewone trekhaak (ik heb er nog 4 liggen), het maakt niet uit welk aanhanger gewicht erop staat, in jou geval is de motor de beperkende factor voor het aanhanger gewicht. Dit gewicht kun je voor je bus vinden op RDW.nl, bij je voertuig gegevens, kopje technische gegevens.
Gebruikersavatar
jacobh
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 okt 2013 15:47
Locatie: Epse

Re: Welke trekhaak voor een 1.6D 1982 ?

Ongelezen bericht door jacobh »

Ad,

Weet je ook hoe de trekhaak er uitziet voor een T3 met (verchroomde) bumpers ? Zijn dan de bevestigingspunten voor de bumper zonder verzet ?
Ben ook nog opzoek naar een trekhaak voor m'n bus en dacht dat er maar 1 type/variatie was.

Jacob
- '83 T3 Vanagon 1.9 Benzine
Gebruikersavatar
halders
Kan een VW bus herkennen
Berichten: 38
Lid geworden op: 28 nov 2012 10:07
Locatie: Groningen

Re: Welke trekhaak voor een 1.6D 1982 ?

Ongelezen bericht door halders »

Dank voor de info Ad.
Dat 50 PK machientje kan natuurlijk niet veel trekken, maar dat hoeft ook niet. Een trekhaak kan handig zijn en ik vind het wel stoer staan :lol:

Ik zou mijn gewone stalen bumper weer willen gebruiken, eventueel aangepast als dat nodig en/of mogelijk is.

Wil je misschien één van jouw vier trekhaken kwijt?

Groet,

Herman
T3 Kombi 1.6D 1982 MPV Hoogslak.
Gebruikersavatar
wouter
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 mar 2012 22:37
Locatie: Twente

Re: Welke trekhaak voor een 1.6D 1982 ?

Ongelezen bericht door wouter »

Ik dacht dat de 1.6D (CS) op kenteken 1200kg geremd mag trekken, staat tenminste op mijn kenteken (1.6D 1982). Wat kan (en onder welke omstandigheden) is een tweede :lol:

Vorige week heb ik een nieuwe Bosal trekhaak onder de T3 camper van een vriend gemonteerd, dit was door de haast (moest voor zijn vakantie aan) een nieuwe Bosal (in de buurt stond niets te koop). Was geloof ik rond de € 150, plus verzendkosten en een 7-polig elektrosetje. Is een avondje werk zonder brug en met een elektrische storing in de test-fietsendrager [[head]] . [[thumbup]]
Groeten,
Wouter

T3 Westfalia Joker 1.9D (1Y), 1982
Voormalig lid 91

Re: Welke trekhaak voor een 1.6D 1982 ?

Ongelezen bericht door Voormalig lid 91 »

Het zijn er inmiddels 3, en idd, ze mogen allemaal weg

Die wat vandaag is weggegaan is aangepast om een kunststof bumper eraan te krijgen.
De anderen die ik heb zijn allemaal voor een standaard bumper
Gebruikersavatar
halders
Kan een VW bus herkennen
Berichten: 38
Lid geworden op: 28 nov 2012 10:07
Locatie: Groningen

Re: Welke trekhaak voor een 1.6D 1982 ?

Ongelezen bericht door halders »

Allen bedankt voor het meedenken.
Ik ben inmiddels geslaagd. Moet hem alleen nog monteren, maar dat zal geen problemen opleveren.

Groet,

Herman
T3 Kombi 1.6D 1982 MPV Hoogslak.
Roosje
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 mei 2016 11:29

Re: Welke trekhaak voor een 1.6D 1982 ?

Ongelezen bericht door Roosje »

Ik heb een soortgelijke vraag als halders, zoek een trekhaak waar ik een fietsendrager aan kan monteren. Op verschillende foto's hier op het forum heb ik trekhaken met een driehoekige steun gezien voor de T3, maar die op de foto hierboven lijkt meer op een 'normale' trekhaak. Ik heb ook eens op internet gekeken, en bij rameder bijvoorbeeld hebben ze een trekhaak met gelaste kogelkop, die lijkt op die hierboven. Kan daar ook een fietsendrager op, of moet ik zo'n driehoekige hebben? En waar is zoiets te krijgen? Alvast bedankt!
Always do what you're afraid to do
Gebruikersavatar
Roerdomp
Bus guru
Berichten: 5445
Lid geworden op: 25 jun 2011 21:49
Locatie: De Gordyk

Re: Welke trekhaak voor een 1.6D 1982 ?

Ongelezen bericht door Roerdomp »

Hangt van je fietsendrager af. Mijn fietsendrager past overal op, maar het Fiamma dragertje op de achterklep is nog veel beter. Ook handig als waslijn.
Groeten, Michel

1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI


Beter duur dan niet te krijgen
Roosje
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 mei 2016 11:29

Re: Welke trekhaak voor een 1.6D 1982 ?

Ongelezen bericht door Roosje »

Bedankt, Michel, en sorry voor de late reactie. Het is idd een Fiamma geworden, en dat van die waslijn onthoud ik! We gaan toch ook nog maar een trekhaak monteren, voor als we een keer met aanhanger willen rijden.
Always do what you're afraid to do
Plaats reactie