Beste bus vrienden,
Ik ben bezig met een project om mijn linker portier te vervangen voor ander portier. De portier die ik wil gebruiken heeft een andere kleur blauw. Deze lak is aangebracht op een primer ondergrond. Nu wil ik deze deur overspuiten naar de juiste kleur blauw van mijn bus. Ik vroeg me dus nu af of ik de deur nu beter eerst in de primer kan zetten of moet opschuren en dan vervolgens kan gaan spuiten. Graag jullie advies.
Nog een andere vraag. Zijn er nog punten waarop ik moet letten bij het overzetten van de portier?
Alvast bedankt!
Groet,
Michiel
Spuiten van deur
- rkoffrie
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 04 jun 2007 17:57
- Locatie: Helmond
Re: Spuiten van deur
Beste Michiel,
Voor het beste resultaat altijd eerst grondig ontroesten, reinigen, ontvetten, plamuren, schuren in de (epoxy) primer zetten.
Succes ermee,
Robert
Voor het beste resultaat altijd eerst grondig ontroesten, reinigen, ontvetten, plamuren, schuren in de (epoxy) primer zetten.
Succes ermee,
Robert
Groeten Robert
T3 1.6 TD camper 1986, Kever 1300 1970
T3 1.6 TD camper 1986, Kever 1300 1970
- VFRikus
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: 14 jan 2008 22:01
- Locatie: Gasselternijveen
- Contacteer:
Re: Spuiten van deur
Een goed bestaand lak systeem is na onvetten, matteren met de juiste korrel en nogmaals ontvetten een prima ondergrond voor aflakken in een andere kleur.
Rikus
Rikus
Al is een auto nog zo snel, een motor achterhaalt hem wel!
Citroen Berlingo 2.0 HDI
Honda VFR 800 FI
Honda CB 550 K3
Naar mijn site!
Citroen Berlingo 2.0 HDI
Honda VFR 800 FI
Honda CB 550 K3
Naar mijn site!
Re: Spuiten van deur
Bedankt bus vrienden!
Ik heb mijn deur uiteindelijk eerst opgeschuurd in de primer gezet en toen opnieuw gespoten. Nog 1x spuiten en dan is hij klaar.
Michiel
Ik heb mijn deur uiteindelijk eerst opgeschuurd in de primer gezet en toen opnieuw gespoten. Nog 1x spuiten en dan is hij klaar.
Michiel