Taxateur gezocht

Plaats hier algemene vragen/opmerkingen mbt de VW bus.
Gebruikersavatar
Ewout
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1573
Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
Locatie: Utrecht

Taxateur gezocht

Ongelezen bericht door Ewout »

Omdat mijn laatste taxatierapport ondertussen alweer ruim 3 jaar oud is (en mijn bus inmiddels is omgebouwd naar een camper), wil ik graag een nieuw taxatie rapport laten opstellen. Wie heeft er goede ervaringen met een gecertificeerde taxateur die in Midden Nederland actief is? De op het forum regelmatig genoemde Pander Taxaties wordt ondertussen door (een deel van) de verzekeringmaatschappijen niet meer geaccepteerd vanwege " bovenmatige " taxaties en is ondertussen ook van de lijst van de Fehc geschrapt. Ook Unive (mijn verzekeraar) is inmiddels gestopt met haar eigen taxatie service (Unive Expertise Services). Dat laatste vind ik niet zo erg, omdat de mijnheer van EUS begon met de legendarische vraag: " euh, wat voor type Volkswagen is dit... :shock: ? ".
Suggesties mbt taxateurs die wel verstand hebben van onze prachtige T3's zijn van harte welkom!

Alvast bedankt, Ewout
Groet, Ewout

Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: Taxateur gezocht

Ongelezen bericht door luizenbos »

Ewout

ik heb de mijne laten doen door jonker Westdorp http://www.jonkerwesdorp.nl/ die kwam bij me thuis
krijg je een heel rapport met foto's bij .
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Voormalig Lid 27

Re: Taxateur gezocht

Ongelezen bericht door Voormalig Lid 27 »

Stuur deze man maar een mailtje, dan komt het helemaal goed.
Hij doet taxaties voor de verzekeringsmaatchappij die in het vw busclubblad staat..firma Pruim..voorheen de Jelierse.
IMG-20150602-WA0001.jpg
Onze bus heeft hij geschat op vervangingswaarde voor de verzekering..daar is hij ook voor verzekerd nu..en dat viel beslist niet tegen :wink:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Voormalig Lid 27 op 22 jun 2015 20:02, 3 keer totaal gewijzigd.
VW T3 4 LIVE
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 839
Lid geworden op: 08 sep 2008 21:55
Locatie: VLEUTEN

Re: Taxateur gezocht

Ongelezen bericht door VW T3 4 LIVE »

Beste Ewout ,
Net mijn bus laten taxeren Buro P.H. Noorman van der Dussen uit Leiderdorp , hij heeft ook een tweede bus getaxeerd van een forum lid en wij zijn beide tevreden over de taxatie. Er kwamen realistische bedragen uit.Geen extreem absurd hoog bedrag. Je kent mijn bus via een PB wil ik het bedrag wel vertellen.
Maar achteraf gezien heb ik toch een foutje gemaakt, het gaat er namelijk om waarom en voor wie laat je hem taxeren ? Als je taxatie rapport voor de verzekering wilt gebruiken moet je vooraf weten of ze door jou gekozen taxateur accepteren. Dus eigenlijk moet je eerst een verzekering kiezen en daarna bepalen wie de taxatie gaat doen. De genoemde taxateur werkt samen met Pruim assurantie kantoor. Ik moet nog met de ANWB bellen of zei de Fehac taxatie accepteren want daar wilde ik hem achteraf verzekeren omdat ik daar meer verzekeringen heb lopen.
Met vriendelijke groet,
Rob

California 1.6 TD 1989
Audi TT 2001
VW T3 4 LIVE
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 839
Lid geworden op: 08 sep 2008 21:55
Locatie: VLEUTEN

Re: Taxateur gezocht

Ongelezen bericht door VW T3 4 LIVE »

Ronald is dus de andere bus
Met vriendelijke groet,
Rob

California 1.6 TD 1989
Audi TT 2001
Voormalig Lid 27

Re: Taxateur gezocht

Ongelezen bericht door Voormalig Lid 27 »

Wat ik begreep is dat Pander niet meer mag taxeren.
Ze hadden niet de juiste papieren en hij taxeerde te hoge en niet realistische bedragen.
De Jelierse/pruim werkt ook niet meer samen met Pander..
Gebruikersavatar
Ewout
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1573
Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
Locatie: Utrecht

Re: Taxateur gezocht

Ongelezen bericht door Ewout »

Mannen, dank voor de snelle reactie en goed om te zien dat jullie beiden positief zijn (jij ook Frits!)
De taxatie is inderdaad voor mijn verzekering, dus ik ga Unive even bellen of ze de taxatie van dhr Noorman van der Dussen accepteren. Jonker houd ik even als tweede optie aan.

Groet, Ewout
Groet, Ewout

Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Gebruikersavatar
Ewout
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1573
Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
Locatie: Utrecht

Re: Taxateur gezocht

Ongelezen bericht door Ewout »

Hi Steven, heb ik ook gedaan, maar Unive biedt deze service niet meer (sinds kort).

Groet, Ewout
Groet, Ewout

Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Gebruikersavatar
Ewout
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1573
Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
Locatie: Utrecht

Re: Taxateur gezocht

Ongelezen bericht door Ewout »

Vandaag Paul Noorman van der Dussen over de vloer gehad. Aardige, kundige kerel. Is bijna een uur bezig geweest. Taxatiewaarde ben ik tevreden mee. Weliswaar minder dan waar je van droomt maar substantieel meer dan de Marktplaats prijzen. Ik kan Paul van harte aanbevelen! [[thumbup]]
Groet, Ewout

Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Voormalig Lid 07

Re: Taxateur gezocht

Ongelezen bericht door Voormalig Lid 07 »

Ik laat mijn voertuigen altijd taxeren door Steijn Sports Car Taxaties: http://www.steijntaxaties.nl/

Groeten,

Ton
Gebruikersavatar
BusBart
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1027
Lid geworden op: 29 mei 2007 17:00
Locatie: st Pardoux, Theneuille dept. Allier

Re: Taxateur gezocht

Ongelezen bericht door BusBart »

Het lullige is, soms komen ze heel kundig over, mooie beschrijvingen maken, "mooie" foto's maken, leuk rapportje krijg je dan, en net voor ze vertrekken zegt ie: zo nog even op marktplaats kijken wat de prijzen doen... :he!!!: [[feuer]] [[head]]

Zo heb ik eens een caddy gehad die ik helemaal opgeknapt had, motorrevisie, spuiten alles nieuw erop qua remmen en onderstel, en toen ik het rapportje kreeg, stond daar precies de prijs in die ik betaald had toen ik hem kocht als afgejakkerd PTT wrak :buiken:
Dan kom je ook nogal serieus over als taxateur... helaas wel zo'n 200€ kwijt.
groet,Bart



1990 EX defensie 1.9D, 5 bak "boite meccano" .

I always enjoy my travels to France. It is a living museum. (Quote from"expedition portal")

"My mind works like lightning, one brilliant flash and it's gone!"
Gebruikersavatar
Ewout
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1573
Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
Locatie: Utrecht

Re: Taxateur gezocht

Ongelezen bericht door Ewout »

Die ervaring heb ik met Van der Dussen gelukkig niet. wel balen als het je overkomt [[head]]
Groet, Ewout

Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Plaats reactie