Aanzuig kachelpotten.

Lak, plaatwerk, chroom, bumpers, ramen etc.
Gebruikersavatar
antoneninge
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 177
Lid geworden op: 30 mei 2006 18:34
Locatie: Goes

Aanzuig kachelpotten.

Ongelezen bericht door antoneninge »

Wie o wie weet bij een luchtkoeler van '82 het begin te zitten van de luchtaanzuig voor de kachelpotten en dus de verwarming van de bus? Voor mijn gevoel gaat de aanzuig links en rechts naar boven toe richting de ventilatieroosters in de D stijl.
Ik zit erover na te denken om de aansluiting die in de motorruimte zit en met een rubber balgje normaal gesproken op de dynamo zit te gaan gebruiken als aansluiting voor aanzuig van het luchtfilter van de carburateurs.
Hebben jullie enig idee of dit kan? En dan vooral of er genoeg lucht doorheen kan.

Groet, Anton Mimpen.
lucht gekoelde groeten,
Anton en Inge
Gebruikersavatar
wouth
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1411
Lid geworden op: 12 apr 2005 15:43
Locatie: arnhem

Re: Aanzuig kachelpotten.

Ongelezen bericht door wouth »

voor zover ik weet is die rubber balgje juist de aanzuig voor jouw kachelpotten.
Jouw luchtfilter zuigt m.b.v. een flexibele slang koele lucht aan vanuit het rechtse ventilatierooster.
Maar dan spreek ik wel over een CU-motor.
I am Wouth and I approve this message
Gebruikersavatar
antoneninge
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 177
Lid geworden op: 30 mei 2006 18:34
Locatie: Goes

Re: Aanzuig kachelpotten.

Ongelezen bericht door antoneninge »

Ja, klopt. Dat is de normale lay-out van de verschillende aanzuigsystemen. Maar da's niet helemaal mijn vraag.

Groet, Anton
lucht gekoelde groeten,
Anton en Inge
Voormalig Lid 07

Re: Aanzuig kachelpotten.

Ongelezen bericht door Voormalig Lid 07 »

Hoi Anton, waarom zou je dat willen? De slang van de filterbox naar het oortje werkt toch prima?

Groeten,

Ton
Gebruikersavatar
wouth
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1411
Lid geworden op: 12 apr 2005 15:43
Locatie: arnhem

Re: Aanzuig kachelpotten.

Ongelezen bericht door wouth »

antoneninge schreef:Wie o wie weet bij een luchtkoeler van '82 het begin te zitten van de luchtaanzuig voor de kachelpotten en dus de verwarming van de bus?
Ik had de indruk dat dit een vraag van jou was [[head]] [[head]] [[head]]
I am Wouth and I approve this message
Gebruikersavatar
antoneninge
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 177
Lid geworden op: 30 mei 2006 18:34
Locatie: Goes

Re: Aanzuig kachelpotten.

Ongelezen bericht door antoneninge »

Oi allemaal.
Dat de luchtaanzuig voor de carburateurs met een slang normaal gesproken in het rechteroor zit dat wist ik ook wel.

Maar ik wil juist weten of je de verse lucht aanzuig voor de kachelpotten welke in de motorruimte aan de achterzijde zit gemonteerd kan gebruiken als verse lucht aanzuig voor de carburateurs!

Groet, Anton.
lucht gekoelde groeten,
Anton en Inge
Gebruikersavatar
John met 'n buske
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 599
Lid geworden op: 28 mei 2007 15:47
Locatie: Eindhoven

Re: Aanzuig kachelpotten.

Ongelezen bericht door John met 'n buske »

Dag Anton,

Natuurlijk kan je de motor luchtaanvoer verbouwen van het oorspronkelijke rechter oor naar de luchtaanzuiging van de kachelpotten. Technisch is bijna alles mogelijk, je kan theoretisch ook de luchtaanzuiging voor interieurventilatie naar achter leiden voor de carbs :mrgreen: .
Als je bij je vraag nu aangeeft wat je wilt bereiken met zo'n verbouwing, dan krijg je waarschijnlijk beter passende antwoorden [[thumbup]]

Ik heb ns een berichtje geplaatst met de suggestie om de lucht van de dynamo ventilator te gebruiken als inlaatlucht om enige drukvulling te bereiken, maar ik weet niet of dat is wat je bedoelt
http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... on#p192049
Groetjes,
John en Miriam

VW T3 Camper 1979 2.0CU 70 pk
Kawasaki ZZR1100 150 pk
Audi Tt 2003 225 pk
Plaats reactie