Aanzuig kachelpotten.
- antoneninge
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 30 mei 2006 18:34
- Locatie: Goes
Aanzuig kachelpotten.
Wie o wie weet bij een luchtkoeler van '82 het begin te zitten van de luchtaanzuig voor de kachelpotten en dus de verwarming van de bus? Voor mijn gevoel gaat de aanzuig links en rechts naar boven toe richting de ventilatieroosters in de D stijl.
Ik zit erover na te denken om de aansluiting die in de motorruimte zit en met een rubber balgje normaal gesproken op de dynamo zit te gaan gebruiken als aansluiting voor aanzuig van het luchtfilter van de carburateurs.
Hebben jullie enig idee of dit kan? En dan vooral of er genoeg lucht doorheen kan.
Groet, Anton Mimpen.
Ik zit erover na te denken om de aansluiting die in de motorruimte zit en met een rubber balgje normaal gesproken op de dynamo zit te gaan gebruiken als aansluiting voor aanzuig van het luchtfilter van de carburateurs.
Hebben jullie enig idee of dit kan? En dan vooral of er genoeg lucht doorheen kan.
Groet, Anton Mimpen.
lucht gekoelde groeten,
Anton en Inge
Anton en Inge
- wouth
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1411
- Lid geworden op: 12 apr 2005 15:43
- Locatie: arnhem
Re: Aanzuig kachelpotten.
voor zover ik weet is die rubber balgje juist de aanzuig voor jouw kachelpotten.
Jouw luchtfilter zuigt m.b.v. een flexibele slang koele lucht aan vanuit het rechtse ventilatierooster.
Maar dan spreek ik wel over een CU-motor.
Jouw luchtfilter zuigt m.b.v. een flexibele slang koele lucht aan vanuit het rechtse ventilatierooster.
Maar dan spreek ik wel over een CU-motor.
I am Wouth and I approve this message
- antoneninge
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 30 mei 2006 18:34
- Locatie: Goes
Re: Aanzuig kachelpotten.
Ja, klopt. Dat is de normale lay-out van de verschillende aanzuigsystemen. Maar da's niet helemaal mijn vraag.
Groet, Anton
Groet, Anton
lucht gekoelde groeten,
Anton en Inge
Anton en Inge
Re: Aanzuig kachelpotten.
Hoi Anton, waarom zou je dat willen? De slang van de filterbox naar het oortje werkt toch prima?
Groeten,
Ton
Groeten,
Ton
- wouth
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1411
- Lid geworden op: 12 apr 2005 15:43
- Locatie: arnhem
Re: Aanzuig kachelpotten.
Ik had de indruk dat dit een vraag van jou wasantoneninge schreef:Wie o wie weet bij een luchtkoeler van '82 het begin te zitten van de luchtaanzuig voor de kachelpotten en dus de verwarming van de bus?
I am Wouth and I approve this message
- antoneninge
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 30 mei 2006 18:34
- Locatie: Goes
Re: Aanzuig kachelpotten.
Oi allemaal.
Dat de luchtaanzuig voor de carburateurs met een slang normaal gesproken in het rechteroor zit dat wist ik ook wel.
Maar ik wil juist weten of je de verse lucht aanzuig voor de kachelpotten welke in de motorruimte aan de achterzijde zit gemonteerd kan gebruiken als verse lucht aanzuig voor de carburateurs!
Groet, Anton.
Dat de luchtaanzuig voor de carburateurs met een slang normaal gesproken in het rechteroor zit dat wist ik ook wel.
Maar ik wil juist weten of je de verse lucht aanzuig voor de kachelpotten welke in de motorruimte aan de achterzijde zit gemonteerd kan gebruiken als verse lucht aanzuig voor de carburateurs!
Groet, Anton.
lucht gekoelde groeten,
Anton en Inge
Anton en Inge
- John met 'n buske
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 28 mei 2007 15:47
- Locatie: Eindhoven
Re: Aanzuig kachelpotten.
Dag Anton,
Natuurlijk kan je de motor luchtaanvoer verbouwen van het oorspronkelijke rechter oor naar de luchtaanzuiging van de kachelpotten. Technisch is bijna alles mogelijk, je kan theoretisch ook de luchtaanzuiging voor interieurventilatie naar achter leiden voor de carbs .
Als je bij je vraag nu aangeeft wat je wilt bereiken met zo'n verbouwing, dan krijg je waarschijnlijk beter passende antwoorden
Ik heb ns een berichtje geplaatst met de suggestie om de lucht van de dynamo ventilator te gebruiken als inlaatlucht om enige drukvulling te bereiken, maar ik weet niet of dat is wat je bedoelt
http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... on#p192049
Natuurlijk kan je de motor luchtaanvoer verbouwen van het oorspronkelijke rechter oor naar de luchtaanzuiging van de kachelpotten. Technisch is bijna alles mogelijk, je kan theoretisch ook de luchtaanzuiging voor interieurventilatie naar achter leiden voor de carbs .
Als je bij je vraag nu aangeeft wat je wilt bereiken met zo'n verbouwing, dan krijg je waarschijnlijk beter passende antwoorden
Ik heb ns een berichtje geplaatst met de suggestie om de lucht van de dynamo ventilator te gebruiken als inlaatlucht om enige drukvulling te bereiken, maar ik weet niet of dat is wat je bedoelt
http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... on#p192049
Groetjes,
John en Miriam
VW T3 Camper 1979 2.0CU 70 pk
Kawasaki ZZR1100 150 pk
Audi Tt 2003 225 pk
John en Miriam
VW T3 Camper 1979 2.0CU 70 pk
Kawasaki ZZR1100 150 pk
Audi Tt 2003 225 pk