Rondkijken voor een T3

Plaats hier algemene vragen/opmerkingen mbt de VW bus.
VoormaligLid19
op verzoek verwijderd
Berichten: 674
Lid geworden op: 04 jan 2006 11:00

Re: Rondkijken voor een T3

Ongelezen bericht door VoormaligLid19 »

Een andere, dezelfde type motor kan je idd doen want in de keuring kan je dit niet zien. Dan moet je al motor nrs weten.

Als je een td plaatst ipv een gewone dan zal dit door een wakkere keurder gezien worden (maar als de luier geplaatst is niet :mrgreen: ).

Als de vb 1.9 diesel in NL of DE ingebouwd is moet je nagaan of deze ook op papier staat. Dan zijn ze nl wel geldig in BE [[head]]
Gebruikersavatar
Roerdomp
Bus guru
Berichten: 5459
Lid geworden op: 25 jun 2011 21:49
Locatie: De Gordyk

Re: Rondkijken voor een T3

Ongelezen bericht door Roerdomp »

Als je een bus met de nieuwe motor op de officiele papieren van de RDW uit NL haalt is het geen probleem. Dus....
Groeten, Michel

1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI


Beter duur dan niet te krijgen
krisg
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3051
Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
Locatie: Begijnendijk, België

Re: Rondkijken voor een T3

Ongelezen bericht door krisg »

Als je vrouw er niet achter staat wordt het een moeilijke hobby denk ik... maar dat maken jullie samen maar uit.
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
Snorkel
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 mar 2016 15:40

Re: Rondkijken voor een T3

Ongelezen bericht door Snorkel »

Owkeej, goeie tips! :-)
Weer typisch België natuurlijk...

grt
Steven :-)

@krisg: Mijn vrouw fronst vaak haar wenkbrauwen als ik weer iets van plan ben, dus het kan nog goed komen, hahaha. :buiken:
Beste groeten, Steven
Gebruikersavatar
Marcel.S
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3180
Lid geworden op: 29 apr 2012 17:54
Locatie: Kullen Dalarna
Contacteer:

Re: Rondkijken voor een T3

Ongelezen bericht door Marcel.S »

ach soms moet je ze gewoon een reden geven om ze te laten zeggen "ik zij het nog zo tegen je "

:buiken:

soms moet je iets gewoon ondervinden , jij wilt een surf bus , dan moet je het gewoon doen , auto's gaan wel vaker stuk ook T3 tjes en T4tjes enz [[thumbup]]
Gebruikersavatar
insomnia
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2988
Lid geworden op: 31 jan 2008 18:34
Locatie: Dordrecht, Nederland

Re: Rondkijken voor een T3

Ongelezen bericht door insomnia »

Steven V schreef:Die oranje is wel erg strak zeg! Lijkt wel overgespoten, want de kriksteun achter is ook oranje en af-fabriek zijn ze bij mijn weten zwart.
Eens dat tie overgespoten is.... Al is de kriksteun bij mij wel netjes zwart hoor 8)
Groet,

Ralph

(regio Zuid Holland)

trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1

'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS

Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Gebruikersavatar
Ewout
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1573
Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
Locatie: Utrecht

Re: Rondkijken voor een T3

Ongelezen bericht door Ewout »

Zou goed een ex- Katastrophenshutz bus uit Duitsland kunnen zijn.
Die zijn standaard oranje (en over algemeen weinig gebruikt/prima onderhouden, zeker als de laatste eigenaar de Duitse overheid is geweest).
Groet, Ewout

Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Gebruikersavatar
Typ44
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 mei 2014 18:26
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Rondkijken voor een T3

Ongelezen bericht door Typ44 »

Tja, een nieuwe bus krijg je voor dit geld helaas niet (meer). Maar het is een hele knappe bus, waar je prima mee voor de dag kunt komen en veel bekijks trekt.
Dat -ie ooit eens gespoten is, kan best. Dat -ie een deukje heeft, vast en zeker. Hij heeft nu een paar bijgewerkte plekjes, tuurlijk. Als deze bus helemaal in perfecte originele conditie had verkeert had ik -minstens- het dubbele durven vragen.

De aansluiting achter kan ik weinig over zeggen, waarschijnlijk ooit eens gemonteerd voor een aansluiting van 12V. Katastrophenschutz zal kunnen, maar verder geen gaten van oude aanbouwdelen, verlichting o.i.d.
Hij is in ieder geval origineel oranje, en dus niet legergroen geweest. De bus is de afgelopen jaren in Nederland van een antiekhandelaar geweest die inmiddels gepensioneerd is en hem aan ons heeft terug verkocht.
Gr. Nick
Voormalig Lid 27

Re: Rondkijken voor een T3

Ongelezen bericht door Voormalig Lid 27 »

Snorkel schreef: Ondertussen ben ik op een ander obstakel gebotst. Het noemt: vrouw! Ze is niet echt enthousiast over mijn nieuwe plannen
Joh!!! Je ben vast de eerste met dit probleem :buiken: :buiken: :buiken: :buiken:
Gebruikersavatar
Marcel.S
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3180
Lid geworden op: 29 apr 2012 17:54
Locatie: Kullen Dalarna
Contacteer:

Re: Rondkijken voor een T3

Ongelezen bericht door Marcel.S »

Typ44 schreef:Tja, een nieuwe bus krijg je voor dit geld helaas niet (meer). Maar het is een hele knappe bus, waar je prima mee voor de dag kunt komen en veel bekijks trekt.
Dat -ie ooit eens gespoten is, kan best. Dat -ie een deukje heeft, vast en zeker. Hij heeft nu een paar bijgewerkte plekjes, tuurlijk. Als deze bus helemaal in perfecte originele conditie had verkeert had ik -minstens- het dubbele durven vragen.

De aansluiting achter kan ik weinig over zeggen, waarschijnlijk ooit eens gemonteerd voor een aansluiting van 12V. Katastrophenschutz zal kunnen, maar verder geen gaten van oude aanbouwdelen, verlichting o.i.d.
Hij is in ieder geval origineel oranje, en dus niet legergroen geweest. De bus is de afgelopen jaren in Nederland van een antiekhandelaar geweest die inmiddels gepensioneerd is en hem aan ons heeft terug verkocht.
top beetje insite info .

ff je vrouw overhalen en hop .
gewoon je vrouw in de bus laten rijden met boodschappen of shoppen de lol komt wel . ze moet ff voelen [[thumbup]]
Plaats reactie