Forumlid van de maand april 2016

Een beetje aandacht voor de leden van dit forum
Gebruikersavatar
Dré2100
Wandelende vraagbaak
Berichten: 4350
Lid geworden op: 02 nov 2008 08:36
Locatie: Tuitjenhorn

Forumlid van de maand april 2016

Ongelezen bericht door Dré2100 »

Voor de maand april is Eric EeVeeWee forumlid van de maand, zelf dacht hij dat niet te
worden omdat zijn liefde uitgaat naar de voorloper van de T3 bus..... maar we zitten hier
op een VW bus forum waar elk type welkom is!
Eric geniet deze maand van je titel en heel veel plezier de komende jaren met je T2a en T1
enne uiteraard het ook met bus forum. :wink:


1. Wat is je gebruikersnaam op het forum?

EeVeeWee, de E van Eric en de rest lijkt me duidelijk :-)

2. Wie ben je en hoe oud ben je?

Een nog tot 5 oktober a.s. 49-jarige man, al ruim 31 jaar samen met mede-VW busliefhebber Anita.

3. Wat doe je in het dagelijks leven?

Soms werken (4 dagen per week) bij Liftinstituut. Ik werk op de afdeling Certificatie, waarvoor ik (EG-)typeonderzoeken doe.
Hiervoor bezoek ik nationale en internationale firma's, die liften, machines en/of veiligheidscomponenten in Europa willen verkopen.
Tijdens een bezoek doe ik diverse testen en onderzoek ik of deze aan de Richtlijn Liften, Richtlijn Machines en geharmoniseerde
normen voldoen. Bij goedkeur ontvangt de klant een (EG-)type certificaat met bijbehorend rapport, waarmee het product officieel
in de EG verhandeld mag worden.

4. Wat zijn je hobby’s?

Behalve op internet naar luchtgekoelde VW's en bijbehorende verhalen en onderdelen zoeken, knutsel ik aan mijn VW bus(sen).
Verder hou ik van lezen en sport ik 4 keer per week.

5. Wat voor bus(sen) heb je?

Een T2a van bouwjaar 1968 en nog niet heel lang een T1 uit 1967. De T2a heeft een Riviera camper interieur met een pop-up dakje en
was al aardig opgeknapt door de vorige eigenaar. Ik heb zelf een 12 Volt en 230 Volt circuit aangelegd, zodat we een elektrische koelkast
en waterkraan met pomp hebben en verder diverse verlichting en stopcontacten. Een druppellader zorgt dat de start- en huishoudaccu altijd
opgeladen zijn bij stilstand, met een stopcontact in de buurt. Dat knutselen aan deze VW bus vond ik zo leuk, en ik wilde eigenlijk altijd al
een T1 hebben, dus heb ik er maar een project bij gekocht.
De T1 zag er redelijk uit maar heb ik uitgebreid op een brug onderzocht zodat ik wist wat me te wachten stond. Ik vernieuw nu o.a. delen
van de chassisbalken en de gehele laadvloer met de dwarsbalken. Verder zijn er nog diverse (plaat)delen die vernieuwd moeten worden, daarna
wordt de bus helemaal kaal gestraald en opnieuw gespoten. Er komt een 1776 cc motor in met andere versnellingsbak (lange overbrenging) en de achterwielophanging wordt IRS van een T2. Vooraan komen er safari ramen in en schijfremmen op.
Forumlid foto 1.jpg
Forumlid foto 2.jpg
6. Hoe ben je aan een VW bus (virus) gekomen?

Dat was al op jonge leeftijd, want ik ging vanaf mijn 2e jaar met mijn ouders in een verlengde en verhoogde tot kampeerauto
omgebouwde T1 (Kemperink) op vakantie. We gingen ook wel samen met een vriend van mijn vader op vakantie en die had een
T1 hoogdak ex-ambulance als kampeerauto. Later heeft mijn vader de T1 cabine verwisseld voor een T2a cabine trouwens en een
motorrevisie langs de snelweg draaide hij zijn hand ook niet voor om. Vanaf ongeveer mijn tiende jaar leren autorijden in T2 bussen,
die mijn vader als werkauto had. Mede door de liefde voor Kevers, die door de films van Herbie kwamen, altijd geïnteresseerd in
oude VW bussen en Kevers gebleven. Inmiddels heb ik ook al 12 Kevers gehad, waarvan vroeger 10 om mee te autocrossen.
Forumlid foto 3.jpg
Forumlid foto 4.jpg
Forumlid foto 5.jpg
Forumlid foto 6.jpg


7. Heeft je bus een koosnaam en hoe kwam je daar op?

Een naam aan auto geven vind ik niets (alleen vroeger met Herbie niet ;-)), dus dat heb ik niet gedaan.


8. Welke landen heb je inmiddels bezocht met de bus, wat is je eventuele favoriete bestemming en wat
is de droomplek om nog eens te bezoeken met de bus?


Vorig jaar was het eerste jaar op vakantie met de T2a, dus toen zijn we in noord Duitland geweest. Dit jaar hebben
we plannen om naar Noorwegen te gaan. De droomvakantie is om ooit met de T1 met open safariramen door Italië te toeren.
Forumlid foto 7.jpg

9. Wat betekent het VW Bus Forum voor jou?

Voor mij is het een verzameling van hoofdzakelijk T3 liefhebbers. Niet erg, want er zijn diverse (internationale) forums gericht
op T1's en T2's, dus daar ga ik heen voor specifieke kennis. Op het VW Bus Forum kom ik evengoed graag omdat er erg gevarieerde
interessante onderwerpen zijn en er veel gepassioneerde liefhebbers komen.

10. Tot slot, wil je verder nog iets kwijt?


Tja, het is jammer dat er soms wat wrijving op het forum is over bijvoorbeeld berichten in de Engelse taal of mensen die steeds
vaker naar Facebook uitwijken. Overigens, voor wie mijn T1 project in foto's wil volgen:
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 0cd121f162

Het lijkt me onmogelijk om iedereen tevreden te houden op een forum, maar ik vind dat het hier erg goed geregeld is met de voorwaarden die daarvoor opgesteld zijn. Dus tot slot een compliment aan en bedankje voor alle beheerders en liefhebbers die dit mogelijk maken!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-------------------------------------------
VW T3 2.1 SS - Westfalia '91 "Garfield"
"moi anzitte, dom kaike en overal bar van ophore"
Gebruikersavatar
Marcel.S
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3180
Lid geworden op: 29 apr 2012 17:54
Locatie: Kullen Dalarna
Contacteer:

Re: Forumlid van de maand april 2016

Ongelezen bericht door Marcel.S »

Goh je bent wel verwent zo met forumlid en bus van de maand [[bye]] [[thumbup]]
Cheetah
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 973
Lid geworden op: 11 mei 2014 11:46
Contacteer:

Re: Forumlid van de maand april 2016

Ongelezen bericht door Cheetah »

[[thumbup]]
Groet Albert

http://www.karmann -coachbuilts.com
Voormalig Lid 27

Re: Forumlid van de maand april 2016

Ongelezen bericht door Voormalig Lid 27 »

Een echte liefhebber :wink:
Gefeliciteerd Eric [[thumbup]]
Gebruikersavatar
EeVeeWee
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 889
Lid geworden op: 26 sep 2014 11:19
Locatie: Amersfoort

Re: Forumlid van de maand april 2016

Ongelezen bericht door EeVeeWee »

Dank! Ik voel me vereerd als forumlid van de maand met de mooiste bus van de maand. [[toast]]
Adios, Eric
Weer eens wat anders!
Voormalig Lid 27

Re: Forumlid van de maand april 2016

Ongelezen bericht door Voormalig Lid 27 »

Met zo'n mooie bus wel op z'n plaats denk ik [[thumbup]]
Gebruikersavatar
Ewout
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1571
Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
Locatie: Utrecht

Re: Forumlid van de maand april 2016

Ongelezen bericht door Ewout »

Leuk verhaal en prachtige T2! Super dat je die oude foto's nog hebt. Vooral de motorrevisie langs de snelweg, briljant [[thumbup]]
Groet, Ewout

Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Plaats reactie