Even zonder gekheid.Erik Middel schreef:En dan blijven er altijd nog malloten die denken dat de goot ook maar netjes afgekit (lees: vol) moet worden....
ORIGINEEL IS DE GOOT VOL GEKIT
Dat dus door VW (mijn af Hannover fabriek carrosserie met Dehler hoogdak) Het standaard VW hoogdak, bij Westfalia en consorten.
Het blijkt nu dat dit roestproblemen geven. Wat daar de oorzaak van is? Niet enkel de kit. Maar ook de 4 lagen staal die in de goot in elkaar grijpen. De kit zal dit probleem van gelaagdheid enkel meer insluiten wat misschien de zaak wel eens kan verergeren. Daarbij misschien ook de afwerking van het staal met primer/sealer/laklagen niet optimaal. Of de inwerking van de kit op de laklagen? Ik heb hoogdaken verwijderd waar het leek alsof de lak weggevreten was onder de kit en polyester.
Nog een goeie link; http://van360.eu/karosserie/
Voor je het dak inplakt zou ik goed nagaan waarvan de problemen komen en ontstaan, waar wel en niet plakken of kitten, welke voorbereiding binnen/buitenzijde, compatibiliteit kit en laklagen etc.... Want wie zegt dat je na 10 jaar met de huidige kitten en oude of nieuwe laklagen geen problemen gaat hebben?