T3 project camper

Deel je werk met het forum,
royummels
Kan een VW bus herkennen
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 mei 2016 12:46

T3 project camper

Ongelezen bericht door royummels »

Beste mensen,

Bij deze ook wat foto's van mijn projectje, ik heb deze T3 een maand geleden in Zwolle opgehaald en wil er over een maand graag mee op vakantie. Eigenlijk was de bedoeling er niet al te veel aan te doen maar tijdens " De thuis inspectie " vielen me toch wat zaken op die gedaan moesten worden, zodat ik met een gerust hart op vakantie kan. ( Er was toch meer verborgen roest als dat ik dacht en elektrisch was het een ramp , ook de pakkingen van de carburatoren zagen er niet geruststellend uit. )

De eerste stop in Nijmegen op de terugreis vanuit Zwolle naar Maastricht ( Meteen ook de eerste nacht in de camper )

Afbeelding

Thuis aangekomen en de eerste inspectie, ik zag een los stukje en kon het niet laten om eraan te peuteren

Afbeelding

Helaas werd het steeds groter en groter , wat leidde tot onderstaand resultaat:

Afbeelding

Tijd voor een portie youtube " how to weld sheet metal" en aan de slag! Eerst nog een kleine bestelling bij Paruzzi ( spatbord en achterstuk )

Afbeelding

Daarna alles eruit geflext

Afbeelding

En begonnen met lassen, wat leidde tot dit resultaat

Afbeelding

Afbeelding

Er was helaas nog meer rot, dus dit er ook uit gehaald en nieuwe plaat gebogen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna geplamuurd en afgewerkt ( niet slecht vind ik zelf voor de eerste keer :D )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een kijkje op de carburateurs gaf ook niet veel positiviteit ( pakkingen zaten niet echt charmant ) dus meteen een revisieset besteld.

Afbeelding

Afbeelding

Ook achter het dashboard trof ik gesmolten kroonsteentjes , verbrande bedrading en aardkabels tussen schroefjes aan. :| dus ook hier maar aan begonnen !!

Afbeelding

Nadat ik als eerste alles schoongemaakt had, trof ik een beetje roest aan , even voelen met een schroevendraaier, en zie het resultaat!!!
( Dat word dus weer lassen etc! )

Afbeelding

Momenteel ben ik nog bezig met het hele interieur , alles strippen en weer in orde maken , en ik ga een dezer dagen de carburateurs reviseren. Ook ben ik nog bezig om andere stoelen erin te zetten en het dashboard in orde te maken ( alle bevestigingspunten waren afgebroken, dus nieuwe gekocht en alles overzetten ) Zoek de verschillen!

Afbeelding

Ik zal dit topic af en toe bijwerken met nieuwe bevindingen, tevens heb ik een aantal dingen te koop gezet voor een leuk prijsje!

Groeten Roy
Laatst gewijzigd door royummels op 22 jun 2016 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Roy
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14969
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: T3 project camper

Ongelezen bericht door Theo Postma »

Zelfs je voorband was nog rood van de verf :D
Mss is het rubber van je voorraam ook te vervangen.
Wat een project zeg.

Theo
royummels
Kan een VW bus herkennen
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 mei 2016 12:46

Re: T3 project camper

Ongelezen bericht door royummels »

Ja inderdaad Theo, ik zie het nu ook, zou een goede indicatie geweest zijn met de koop, maar had het te druk met de compressie van de cylinders te meten :-) Natuurlijk zag ik het wel al een beetje maar zo erg had ik niet verwacht!
Groeten, Roy
Gebruikersavatar
sander
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 336
Lid geworden op: 17 jun 2012 21:12
Locatie: Delfzijl
Contacteer:

Re: T3 project camper

Ongelezen bericht door sander »

goed bezig!
Groetjes Sander,

zonder bus, wil een ''nieuwe''
Klik voor mijn Blog
Gebruikersavatar
Erik Middel
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 862
Lid geworden op: 20 mei 2012 21:36
Locatie: Kampen

Re: T3 project camper

Ongelezen bericht door Erik Middel »

Man, super! Had je laservaring? Dat is wel heel keurig geworden zo :). Even die T3 opknappen voor de vakantie, toe maar. Ga zo door!
Groeten,

Erik

Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Gebruikersavatar
Ewout
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1571
Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
Locatie: Utrecht

Re: T3 project camper

Ongelezen bericht door Ewout »

[[thumbup]] Das de juiste mentaliteit: broddelwerk structureel oplossen!
Knap hoor dat je gelijk de flex in je nieuwe bus durft te zetten. En met profi resultaat, mag je trots op zijn.
Vergeet je niet dat je straks ook nog op vakantie moet? :mrgreen:
Groet, Ewout

Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
royummels
Kan een VW bus herkennen
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 mei 2016 12:46

Re: T3 project camper

Ongelezen bericht door royummels »

Ewout schreef:[[thumbup]] Das de juiste mentaliteit: broddelwerk structureel oplossen!
Knap hoor dat je gelijk de flex in je nieuwe bus durft te zetten. En met profi resultaat, mag je trots op zijn.
Vergeet je niet dat je straks ook nog op vakantie moet? :mrgreen:
Ewout; Dat is inderdaad wel de insteek. Thanks voor t compliment, ben er ook best trots op! Volgende week een proefweekend Antwerpen :D
Erik Middel schreef:Man, super! Had je laservaring? Dat is wel heel keurig geworden zo :). Even die T3 opknappen voor de vakantie, toe maar. Ga zo door!
Erik; Nee eigenlijk totaal geen ervaring met lassen (mig/mag) , maar als t eenmaal goed staat ingesteld ( veel op losse stukken proberen ) dan is het best makkelijk!
Groeten, Roy
VW T3 4 LIVE
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 837
Lid geworden op: 08 sep 2008 21:55
Locatie: VLEUTEN

Re: T3 project camper

Ongelezen bericht door VW T3 4 LIVE »

Klasse dat je het zo oppakt zonder ervaring , ook mooi om te laten zien waar startende T3 rijders aan beginnen als ze pech hebben, of misschien wel bewust .
Je pakt het nu wel grondig aan . Succes met je project .
Met vriendelijke groet,
Rob

California 1.6 TD 1989
Audi TT 2001
royummels
Kan een VW bus herkennen
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 mei 2016 12:46

Re: T3 project camper

Ongelezen bericht door royummels »

Thanks VW T3 4 LIVE , als ik de bus zo zie dan is dit nog maar het begin. Gisteren ook weer acht uur eraan gewerkt.
Dashboard weer terug erin, alles aangesloten , passagiersstoel passend gemaakt en erin gezet en de voorkant onder handen genomen!
Vandaag weer verder :)

Afbeelding
Groeten, Roy
Plaats reactie