Kosten spuitwerk T3

Lak, plaatwerk, chroom, bumpers, ramen etc.
Miesie86
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 jun 2016 12:22

Kosten spuitwerk T3

Ongelezen bericht door Miesie86 »

Dag allen. Ik ben me aan het oriënteren op de aanschaf van een T3 campertje.
Nou zij de prijzen erg uit een lopend.
Voor een nette betaal je al gauw 10.000 euro terwijl ze ook voor 3 te koop zijn.
Nou zit ik te denken of t de moeite is om een goedkopere te kopen en deze te laten spuiten.
Wat zouden de kosten hiervan ongeveer zijn? Als ik het geheel uit zou besteden? Dus demonteren, schuren, roest behandelen, spuiten en weer monteren.
Groetjes,
Michelle
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14984
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: Kosten spuitwerk T3

Ongelezen bericht door Theo Postma »

Reken zo tussen een kratje bier, vriendenprijsje, en ver over de 10.000 euro.
En alles wat er tussen in zit.

Theo
Gebruikersavatar
Marcel.S
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3180
Lid geworden op: 29 apr 2012 17:54
Locatie: Kullen Dalarna
Contacteer:

Re: Kosten spuitwerk T3

Ongelezen bericht door Marcel.S »

Denk eersder aan een complete restauratie roest en gaten enz enz
Gebruikersavatar
RVB
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2308
Lid geworden op: 02 jan 2010 17:38
Locatie: den haag

Re: Kosten spuitwerk T3

Ongelezen bericht door RVB »

Kortom; het verschil tussen een goede en een mindere bus is niet het spuitwerk, maar hoe hard hij is. (Naast wat andere technische relevanties). Het 'laten' doen is doorgaans een duurdere optie dan een bus kopen van iemand die eea zelf heeft gedaan of heeft laten doen.

Groetjes Rolf
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14984
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: Kosten spuitwerk T3

Ongelezen bericht door Theo Postma »

ik weet het nog niet zo of het dat zo is Rolf.
Het laten doen, ik heb ervaring :buiken: pakt vaak erg goed uit met de kosten.
En schone handen :mrgreen:

Theo
Gebruikersavatar
Marcel.S
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3180
Lid geworden op: 29 apr 2012 17:54
Locatie: Kullen Dalarna
Contacteer:

Re: Kosten spuitwerk T3

Ongelezen bericht door Marcel.S »

En sommige doen er zelf wat aan .wat ook wel duur uit kan pakken als je het later weer moet overdoen :)
Miesie86
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 jun 2016 12:22

Re: Kosten spuitwerk T3

Ongelezen bericht door Miesie86 »

Hoe kan je t beste controleren of het plaatwerk nog hard is?
Heb op een ander forum ook dit topic geopend en ben er opzich ook uit dat rollen een goede optie is. Dan hoeft t niet in 1x allemaal. Kan je aanpakken wat dan aangepakt moet worden.
T hoeft voor mij niet een super nette te zijn, tis een gebruoskvoorwerp. Maar wil ook geen gedoemde bus kopen.
Groetjes,
Michelle
Gebruikersavatar
RVB
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2308
Lid geworden op: 02 jan 2010 17:38
Locatie: den haag

Re: Kosten spuitwerk T3

Ongelezen bericht door RVB »

De reden dat je wil spuiten of rollen is omdat je bus rot is geweest. Je spuit en rolt als je nieuwe stukken plaatwerk, dorpels wielophanging bodem en weet ik verl wat er in hebt gelast. Het spuiten of rollen is slechts de afwerking; het puntje op de i; het sluitstuk... whatever... In het vervangen van rotte delen gaat echt veel tijd, geld en werk in zitten. Kortom vergeet even dat spuiten en rollen. Maar kijk hoe hard de bus is (staal is hard; roest en andere smurrie niet) Het afwerklaagje is dus het sluitstuk. Een roller en een bus lak kost niks.

Daarom ook mijn advies. Koop een bus van iemand die hem al onder handen heeft genomen. Een liefhebber/ een hobbyist.

Succes Rolf
Gebruikersavatar
Roerdomp
Bus guru
Berichten: 5454
Lid geworden op: 25 jun 2011 21:49
Locatie: De Gordyk

Re: Kosten spuitwerk T3

Ongelezen bericht door Roerdomp »

Het enige juiste antwoord op je vraag of het loont om een goedkope te kopen die je opknapt: Nee. Uiteraard zal een handige Harry die het juiste materiaal en de vaardigheden en de connecties heeft een heel eind komen, maar het probleem met als je eenmaal begint, is dat je van het ene in het andere komt. De basis moet goed zijn anders is het allemaal weggegooid geld en kijk je met 2 jaar weer tegen dezelfde rotte plekken aan. Dus, of je koopt een goedkope en het interesseert je niet dat het een continu project is, of je koopt een goede en je moet als de donder uitkijken dat het geen continu project wordt...
Zoals gebruikelijk ligt de waarheid in het midden. Voor een bedrag van 6 a 7000 euro kun je een leuke bus kopen waar je veel plezier van gaat hebben (uitgaande van een camper). Maar, wees op je hoede, met name in deze prijscategorie is ook veel verborgen troep te koop. Als het je niet specifiek om een VW gaat, kijk ook eens bij een ander merk. Die zijn vaak in aanschaf veel goedkoper omdat daar nog geen hype voor bestaat. En verder kan een T3 een betrouwbaar busje zijn, maar de werkelijkheid is dat de 30 jaar oude techniek bij een niet al te overdreven strikte vervangingsdrift van de vorige eigenaar in potentie overal kapot kan gaan. Duss... wees gewaarschuwd.
Groeten, Michel

1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI


Beter duur dan niet te krijgen
Cheetah
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 973
Lid geworden op: 11 mei 2014 11:46
Contacteer:

Re: Kosten spuitwerk T3

Ongelezen bericht door Cheetah »

Of je gaat naar de buren..

Ik vind hem wel gaaf .. Twee schuifdeuren..


Mazda E2200, 2.2 diesel, nette camper Bj.1992
€ 5.950,00
http://link.marktplaats.nl/m1068362872
Groet Albert

http://www.karmann -coachbuilts.com
Gebruikersavatar
Erik Middel
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 862
Lid geworden op: 20 mei 2012 21:36
Locatie: Kampen

Re: Kosten spuitwerk T3

Ongelezen bericht door Erik Middel »

Zoals Steven ook al zegt, zie mijn topic. Wij hebben heel veel plezier van onze bus gehad totdat je op het punt komt, of hij gaat weg of hij moet onderhandel genomen worden. Een T3 is een leuke en vooral ook prijzige hobby, met de nadruk op hobby.

Voordat je kunt rollen of lakken moet je echt zoveel mogelijk roest weghalen of conserveren, enneeee daaronder kom je altijd meer tegen dan je vermoedde. Leuk klusje maar kijk uit bij een reeds gerolde of gelakte bus. Vraag dan naar foto's van de restauratie want soms wordt dit niet goed uitgevoerd en heb je na een maand bobbels.

Succes met de zoektocht en neem anders iemand mee die even mee wilt kijken naar je potentiële aankoop.
Groeten,

Erik

Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Miesie86
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 jun 2016 12:22

Re: Kosten spuitwerk T3

Ongelezen bericht door Miesie86 »

Super! Dank voor jullie antwoorden :-)
Groetjes,
Michelle
Plaats reactie