nederlandse leger te verbouwen tot camper en inmiddels bij de T5 is aangestrand waar hij
dan ook regelmatig reclame voort maakt hier op het forum!

Verder is gebleken op de 27Mc tijdens de Tulpenrit dat hij vroeger best een dorpsomroeper zou kunnen
zijn geweest met een gepast westfries dialect

Marcel geniet deze komende maand van de roem!
1. Wat is je gebruikersnaam op het forum?
Marcel.S
2. Wie ben je en hoe oud ben je?
Ik ben Marcel en ben volgens mij nu zo’n 38 jaar of al 39 , ik ben vanaf mijn 34e een beetje gestopt met bijhouden

maar 12 apr 1977 mocht je het echt willen weten , om een uur of 5 in de middag .
3. Wat doe je in het dagelijks leven?
ik ben Loodgieter en tegenwoordig doe ik ook onderhoud van cv en geisertjes en andere gastoestellen , is weer eens wat
anders ondanks dat loodgieter zijn al erg veelzijdig is , en soms moet ik ook wel eens voor meubelmaker spelen en dat is ook leuk .
4. Wat zijn je hobby’s?
eehhhhhh , tja heb je even ……… mtben door het bos en zo , liefst niet op snelheid , race fiets doe ik ook ,kajak hangt ook
in de schuur , steppen (mtb en step ook met hond er voor te trekken , dan heet het bike joring ) roeiboot ,beetje knutselen
in de schuur (je kent het wel ) en ja de bus, ook al is het een T5 tegenwoordig en geen ouder model , ik vind hem leuk en
wordt ook regelmatig opgeleukt .
5. Wat voor bus heb je?
ah eigenlijk al beantwoord

met een 1,9 TDI met 87 pk , alleen dat is tegenwoordig 140 pk mmmmmmmmm.
hij is een soort van appeltjes groen , en het was een werkbus , wel zit er in de schuifdeur een raam , dat zie ik niet veel
bij de transporters .
6. Hoe ben je aan een VW bus (virus) gekomen?
poe hee , dat was eigenlijk niet echt gepland , we hadden altijd eigenaardige auto’s niet zo’n grijs ding voor van
A naar B , maar het moest gewoon leuk zijn .zo hadden we een Jeep een Berlingo blauw gerold en tussen door nog wat barrels .
op een dag een kever gekocht voor hobby , en zo kwamen we al snel in schager brug terecht ,voor onderdelen en ja de
busjes waren ook leuk en ….handig .
tuurlijk eerst gekeken voor een T2 maar he , heb jij het geld voor een rijdend exemplaar ? nou ik niet ….. dus gevraagt
aan Maurice , en die had nog een leuke ex luchtmacht T3 staan , 2700 euro lichter en een bus rijker .
tijdje gehad en een hoop aan gedaan , Itam genoemd ,en daar gingen we .
maar de reizen moesten ver zijn , en ik zat niet lekker tijdens vakantie lekkend bak olie enz , ik dacht leuk voor
hobby ,rijd lekker maar zo kan ik geen vakantie vieren , dus op zoek naar een waardige vervanger , Itam II
7. Heeft je bus een koosnaam en hoe kwam je daar op?
Itam en nu Itam II zo heette onze Hollandsche herder kruising die was gek op de bus, je springt er in, staat lekker op de
motorkap en kijkt mee, en ja met een rotonde blijven we ook staan , en als je weer uitstapt ga je iets leuks doen , naar
het strand bv , na zijn dood , vond ik dat leuk om de bus zo te noemen .
8. Welke landen heb je inmiddels bezocht met de bus, wat is je eventuele favoriete bestemming
en wat is de droomplek om nog eens te bezoeken met de bus?
eh Duitsland , frankrijk (nooit weer ) Zweden(2x roadtrip ) ,Nederland

en dromen van , nou we willen in Zweden wonen , en ik zou een keer Ijsland met de boot en de bus
mee ook leuk vinden , en tja Norge en Finland lijkt me ook gaaf , Denemarken wil ik zo snel mogelijk
doorheen , da’s een soort Nederland maar dan groter .
9. Welke vakantie- of weekend bestemming die jezelf gedaan hebt zou je
een ander willen aanbevelen, mag ook een bus-treffen zijn.
Zweden , en dan niet zuid, maar gewoon vanaf Karlstad omhoog en tot en met de poolcircel , lekker op route
E45 en ja ook in de herfst , eind september /oktober is een dikke aanrader .
10. Wat betekent het VW Bus Forum voor jou?
lekker gezellig , en hopelijk ooit nog wat meer andere type bus , er zijn veel 3tjes , maar ik vind ze alle 5 de moeite waard (ja ja de T6 , maar vinden jullie nou ook niet dat dat gewoon een T5 van de derde generatie is, gewoon een facelift ,we worden genept. )
11. en........heb je nog een beperking?
Ja....ik drink Grolsch
![Very Happy [[toast]]](./images/smilies/bier.gif)
12. Tot slot, wil je verder nog iets kwijt?
ja ………….. toch? ehhhh…….
oja , hou het gezzelliggg op dit forum en accepteer elkaars beperkingen en nukken .
![Positive [[thumbup]]](./images/smilies/thumpup.gif)