Stroom (220?) op de deurgrepen door CEE stekker

Verlichting, zekeringen, accu, radio, koelkast etc.
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14986
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: Stroom (220?) op de deurgrepen door CEE stekker

Ongelezen bericht door Theo Postma »

Daarin geen enkel risico lopen, veiligheid staat voorop.

Theo
Gebruikersavatar
DocBrown
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 aug 2016 23:15
Contacteer:

Re: Stroom (220?) op de deurgrepen door CEE stekker

Ongelezen bericht door DocBrown »

OK, update. Geen stroomlek of schokken meer gehad. Ik denk dat een van de klemmetjes van de acculader mogelijk tegen het stalen draaiplateau gezeten heeft. De rest geleidt wel.

Inmiddels is de accu opgeladen, heb ik gisteravond een nieuwe startmotor geplaatst en loopt Doc weer als een zonnetje! :)
DocBrown_deurningen.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Cheers, Tjeerd

"Great Scott! We're back in 1985!"

Volkswagen T3 Westfalia Jubiläums Joker, 1985. 1.9 DG WBX.
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2741
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Stroom (220?) op de deurgrepen door CEE stekker

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Hallo Shockdoc ....

Welk klemmetje van de acculader? Klinkt niet echt jofel....als je electra zo gemonteerd zit. De foto is leuk maar het plaatje deugt nog niet. Ik zou ff doorzoeken. Was de schok een schok of meer een siddering. Elektrostatisch kan je een beste schok krijgen maar lekstroom schokt niet zozeer maar geeft echt een siddering die aanhoudt. (afhankelijk hoe snel je jezelf lostrekt)

Ik zou toch eens goed nameten tussen je carosserie/massa en je fase/nul. En alles nalopen om te controleren dat spanningvoerende delen (kabels, aansluitingen, doorvoeren, connectors, splitsers etc) geen contact maken of bloot liggen door afknellen of schuren of een houtje touwtje montage. Je zal niet de eerste zijn waar er ergens een schroefje door de kabel zit of een uigedroogde kabel bij lekkage of vocht doorslaat. Afgeknelde kabels of krappe montage en door klemmende objecten of rondzwervend bestek etc. kan je ook stroombruggen krijgen.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
RVB
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2308
Lid geworden op: 02 jan 2010 17:38
Locatie: den haag

Re: Stroom (220?) op de deurgrepen door CEE stekker

Ongelezen bericht door RVB »

Eens met Ronald. Gewoon alles nalopen en nameten. Dat verhaal van de klem van je acculader die het chassis raakt kan ik mij niks bij voorstellen. Op de min pool maakt het niks uit. Op de pluspool zou betekenen dat de plus en.min van de accu met elkaar worden verbonden. Een garantie voor een lichtshow en blijvende schade aan iets. Ws je hele bus die uitfikt.

Behalve dat het doormeten en nalopen echt geen kwaad kan... zat verder nog te denken. Mss is er wat mis met de aarding van iets van je koelkast. Misschien voelde je wel de statische(?) lading van het vonksysteem? Daarmee kan je een andere relatie leggen tussen de twee gebeurtenissen... (vonkding wat niet werkt en electrische schok)

Groetjes Rolf
henkvanheerikhuize
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 714
Lid geworden op: 06 apr 2005 13:20
Locatie: apeldoorn

Re: Stroom (220?) op de deurgrepen door CEE stekker

Ongelezen bericht door henkvanheerikhuize »

Dag.

Zelfde euvel gehad. Bleek aarddraad van 220 volt los van chassis was geraakt. Weer verbonden en geen stroomschokken bij aanraken bus meer gevoeld.

Henk van heerikhuize
Plaats reactie