Dag bussers,
Er zit een roestgat precies boven het krikpunt van RA wiel.
Mijn vraag is hoe ik dat het best kan aanpakken. De hele draagarm moet er eerst af neem ik aan (met die ontzettende vaste bouten lees ik).
Hoe zit dat krikpunt vast ? Moet ik eerst het krikpunt los-slijpeen, het gat in de dorpel dichtlassen en dan het krikpunt-onderdeel er weer op lassen ? Als je begrijpt wat ik bedoel..
Groet en alvast bedankt !
Boaz
roestgat boven krikpunt
-
- Weet waar de oliepeilstok zit
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 05 jun 2006 09:00
- Locatie: Haarlem
roestgat boven krikpunt
T3 1.6 TD Camper 1989
- servicebus
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2494
- Lid geworden op: 24 mar 2012 23:08
- Locatie: Friesland
Re: roestgat boven krikpunt
Als je het netjes aan wilt pakken dan slijp je de kriksteun weg, repareer je dan de dorpel (persoonlijk zou ik dan ook de B stijl open maken om te kijken wat voor narigheid daar nog zit)
Gaat het je alleen om de APK dan kun je volstaan met het herstellen van de dorpel, de kriksteun hoeft er niet per se weer terug op.
Een rotte kriksteun mag nl niet, maar als ie er niet zit is geen afkeur punt.
Gaat het je alleen om de APK dan kun je volstaan met het herstellen van de dorpel, de kriksteun hoeft er niet per se weer terug op.
Een rotte kriksteun mag nl niet, maar als ie er niet zit is geen afkeur punt.
-
- Weet waar de oliepeilstok zit
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 05 jun 2006 09:00
- Locatie: Haarlem
Re: roestgat boven krikpunt
Bedankt Douwe!
Ga er morgen mee verder.
Grtz,
Boaz
Ga er morgen mee verder.
Grtz,
Boaz
T3 1.6 TD Camper 1989
- Erik Middel
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 20 mei 2012 21:36
- Locatie: Kampen
Re: roestgat boven krikpunt
Boaz, dat is een rottige plek. Ik zit zelf precies in hetzelfde proces op dezelfde plek. Misschien kan je foto's delen van hoe je het gaat aanpakken. Mijn hele dorpel is rot dus die ben ik aan het vervangen. Heb je die bij jou ook gecontroleerd aan bijvoorbeeld de onderkant?
Douwe, zijn er APK eisen als je het dragende deel waar de kriksteun tussen hebt zitten los haalt. Tast opnieuw lassen de stevigheid aan of gaat dit prima lukken.
Douwe, zijn er APK eisen als je het dragende deel waar de kriksteun tussen hebt zitten los haalt. Tast opnieuw lassen de stevigheid aan of gaat dit prima lukken.
Groeten,
Erik
Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Erik
Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
- servicebus
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2494
- Lid geworden op: 24 mar 2012 23:08
- Locatie: Friesland
Re: roestgat boven krikpunt
Als je de profielen intact laat zonder de kriksteun er tussen dan zal de keurmeester niet moeilijk doen.