remleiding vernieuwen

Chassis, remmen, schokbrekers, uitlaat en banden etc.
VW T3 4 LIVE
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 837
Lid geworden op: 08 sep 2008 21:55
Locatie: VLEUTEN

Re: remleiding vernieuwen

Ongelezen bericht door VW T3 4 LIVE »

Erik , het probleem is volgens mij dat remleidingen op het oog nauwelijks zijn te beoordelen , schuurpapiertje , daarna tectyl erover en je ziet er niets van . Zelfs de APK keurmeester niet . Ik denk dat de meeste bussen nog met de originelen leidingen rondrijden, op zich denk ik dat het geen kwaad kan je hoort weinig mensen die daardoor in de problemen komen.Daarnaast is het niet leuk en of sexy om veel tijd en of geld uit te geven aan iets wat je niet ziet. Bij mij zijn alle leidingen op maat vanaf de rol gemaakt.
Met vriendelijke groet,
Rob

California 1.6 TD 1989
Audi TT 2001
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: remleiding vernieuwen

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Hallo Erik,

het makkelijkste is om eens bij een aanbieder van T3 onderdelen te kijken; https://www.tk-carparts.de/catalog/1082 ... sstze.html
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
Erik Middel
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 862
Lid geworden op: 20 mei 2012 21:36
Locatie: Kampen

Re: remleiding vernieuwen

Ongelezen bericht door Erik Middel »

Hmm interessant. Dus niet al te duur, alleen een wat ingewikkeld klusje wat vooral tijd kost. Ik heb de tank er nu onder uit dus voordat ik die terug plaats moet ik dit nog maar eens overwegen. Het blijft toch lastig kennelijk dat je de binnenkant niet goed kan controleren. Je weet tenslotte niet altijd hoe de verversing van remolie door de vorige eigenaren is geweest.
Groeten,

Erik

Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Gebruikersavatar
Mitch
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1263
Lid geworden op: 03 jan 2007 00:21

Re: remleiding vernieuwen

Ongelezen bericht door Mitch »

Doe jezelf een lol bij vervangen en koop een op maat gemaakt setje leidingen. Kosten vallen echt heel erg mee en je hebt alles, hoef je alleen nog te buigen. Tank eronderuit is wel heel erg fijn en noodzakelijk. Op zich is het dan met een brug een vlot geklaard klusje. Maar het kan ook liggend onder de bus... Leidingen kun je bv hier kopen:

http://www.vwbusshop.de/epages/GuenzlCl ... Zubehör%22

Voor die 70 euro zou ik het mezelf makkelijk maken en ook nog een paar tientjes aan rubber leidingen uitgeven.

Groeten Michiel
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat EFIgnition van Bs-autotune (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Plaats reactie