Passende Westfalia trekhaak

Lak, plaatwerk, chroom, bumpers, ramen etc.
Gebruikersavatar
anco
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 148
Lid geworden op: 19 mar 2005 20:37
Locatie: Wolphaartsdijk

Passende Westfalia trekhaak

Ongelezen bericht door anco »

Beste allen,
Ik heb een trekhaak gekocht met een spanwijdte buitenmaat van 114 cm daar waar de trekhaak in de kokerbalken moet. Nu is die breedte van de kokerbalken tot mijn verbazing 113 cm. Hij past dus niet, ook niet als ik hem met een spanner smaller wil maken komt hij bij het insteken gewoon klem te zitten. Wat nu te doen?
Ik zou deze mooie trekhaak graag overdoen aan iemand die deze maat 114 breed wel kan hebben. Graag zou ik dan een iets smallere Westfalia trekhaak ervoor terughebben of weten wie mij die kan bezorgen. Op het Westfaliaplaatje in het duits staat uitvoering B. Mijn camper is van november 1982 en dan moet ik waarschijnlijk uitvoering D hebben.
Nou, tot zover het bovenstaande. Reacties zijn van harte welkom.

Met vriendelijke groet,
Anco
Onze T3 (WBX DG 78 pk) is van november 1982. In 1984 is er een Westfaliapakket ingebouwd door de dealer. Wij zijn sinds 2000 tweede eigenaar. Ik heb er aardigheid in de bus met originele onderdelen te verfraaien. Via Rosmalen is al heel wat gelukt.
Gebruikersavatar
JT3
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 mar 2010 12:38

Re: Passende Westfalia trekhaak

Ongelezen bericht door JT3 »

Slijpen en lassen lijkt me de kortste klap
------------
Gr. Jurgen
------------
VW T3 Multivan LLE '92, 1.9 TD AAZ, 3H
"Wenn ich Mercedes Fahren will, ruff ich ein taxi"
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14986
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: Passende Westfalia trekhaak

Ongelezen bericht door Theo Postma »

Ik wist niet dat er verschil zit tussen de kokerbalken.

Theo
Gebruikersavatar
anco
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 148
Lid geworden op: 19 mar 2005 20:37
Locatie: Wolphaartsdijk

Re: Passende Westfalia trekhaak

Ongelezen bericht door anco »

Dank totdusver. Kan misschien zijn dat deze trekhaak afwijkt, hoewel deze er zeer goed en autentiek uitziet. Ik dacht ook dat alle kokerbalken zelfde waren en zijn. Slijpen en lassen zou ik aan een bedrijf moeten vragen. Nu heb ik ook nog een passende trekhaak gevonden waarvan 1 moer doordraait, die moer zit rechts achter het dichtst bij de bumper. Zou er iets bestaan om die moer, m12x1.5 dus metrisch op te knappen zodat de bout wel goed houdt? Nu kan ik op die bout 40 nm zetten op de overige bouten 65 nm zo het eigenlijk hoort. Weet iemand hoe een lamme moerdraat is op te knappen?
mvg., Anco
Onze T3 (WBX DG 78 pk) is van november 1982. In 1984 is er een Westfaliapakket ingebouwd door de dealer. Wij zijn sinds 2000 tweede eigenaar. Ik heb er aardigheid in de bus met originele onderdelen te verfraaien. Via Rosmalen is al heel wat gelukt.
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: Passende Westfalia trekhaak

Ongelezen bericht door luizenbos »

Anco [[thumbup]]

De moer kun je opnieuw tappen maar als je geen vlees meer hebt ( lees draad ) is er maar 1 manier afslijpen en een nieuwe moer op lassen
maar dat staat los dat die niet past .

Nou staat er bij mij al 3 jaar een trekhaak achter de compressor die bij mij bus erop moet :lol: en mijn bus is 87 bj zal eens even meten [[uuhhmm]]
beide zo dat ik ook voor geen verrassingen komt te staan .
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Gebruikersavatar
anco
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 148
Lid geworden op: 19 mar 2005 20:37
Locatie: Wolphaartsdijk

Re: Passende Westfalia trekhaak

Ongelezen bericht door anco »

Beste allen,

Dank voor de adviezen totdusver. De bout slipt nu bij 40 nm. Opnieuw tappen zou ik willen proberen maar ben beetje bang nog meer draad stuk te maken? Misschien samen met loctide? Of beter maar laten rusten zo? Wat denkt Frits of anderen van het risico van opnieuw tappen?
Zie hieronder de trekhaak. url graag even naar browser kopiëren.
file:///C:/Users/Eigenaar/Downloads/Transporter_321164%20(1).pdf
O ja, een reparatie toepassen met uitboren en nieuw draad erin is denk ik lastig omdat het gat waar de bout achter zit krap 14 mm is.

Mvg., Anco
Onze T3 (WBX DG 78 pk) is van november 1982. In 1984 is er een Westfaliapakket ingebouwd door de dealer. Wij zijn sinds 2000 tweede eigenaar. Ik heb er aardigheid in de bus met originele onderdelen te verfraaien. Via Rosmalen is al heel wat gelukt.
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14986
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: Passende Westfalia trekhaak

Ongelezen bericht door Theo Postma »

De pdf staat op je eigen PC daar kan als het goed is, niemand bij komen.
Een helical is niet mogelijk om te gebruiken?

Theo
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: Passende Westfalia trekhaak

Ongelezen bericht door luizenbos »

Anco

met tappen bedoel ik dat je het draad een beetje opfrist ! :arrow: gang baar maakt maar wat er niet zit aan vlees komt er dus ook niet bij dus als de moer dusdanig beschadigt dat je geen houvast meer hebt is een nieuwe moer de enige oplossing .

Dan heeft loctite ook geen zin dat niet anders dan een borgmiddel aan de ander kant een enkele keer een aan hanger er achter kan het lang aan :mrgreen: met de overige 3 en half bouten dus niet regelmatige een tandenmaster erachter hangen al kunnen wij op afstand niet beoordelen hoe erg het is .

succes met je keus
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Gebruikersavatar
anco
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 148
Lid geworden op: 19 mar 2005 20:37
Locatie: Wolphaartsdijk

Re: Passende Westfalia trekhaak

Ongelezen bericht door anco »

Beste allen,

Dank voor de reacties.
Het lukt me niet een foto hier te plaatsen van de trekhaak.
Indien je googled: anbauanweisung kupplungskugel mit halterung westfalia T3, komt de handleiding voor montage in beeld. Ik probeer de boutdraad op te frissen en zet de bout dan vast voor zover dat lukt. Ik denk dat de overige 5 bouten het wel zullen houden. Ik ben ook niet van plan heel zware karren te gaan trekken, hoogstens eens aanhangwagentje voor als ik eens naar de milieustraat moet.
Dan nogmaals voor het fijne meedenken.
O ja, de helical gaat wellicht niet omdat de diameter rond gat krap 14 mm bedraagt. Ik dacht dat je meer ruimte nodig had voor het uitboren en plaatsen van de nieuwe draad.

Mvg., Anco
Onze T3 (WBX DG 78 pk) is van november 1982. In 1984 is er een Westfaliapakket ingebouwd door de dealer. Wij zijn sinds 2000 tweede eigenaar. Ik heb er aardigheid in de bus met originele onderdelen te verfraaien. Via Rosmalen is al heel wat gelukt.
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: Passende Westfalia trekhaak

Ongelezen bericht door luizenbos »

Steven [[thumbup]]

Dan zou ik een flinke klodder loctite gebruiken blijft die ook wel zitten
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
casss
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 323
Lid geworden op: 25 mar 2016 09:43

Re: Passende Westfalia trekhaak

Ongelezen bericht door casss »

is de bout nog wel goed dan?
gr, Cas
Gebruikersavatar
anco
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 148
Lid geworden op: 19 mar 2005 20:37
Locatie: Wolphaartsdijk

Re: Passende Westfalia trekhaak

Ongelezen bericht door anco »

De bout is prima. Ik heb een setje van 6 bij Westfalia Benelux aangeschaft met de dikke onderleggers.
Ik heb deze ene bout zojuist met loctite vastgezet. Mocht die loskomen dan is vastzetten met een laspuntje zeker een prima suggestie. Opnieuw tappen leverde helaas op dat de bout nog wat losser kwam te zitten. Maar wie niet probeert bereikt ook niets.

Dank allen en en vr. groet, Anco
Onze T3 (WBX DG 78 pk) is van november 1982. In 1984 is er een Westfaliapakket ingebouwd door de dealer. Wij zijn sinds 2000 tweede eigenaar. Ik heb er aardigheid in de bus met originele onderdelen te verfraaien. Via Rosmalen is al heel wat gelukt.
Plaats reactie