HRC vraag T3

Chassis, remmen, schokbrekers, uitlaat en banden etc.
yuli
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 sep 2016 11:47

HRC vraag T3

Ongelezen bericht door yuli »

Goedemiddag,

Ik ben bezig met een inventarisatie voor een grotere remmen project voor mijn T3 '82 bus. Nou ja inventarisatie, ik heb al een set porsche 996 remmen, Mercedes S-klasse remschijven met afgedraaide naven en adapters liggen, fussees en draagarmen (gegoten) van een nieuwe type t3. Zojuist heb ik een BMW E30 10 inch rembekrachtiger erbij gekocht ter vervanging van de oude rembekrachtiger en gevonden wat ik daarvoor moet aanpassen.

Kom ik op de HRC in de T3 zit een 23.81 mm hoofdremcilinder. Zou het mogelijk zijn om een T4 25.4 hoofdremcilinder te plaatsen of iets anders in die richting met een grotere diameter? Ik weet uit ervaring met de T4 HRC dat ik een ander remvloeistof potje nodig heb van een golf 1 cabrio. Dit vind ik geen probleem zolang het onder de afdekking past.

Iemand ervaring mee? Tips zijn welkom.
gr,

Yuri
'82 er T3 met 1.8 16v KR/ABF draait op EFIgnition
Gebruikersavatar
Mitch
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1263
Lid geworden op: 03 jan 2007 00:21

Re: HRC vraag T3

Ongelezen bericht door Mitch »

Hoi Yuri,

Ervaring nee, maar wel veel gelezen op dit forum. In de sectie restauratie en projecten staat een topic van tijncu. Als je zoekt in die sectie op tijncu en hoofdremcilinder dan kom je wat tegen. Hij heeft geüpgrade en de oude hrc gehouden. Zegt dat dat meer gedaan wordt en heeft het over Audi vervangingen. Zou hem een PB sturen als je meer wil weten.

Groeten michiel
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat EFIgnition van Bs-autotune (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Plaats reactie