Lassen of lijmen?

Lak, plaatwerk, chroom, bumpers, ramen etc.
Gebruikersavatar
Coen
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1294
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Wemeldinge

Lassen of lijmen?

Ongelezen bericht door Coen »

Ik heb een originele fabriekscamper met aan de binnenkant opgeplakte bekleding. Nu zit er onder het middelste raam een roestplekje. Ik ben bang dat als er gelast wordt de bekleding smelt. Zou het mogelijk zijn er een stukje staal in te lijmen?
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Gebruikersavatar
Jeltuh
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 500
Lid geworden op: 29 mei 2013 20:51
Locatie: Franeker

Re: Lassen of lijmen?

Ongelezen bericht door Jeltuh »

Dat lijkt mij zeer lastig. Lijmen kan prima met de tegenwoordige producten maar dan moeten de verbindingen wel geschikt zijn, lees: grotere overlappende oppervlakken zoals een compleet paneel vervangen.
Om een stukje te vervangen kom je toch op lassen uit. In jouw geval zal er een stukje binnen bekleding los gehaald moeten worden, al is het alleen al om het oude weg te slijpen...
Groeten,
Jelte

Dehler Profi 2.1WBX '88
Gebruikersavatar
WouterKabouter
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 apr 2009 10:02
Locatie: Groningen

Re: Lassen of lijmen?

Ongelezen bericht door WouterKabouter »

Ik zou het zeker overwegen.
Zelf heb ik net een hele rij gaten dicht gelast maar daar kwam ook wel een hoop rotzooi van, binnenbrandjes, smeulende plak, anti roest spul achter het plaatwerk spuiten... Ik ben voornemens kleine gaatjes voortaan met gelijmde plaat dicht te maken en dan strak maken met een 2 componenten product. Of alleen met glasvezel plamuur bij echt klein werk. Wel eerst goed ontroesten natuurlijk. Waar het niet nodig is, denk ik nu, kun je die hitte van het lassen beter vermijden.

Echt goed werk is natuurlijk de boel uit elkaar halen, lassen 2k spuiten enz, maar voor mijn bus is die afweging makkelijk.
Met vriendelijke groet,
Wouter
1600 CS 1982
Gebruikersavatar
Roerdomp
Bus guru
Berichten: 5447
Lid geworden op: 25 jun 2011 21:49
Locatie: De Gordyk

Re: Lassen of lijmen?

Ongelezen bericht door Roerdomp »

Als je het goed doet, is er voor reparaties waar geen constructieve functie aan zit, niks mis met een glasvezelmatje. Roest ook nooit weer...
Groeten, Michel

1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI


Beter duur dan niet te krijgen
Plaats reactie