Oef! ruim 2 jaar geleden alweer sinds mijn laatste post.
Naja intussen is er buiten de bus om ook veel veranderd, papa geworden (en bonuspapa), de schuur opgeknapt (inclusief paardenstal, hefbrug etc).
En nu ik dus niet meer met 1 of 2 ben, moesten er plannen gemaakt worden.
Laatste 2 jaar zijn we met auto en sleurhut op vakantie gegaan (inclusief 3 kids tegenwoordig). De bus werd wel voor uitstapjes en een weekendje weg gebruikt, maar voor een vakantie met zijn allen is deze (nog) niet geschikt. De achterbank te smal, geen gordels, de matras eigenlijk te zacht, iets meer pit zou ook fijn zijn etc. Oftewel, in theorie zou ik de bus weg kunnen doen.... in praktijk natuurlijk niet en werden er plannen gesmeed.
1. Ombouw naar een 1900 diesel. Eerst nog maar met mijn huidige bak (ACP) en wat grotere wielen. Met het blok loopt het nog niet helemaal super, zie ook het draadje in het techniek deel. Al wel andere velgen kunnen vinden, 16". Nu nog even denken welke banden. Ik zit te denken aan 215/70 r16.
2. Interieur op de schop. Slaapbank over de volledige breedte van de bus, met een wat kleiner keukentje.
3. Als we dan toch bezig zijn en ik eigenlijk toch nog de spatbordrand rechtsvoor wil vervangen, doen we ook direct een ander kleurtje op de buitenkant. Een iets minder zoet groen
Oftewel, nadat de bus op een lager pitje stond, staat die weer volop in de schijnwerpers
2022-1.jpg
Onze kleine draak, meteen verknocht aan de bus
2022-2.jpg
op zijn nieuwe wieltjes
2022-3.jpg
Zijn nieuwe hart

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gr. Koen
T3 1.9d 1983