Opknap project James

Deel je werk met het forum,
Gebruikersavatar
koenen
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 okt 2017 10:29
Locatie: Hengelo (Ov)

Re: Opknap project James

Ongelezen bericht door koenen »

Ondertussen zijn de meeste werkzaamheden aan de rechterkant ook afgerond. Nieuwe stukken ingelast, naden en dakgoot afgekit, alles in de grondverf.
Tijd dus om de bus om te draaien zodat ik de linkerkant aan kan pakken. Direct maar even gebruik gemaakt van de ontstane ruimte om er even met de bezem door te gaan.
Zoals je ziet is er links ook nog genoeg te doen. de middelste plaat is al binnen, zodat ik die samen met de koker kan vervangen.
Na het binnenzetten de 2 ramen en stoel gedemonteerd. Hierna met staalborstel en lamellenschijf de slechte stukken wat beter bekeken. Daar gaan nog wel weer wat uurtjes inzitten om het geheel straks te krijgen, maar dat zal lukken.

Wel moet ik de onderkant van de schuifdeur nog vervangen, binnen en buitenplaat. Ik zit alleen nog te dubben over hoe ik dit het beste kan aanpakken om de juiste vorm te houden, eerst de binnenplaat eraan zetten dan daarna de buitenplaat... of andersom? [[uuhhmm]] Of een mal maken, zo goed en kwaad als dat nog kan met de huidige staat... van het onderste randje is nog maar iets van 3 centimeter aanwezig :???:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gr. Koen
T3 1.9d 1983
Gebruikersavatar
servicebus
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2495
Lid geworden op: 24 mar 2012 23:08
Locatie: Friesland

Re: Opknap project James

Ongelezen bericht door servicebus »

Voor reparatie aan de schuifdeur heb ik zelf twee mallen (voor en achterzijde van de deur) gemaakt zodat de originele vorm van de deur behouden blijft.
Groet Douwe
T4 2.5TDI
http://www.t3roestherstel.nl/

Oude liefde roest wel....
Gebruikersavatar
koenen
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 okt 2017 10:29
Locatie: Hengelo (Ov)

Re: Opknap project James

Ongelezen bericht door koenen »

Ik denk ook dat dat het verstandigst is. Nu nog eens bedenken hoe ik het beste een mal kan maken. Heb je toevallig een fotootje van jouw mal? [[hypocrite]]
Gr. Koen
T3 1.9d 1983
Gebruikersavatar
servicebus
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2495
Lid geworden op: 24 mar 2012 23:08
Locatie: Friesland

Re: Opknap project James

Ongelezen bericht door servicebus »

Geen foto bij de hand.
Heb 2 stroken 18 mm multiplex genomen, daar de contouren van de voor en achterkant (buitenzijde) uit gezaagd
Her leg ik de deur dan in en ben je redelijk zeker dat de maarvoering blijft kloppen.
Groet Douwe
T4 2.5TDI
http://www.t3roestherstel.nl/

Oude liefde roest wel....
Gebruikersavatar
koenen
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 okt 2017 10:29
Locatie: Hengelo (Ov)

Re: Opknap project James

Ongelezen bericht door koenen »

Ik ben nog niet begonnen aan de schuifdeur, maar intussen wel begonnen met linkerkant. Vooraan bij de bestuurder een aantal nieuwe stukjes plaat ingelast totdat mijn gasfles leeg was [[head]]
Toen de slijptol maar weer aangeslingerd om het onderste deel van het zijpaneel en koker te verwijderen. Daar zit nog wel wat werk in en om, om het geheel weer hard en strak te krijgen. Ook de houten vloer eruit gehaald, omdat het rotte gedeelte toch wel iets verder liep dan ik in eerste instantie dacht. Eerlijk gezegd maar goed ook, het hout was ook al wel verrot, vochtig, beschimmeld. Dat wil ik sowieso niet in het interieur!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gr. Koen
T3 1.9d 1983
Gebruikersavatar
Roerdomp
Bus guru
Berichten: 5459
Lid geworden op: 25 jun 2011 21:49
Locatie: De Gordyk

Re: Opknap project James

Ongelezen bericht door Roerdomp »

Wat is het heerlijk als je dit weer van vers ijzer hebt voorzien! [[thumbup]]
Groeten, Michel

1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI


Beter duur dan niet te krijgen
Gebruikersavatar
koenen
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 okt 2017 10:29
Locatie: Hengelo (Ov)

Re: Opknap project James

Ongelezen bericht door koenen »

Afgelopen weekend het laswerk aan de linkerzijde afgerond [[toast]]
Deel voorspatbord, deel achterspatbord, voorste deel koker, onderste deel zijpaneel en diverse kleine stukjes.
Oftewel ondertussen alweer druk aan het plamuren en schuren.
Rest me hierna de schuifdeur nog, maar na het succes van het zijpaneel ga ik daar dit weekend vol goede moed mee aan de slag.
Helaas werd mijn idee van donderdag t/m zaterdag klusdagen niet helemaal gewaardeerd door mijn wederhelft [[sad]] naja dan maar gewoon vrijdag en zaterdag weer aan de klus.
De toestand van afgelopen maandagavond hieronder in het plaatje, intussen alweer wat meer kunnen plamuren.

De tijd begint wel wat te dringen aangezien we er eind juli mee op vakantie willen :roll: Aangezien hij hierna nog van wat verf en een interieur voorzien moet worden, carterpan nog vervangen, radiator preventief vervangen, en... en... en... het interieur zal eerst nog vrij basic worden gezien de tijd, ach als we maar kunnen slapen en wat kunnen koken :mrgreen:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gr. Koen
T3 1.9d 1983
Gebruikersavatar
Wouter jb
Kan een VW bus herkennen
Berichten: 40
Lid geworden op: 05 feb 2017 21:00

Re: Opknap project James

Ongelezen bericht door Wouter jb »

Wow Koen,

je gaat als een speer. Goed om te zien. ;-)

Wouter
Groet Wouter

1600cc T3 1980
Kip Kompakt 300 1982
Citroen c5 break 2006
Stevens e-bike 2017
Trek mountainbike
NS businesscard
Gebruikersavatar
koenen
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 okt 2017 10:29
Locatie: Hengelo (Ov)

Re: Opknap project James

Ongelezen bericht door koenen »

Afgelopen weekend het laatste plamuurwerk aan de linkerkant afgerond en gebruik gemaakt van het mooie weer om de zijkant in de grondverf te zetten. Begint weer wat meer te lijken 8)
Ook begonnen aan het vervangen van de onderste binnen en buitenplaat van de schuifdeur. Hiervan alleen een erg vage foto. Helaas dit nog niet kunnen afronden omdat de glasfles wederom leeg was... nadeel van een kleine gasfles, zo'n ding gaat altijd leeg als alle winkels dichtzitten [[head]]

Zaterdag met mijn vriendin direct maar stofjes uitgezocht zodat zij aan de slag kan met de gordijntjes. Het bekleden van de matrassen besteden we liever uit.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gr. Koen
T3 1.9d 1983
Gebruikersavatar
koenen
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 okt 2017 10:29
Locatie: Hengelo (Ov)

Re: Opknap project James

Ongelezen bericht door koenen »

Vrijdag ook nog een vuilwatertank kunnen scoren, deze past precies tussen de dorpel en chassisbalk. Moet alleen nog even puzzelen hoe ik deze het beste vast kan zetten, maar met een beetje creativiteit gaat dat zeker lukken.
Gr. Koen
T3 1.9d 1983
Gebruikersavatar
koenen
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 okt 2017 10:29
Locatie: Hengelo (Ov)

Re: Opknap project James

Ongelezen bericht door koenen »

afgelopen dagen de bus voorzien van wat likjes verf, waarvan de achterklep en het eerste portier al helemaal in kleur zijn.
Blij met het resultaat :)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gr. Koen
T3 1.9d 1983
Gebruikersavatar
Mitch
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1263
Lid geworden op: 03 jan 2007 00:21

Re: Opknap project James

Ongelezen bericht door Mitch »

Heb je dit gespoten of is dit rollen? Ik kan echt op de foto's niets beoordelen buiten dat het er strak uitziet. Vind dat je het mooi aanpakt.

Groeten Michiel
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat EFIgnition van Bs-autotune (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Gebruikersavatar
koenen
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 okt 2017 10:29
Locatie: Hengelo (Ov)

Re: Opknap project James

Ongelezen bericht door koenen »

Dankje Michiel, dit is met een rolletje. Het resultaat valt me ook zeker niet tegen! Ondertussen is de bus ook in kleur, alleen de schuifdeur en een portier moeten nog.
Gr. Koen
T3 1.9d 1983
Gebruikersavatar
Ewout
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1573
Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
Locatie: Utrecht

Re: Opknap project James

Ongelezen bericht door Ewout »

Mooie klassieke kleurstelling, goed bezig!
Groet, Ewout

Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Gebruikersavatar
koenen
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 okt 2017 10:29
Locatie: Hengelo (Ov)

Re: Opknap project James

Ongelezen bericht door koenen »

Afgelopen weekend het portier en de achterklep er vast ingehangen, mede ook omdat ik de stellages nu vrij heb voor de schuifdeur en het andere portier. Deze zijn nu ook wit zodat ze deze week ook in de groene verf gezet kunnen worden. Ook de wieldoppen vast in de grondverf gezet, deze worden ook groen.
Nadat ik de radiator (preventief vanwege wel redelijke roest aan de zijkanten) en lekkende kachelkraan vervangen had de voorzijde alvast wat afgemonteerd.
Deze week de krakende draagarmrubbers vervangen, wel jammer, deze zijn nog zo goed als nieuw maar waarschijnlijk vast gedraaid met de wielen van de grond...
Intussen begint de tijd wel echt te dringen, over 9 weken willen we ermee op pad [[uuhhmm]] De buitenkant is in elk geval goed op weg. Wordt dus ook tijd om aan de slag te gaan met de binnenkant . Kussens liggen bij de stoffeerder, vriendin kan aan de slag met de gordijnen en ik...uhhh heb nog genoeg te doen :mrgreen:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gr. Koen
T3 1.9d 1983
Gebruikersavatar
insomnia
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2988
Lid geworden op: 31 jan 2008 18:34
Locatie: Dordrecht, Nederland

Re: Opknap project James

Ongelezen bericht door insomnia »

Mooi hoor..

echt onwijs leuke frisse kleur.. past em goed!
Groet,

Ralph

(regio Zuid Holland)

trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1

'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS

Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Plaats reactie