Binnenspatbord bescherming

Lak, plaatwerk, chroom, bumpers, ramen etc.
Gebruikersavatar
rooibus
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 437
Lid geworden op: 23 aug 2007 16:22
Locatie: Haarlem

Re: Binnenspatbord bescherming

Ongelezen bericht door rooibus »

hylkeanne schreef: 18 mar 2018 17:05 Ja, maar die liggen hier nog stoffig te worden want ze passen gewoon niet goed. Inmiddels contact gehad met een bedrijf dat ze van RVS of aluminium maakt en die monteren ze ook direct. Inclusief geluiddempend materiaal.

Hylke
Ha Hylke,
Hoe staat het met de wielkastbeschermers. Heb je die van RVS of aluminium al? Zoja: waarvandaan?
Laatst gewijzigd door rooibus op 16 sep 2023 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten,
Willem

VW T3 California 1989 2.1 DJ op LPG
sjoerd
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 154
Lid geworden op: 05 aug 2011 09:25
Locatie: Tijnje ( frl )

Re: Binnenspatbord bescherming

Ongelezen bericht door sjoerd »

Hoi , Ik heb ook plastic binnen schermen, na wat "gedoe" passen ze prima ( ff wat tijd in steken , beetje bij beetje de pasvorm op maat snijden)
dempt het geluid wel een beetje heb ik het idee. Ik heb ze vast gezet dmv blindklinkmoeren in de carroserie , paar keer m5 met grote ring , blijft mooi zitten , geen geklapper oid.

ben er dus wel tevreden over

Groet Sjoerd
Gebruikersavatar
John_Texel
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jul 2015 12:45

Re: Binnenspatbord bescherming

Ongelezen bericht door John_Texel »

Ga ze binnenkort maar eens plaatsen. Wordt weer warm zegen ze.

Groeten

John
T3 1981 ons bussie
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 347
Lid geworden op: 09 sep 2012 20:15
Locatie: Nijland

Re: Binnenspatbord bescherming

Ongelezen bericht door T3 1981 ons bussie »

Ik heb vandaag de voorste wielkuipen verwijderd, moest de tank verwijderen ivm probleem met koppeling. Hebben er 5 jaar opgezeten. Onder de Kuip ziet het er als nieuw uit, zoals ik het toen behandeld had. Geen enkele spoor van slijtage.

Na de reparatie van de koppeling worden ze weer netjes terug geplaatst. Ze hebben voor mij hun geld al opgebracht. Hoef nu nog niks te repareren of opnieuw behandelen.

Groet wim
Wim en Elsa

T3 CAMPER 1981 2.0 CU LBX 70PK bamboegeel
Audi A2 2004 1.4 75pk colorstorm sprintblau
Audi A2 2001 1.4 75pk donkergroen metallic
Gebruikersavatar
daantransporter3
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 jan 2018 20:12

Re: Binnenspatbord bescherming

Ongelezen bericht door daantransporter3 »

Ik denk dat ik het er maar op waag. Ik had al een tijdje niet in de wielkappen gekeken en het bleek dat de beschermingslaag totaal kapot was en dat het compleet doorgeroest is. Als ik geen keuken had, kon ik daar zo mijn hand door naar het wiel steken! Al dat vocht van dat wiel is naar binnengekomen met geweld en een haard van roestrot geworden. Ik zie als enige oplossing nog om die kappen te kopen. Dat gat is zo groot als een tennisbal. Dichtplamuren dat wordt hem niet meer. Iemand nog ideeën?

groeten,
Daan
Groet, Daan
Gebruikersavatar
servicebus
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2494
Lid geworden op: 24 mar 2012 23:08
Locatie: Friesland

Re: Binnenspatbord bescherming

Ongelezen bericht door servicebus »

Binnenschermen plaatsen is zeker een behoud, maar als je de gaten er achter laat zitten is het toch een soort van struisvogel politiek.
Groet Douwe
T4 2.5TDI
http://www.t3roestherstel.nl/

Oude liefde roest wel....
Gebruikersavatar
LPGo
Weet waar de oliepeilstok zit
Berichten: 70
Lid geworden op: 26 apr 2023 21:45

Re: Binnenspatbord bescherming

Ongelezen bericht door LPGo »

daantransporter3 schreef: 16 sep 2023 21:45 Ik zie als enige oplossing nog om die kappen te kopen. Dat gat is zo groot als een tennisbal. Dichtplamuren dat wordt hem niet meer. Iemand nog ideeën.
Hmmm. Netjes lassen zoals het hoort......

De ApK keurmeester zal je dankbaar zijn. Bij mij was het eerste wat ie zei, haal die kappen er maar eens uit...
Groetjes Geo.
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14969
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: Binnenspatbord bescherming

Ongelezen bericht door Theo Postma »

Vreemde vraag van deze keurmeester.

Theo
Gebruikersavatar
LPGo
Weet waar de oliepeilstok zit
Berichten: 70
Lid geworden op: 26 apr 2023 21:45

Re: Binnenspatbord bescherming

Ongelezen bericht door LPGo »

Nee, hoor daar heeft hij het recht toe. Er moet ten allen tijde een (visuele) inspectie kunnen plaatsvinden, hierbij mag hij onderdelen (laten) verwijderen. Lees het maar na.
Groetjes Geo.
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14969
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: Binnenspatbord bescherming

Ongelezen bericht door Theo Postma »

Navraag leert me dat het los halen van delen, in principe niet gebeurt.
Het los halen van delen is een grijs gebied bij de keuring, er zijn niet echt regels over.
Wieldoppen worden los gehaald, maar binnenschermen niet, tenzij de keurmeester een ernstig verdacht heeft dat er wat verdoezeld wordt.
Hij zal de klant om toestemming vragen om de binnenschermen los te mogen maken en de reden vertellen waarom hij er achter wil kijken.
Als er kans bestaat dat het deel beschadigd raakt bij het los halen, zal hij het niet doen.

Theo
rick
Bus guru
Berichten: 5212
Lid geworden op: 19 mar 2005 09:12

Re: Binnenspatbord bescherming

Ongelezen bericht door rick »

Hallo Theo,

Je schrijft; "Als er kans bestaat dat het deel beschadigd raakt bij het los halen, zal hij het niet doen."

Het lijkt me dat als niet vastgesteld kan worden of de auto APK-waardig is, de auto wordt afgekeurd.
Laatst gewijzigd door rick op 19 sep 2023 09:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Rick

Voorheen; Volkswagen Multivan 1.6 TD 1986
Volvo V40 2002
Toyota Prius 2018
Gebruikersavatar
Kire
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 544
Lid geworden op: 08 nov 2014 19:48
Locatie: Heino

Re: Binnenspatbord bescherming

Ongelezen bericht door Kire »

Een RDW keurmeester demonteert wel onderdelen.
Een kennis had een Engelse Mercedes A klasse, moest op Nederlands kenteken, dus naar RDW.
Daar bleken remleidingen onder de auto, achter een kunststof plaat, totaal verroest. Dat was pas te zien na demontage van die kunststof plaat.
Na vervangen van de remleidingen, weer naar de RDW voor het kenteken.

Groet,

Erik.
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14969
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: Binnenspatbord bescherming

Ongelezen bericht door Theo Postma »

Ik heb navraag gedaan over binnenschermen, deze worden niet los gemaakt. Tenzij.....
Verder schreef ik dat delen los gemaakt worden als deze niet beschadigt kunnen worden.
De afdekking van remleidingen is daar een goed voorbeeld van.
Als iets niet geconstateerd kan worden, wordt de auto goed gekeurd, want er is feitelijk niet vastgesteld dat er iets niet goed is.
En daar is een op voor, er wordt dan een opmerking over gemaakt op het keurbewijs.
Het is een grijs gebied, waar het helder is dat keurstations, die in 15 minuten een auto keuren, geen tijd hebben om delen los te maken.
Ik hoor dat een goede keuring minimaal een uur in beslag neemt, sterk afhankelijk van of men de historie van de auto kent.
Denk hier aan de remleidingen, als een bedrijf deze net voor een paar maand heeft vervangen, dan gaan de bescherm platen er niet af voor een visuele controle.

Theo
Plaats reactie