T3 1.6D

Plaats hier algemene vragen/opmerkingen mbt de VW bus.
Prophecy
Komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mar 2018 22:27

T3 1.6D

Ongelezen bericht door Prophecy »

Hallo allemaal,

Ik hoop dat ik dit in het juiste forum heb geplaatst.

Wegens omstandigheden ben ik genoodzaakt om een T3 1.6D uit 1983 te verkopen. Nou heb ik natuurlijk al een aantal auto sites bezocht om tot een juiste prijsbepaling te komen. Echter zijn er veel verschillende modellen en prijzen te vinden. Nou is mijn vraag dus wat een reële vraagprijs is. De complete historie is bij mij bekend aangezien mijn opa de auto nieuw bij de dealer heeft gekocht hij sinds die tijd in de familie gebleven is. Jammer genoeg zijn er van onderhoud en een motor revisie geen papieren aanwezig. Wel weet ik dat 2 van mijn ooms hem iedere 3 a 4 jaar "onderhanden namen" en alle slechte plekken behandelden. Ook zitten er een hoop reserve onderdelen bij. Hier een lijstje:

2x achter ruit
2x voor ruit
2x voor grille boven en onder
1x bestuurders stoel
Nieuwe uitlaat verbinding (haakse bocht)
Radiator vin
Ruitenwisser motor
Clingelateur plus contact
6x zij spiegel
4x achterlicht
Plus nog wat losse spullen zoals kapjes van lampen en wat bumper hoekjes.

Motor is rond 2003 gereviseerd en heeft sinds die tijd ongeveer 70.000 km gelopen (helaas geen rekening aanwezig...). Diesel pomp is vervangen door een 1700 versie omdat ze dachten dat die stuk was. Bleek achteraf wat anders te zijn. De originele 1600 pomp zit er ook bij.

Nou is mijn eerste vraag: wat is een reële vraagprijs? Ik dacht zelf aan een vraagprijs van 4000 euro met of 3000 zonder onderdelen zodat er nog onderhandelruimte overblijft. Of is dit te hoog gegrepen? En wat is het minimale wat de bus waard is?
En mijn volgende vraag is eigenlijk of ik de onderdelen beter los kan verkopen of gewoon het hele pakket in een keer?

Ik heb een aanbod van een handelaar gekregen en zit in dubio of dit bod niet erg laag is... De voordelen zijn dat hij meteen overgeschreven word en er geen jan en alleman aan de deur komen. Nadeel is (hoogst waarschijnlijk) een veel te lage verkoop prijs... Dus vandaar mijn vragen om te voorkomen dat wij overhaast een beslissing nemen waar we achteraf misschien spijt van krijgen omdat we niet eerst goed geïnformeerd hebben.

Ik neem aan dat ik de link naar de auto-scout advertentie niet mag plaatsen, mocht dat wel mogen dan hoor ik dat graag.

Hier nog even een foto:
Afbeelding

Met vriendelijke groet,

Raymond.

Edit: Ik weet niet of bedrijfsuitvoering automatisch inhoud dat de achterkant laad ruimte is, maar er zitten dus geen banken of iets dergelijke in.
Laatst gewijzigd door Prophecy op 25 mar 2018 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2741
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: T3 1.6D bedrijfsuitvoering

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Ziet er op zich netjes uit maar de wagen voldoet niet aan de huidige eisen met betrekking tot bedrijfswagens. Zo te zien zijn de ramen achterin niet geblindeerd. Je mag enkel een zijruit in de schuifdeur hebben.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... inrichting

De(ze) T3 valt onder middelgrote bestelwagen zonder verhoogd dak.

Dus je betaalt met de diesel een klap wegenbelasting of je moet vercamperen of benzinemotor inbouwen.

Ik zou eens orienteren op de verkoopsites..... een harde kale bus (dus met zeer goede carrosserie) is ondertussen meer waard dan een uitgeleefde roestbak van een camper. De hoogte van je vraagprijs zal wel medebepalend zijn voor hoe snel die verkocht wordt. Laat je niet leiden door 'laagste prijs bieders'. Ik zou 7500 vragen en dan de prijs goed onderhandelbaar houden zodat je in ieder geval wat serieuzere kopers trekt.

http://busman.be/buy-it-for-you-4x4-vans-for-sale/ opsomming van diverse verkoopsites
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Prophecy
Komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mar 2018 22:27

Re: T3 1.6D bedrijfsuitvoering

Ongelezen bericht door Prophecy »

Hallo Ronald,

Bedankt voor de reactie. Ik zal eens kijken wat ik er van kan maken.

Groeten Raymond.

Edit in hoofdbericht: Titel aangepast
Plaats reactie