DoKa met 5 cilinder TD
- Coen
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1178
- Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
- Locatie: Goes
Re: DoKa met 5 cilinder TD
Voordeel daarvan?
Coen
Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 370.000 km op de teller!
Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 370.000 km op de teller!
- servicebus
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2438
- Lid geworden op: 24 mar 2012 23:08
- Locatie: Friesland
Re: DoKa met 5 cilinder TD
Origineel 102 PK, eenvoudig te chippen naar 140PK.
Meer koppel, en de flipped audi bak wordt aangepast zodat het eind toerental een stuk lager uit komt
- motnamol
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 14 jun 2020 20:55
- Locatie: Amsterdam
Re: DoKa met 5 cilinder TD
ACV top motors. Heb T4 gehad, gechipt naar 140 pk en 750.000 km meegereden toen brak de distributie snaar.
groeten Tom
T3 1.9 d met dk v bak
T3 1.9 d met dk v bak
Re: DoKa met 5 cilinder TD
Mooi project weer, Douwe! ![Positive [[thumbup]]](./images/smilies/thumpup.gif)
![Positive [[thumbup]]](./images/smilies/thumpup.gif)
Groeten, Michel
1984 T3 Westfalia Joker 1.6 TD CY
Beter duur dan niet te krijgen
1984 T3 Westfalia Joker 1.6 TD CY
Beter duur dan niet te krijgen
- Jeltuh
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 500
- Lid geworden op: 29 mei 2013 20:51
- Locatie: Franeker
Re: DoKa met 5 cilinder TD
Douwe, ik heb nog een AEL te koop met DJE bak en een set met pomp en injectors om er 200pk uit te halen. Kan voor leuke prijs weg, nu je toch bezig bent..
Groeten,
Jelte
Dehler Profi 2.1WBX '88
Jelte
Dehler Profi 2.1WBX '88
- servicebus
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2438
- Lid geworden op: 24 mar 2012 23:08
- Locatie: Friesland
Re: DoKa met 5 cilinder TD
Motorsteunen etc worden gebruikt van de vorige 5 cilinder.
Carterpan is ook over gezet.
De bedoeling was om het 2massa vliegwiel van de T4 te gebruiken, maar dit lukte niet ivm het feit dat de starterkrans aan bakzijde zit.
Dus nu vliegwiel en koppeling van de vorige 5 cilinder gebruikt.
Probleem wat daarop volgde was de startmotor die aan motorzijde geplaatst moest worden van de vorige motor te groot was, en niet ging passen onder de turbo.
Na enig speurwerk uitgekomen op een startmotor bestemd voor een Volvo 2.5 TDI.
Motor en bak zitten ondertussen in de bus, hopelijk deze week proefdraaien.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: DoKa met 5 cilinder TD
Waar kwam je qua verbruik op uit met de 5 cilinder tdi? En was het gebrek aan power de enige reden om weer een ander blok in te bouwen?
gr, Cas
- servicebus
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2438
- Lid geworden op: 24 mar 2012 23:08
- Locatie: Friesland
Re: DoKa met 5 cilinder TD
Verbruik van de vorige motor was zo ongeveer 1 op 11/ 1op12.
Vermogen de de TD ligt af fabriek op 78pk, dus maar iets meer dan een JX.
Deze motor heb ik er in gebouwd omdat ik deze had.
Vermogen viel toch tegen, vandaar nu de stap naar een TDI.
Motor zit er nu al wel in, maar de startblokkering zit nog even dwars.
Hopelijk is dat deze week opgelost en kan ik verder verslag doen over de voortgang.
Vermogen de de TD ligt af fabriek op 78pk, dus maar iets meer dan een JX.
Deze motor heb ik er in gebouwd omdat ik deze had.
Vermogen viel toch tegen, vandaar nu de stap naar een TDI.
Motor zit er nu al wel in, maar de startblokkering zit nog even dwars.
Hopelijk is dat deze week opgelost en kan ik verder verslag doen over de voortgang.
Re: DoKa met 5 cilinder TD
Oke interessant. Ik zou eigenlijk verwachten dat de evolutie van zo’n motor er voor zou zorgen dat hij in staat is om de bus efficienter in beweging te brengen, maar met een jx zit het verbruik ook zo’n beetje op hetzelfde niveau toch?
Ben benieuwd wat de tdi uiteindelijk brengt qua rijdplezier, vermogen en verbruik. Ik kijk uit naar de volgende updates
Ben benieuwd wat de tdi uiteindelijk brengt qua rijdplezier, vermogen en verbruik. Ik kijk uit naar de volgende updates

gr, Cas