Pagina 6 van 6
Re: DoKa met 5 cilinder TD
Geplaatst: 26 feb 2023 18:51
door Coen
Voordeel daarvan?
Re: DoKa met 5 cilinder TD
Geplaatst: 26 feb 2023 21:47
door servicebus
Coen schreef: ↑26 feb 2023 18:51
Voordeel daarvan?
Origineel 102 PK, eenvoudig te chippen naar 140PK.
Meer koppel, en de flipped audi bak wordt aangepast zodat het eind toerental een stuk lager uit komt
Re: DoKa met 5 cilinder TD
Geplaatst: 27 feb 2023 16:43
door motnamol
ACV top motors. Heb T4 gehad, gechipt naar 140 pk en 750.000 km meegereden toen brak de distributie snaar.
Re: DoKa met 5 cilinder TD
Geplaatst: 27 feb 2023 18:44
door Roerdomp
Mooi project weer, Douwe!
![Positive [[thumbup]]](./images/smilies/thumpup.gif)
Re: DoKa met 5 cilinder TD
Geplaatst: 12 mar 2023 09:28
door Jeltuh
Douwe, ik heb nog een AEL te koop met DJE bak en een set met pomp en injectors om er 200pk uit te halen. Kan voor leuke prijs weg, nu je toch bezig bent..
Re: DoKa met 5 cilinder TD
Geplaatst: 13 mar 2023 19:08
door servicebus
IMG_20230306_13441.jpg
Hier ligt de motor klaar voor inbouw.
Motorsteunen etc worden gebruikt van de vorige 5 cilinder.
Carterpan is ook over gezet.
De bedoeling was om het 2massa vliegwiel van de T4 te gebruiken, maar dit lukte niet ivm het feit dat de starterkrans aan bakzijde zit.
Dus nu vliegwiel en koppeling van de vorige 5 cilinder gebruikt.
Probleem wat daarop volgde was de startmotor die aan motorzijde geplaatst moest worden van de vorige motor te groot was, en niet ging passen onder de turbo.
Na enig speurwerk uitgekomen op een startmotor bestemd voor een Volvo 2.5 TDI.
Motor en bak zitten ondertussen in de bus, hopelijk deze week proefdraaien.
Re: DoKa met 5 cilinder TD
Geplaatst: 13 mar 2023 20:45
door motnamol
Ben benieuwd.